זוג עושה סקס במיטה. ShutterStock
ShutterStock

רק נפגשתם והסקס טוב בקטע מוגזם? אולי יש לו את הבעיה הזאת

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 9:58

פגשת את הגבר הכי מקסים בעולם? הוא משקיען, הוא סקס מעולה, הוא מחזר - הוא מושלם? תיזהרי, אומרים המומחים, כי הגזמות על ההתחלה יכולות להיות גם דגל אדום חמור, והשקעה קיצוניתמ מיד בהתחלה היא אחד מסימני ההיכר של הנרקיסיסט

בני הזוג שעושים סקס בטבע/kaylee_killi0n

אז הקסם קרה, אתם הולכים אלייך ואת עושה את הסקסהכי טוב בחיים שלך עם גבר חדש. זה מטורף, זה מרגיש כאילו הכרתם בגלגול קודם. הוא קורא מחשבות עוד לפני שאת יודעת שחשבת אותן, הוא קולט רמזים קטנים, הוא הגבר הכי רגיש ומתחשב במיטה שפגשת מימייך - וזו הפעם הראשונה שלכם. את מנסה לדמיין איך ייראה ההמשך אם כבר עכשיו זה ככה, ומתפוצץ לך המוח מרוב אושר.

מפגש כזה הוא אירוע נדיר כל כך, שאת חייבת לתהות אם יש פה קאץ', ואנחנו פה כדי לומר לך שאת צודקת - יש - הסקס המעולה הזה עם הגבר שמתנהג כאילו את היחידה בעולם בשבילו, הוא גם דגל אדום, אבל אדום בוהק. תקשיבו לקול הקטן הזה, פסיכולוגים מזהירים - כי יש סיבה שבן הזוג החלומי הזה קשוב כל כך לצרכים שלך - אולי מדובר במלכודת המתוחכמת של הנרקיס, שניחן באינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת לקיחת תפקיד, והוא משתמש בהן כדי ללכוד אותך בקסמיו, לגרום לך להתמכר ואז - בום.

"יישבנו גבולות, חרשנו את האדמה. נגמרו הימים שהורדנו את הראש"
אפילו הצרפתים מודים: אנחנו עושים הרבה פחות סקס מבעבר, וזה מדאיג
נלחמים ומתגרשים: הנזק הגדול של המלחמה מעבר לפינה

זוג עושה סקס במיטה. ShutterStock
"זה לא עניין של אינטימיות, אלא של שליטה" המומחית מזהירה מפני הנרקיס/ShutterStock

מכיוון שנרקיסיסטים משתוקקים להערצה, אומרים המומחים, סקס הוא אחד התרגילים העיקריים של טיפוס האישיות הזה - לעתים קרובות מאד הם מפתחים את היכולות שלהם בין הסדינים לדרגת שלמות כזו, כדי לרצות את בנות הזוג שלהם, ולסחוף אותן מעל רגליהן רק כדי להתהפך בבוא הזמן, כשתרגישי הכי בטוחה.

שאלה זריזה שיכולה להבהיר את המצב - האם את מקבלת את אותה תשומת לב אוהבת על גבול המוגזמת ליד שולחן ארוחת הבוקר? אם לא, זו בעיה, ואם הפער גדול במיוחד יש סיכוי שכבר נפלת בפח של הנרקיסיסט, אמרה ד"ר רמני דורוסולה, פסיכולוגית קלינית.

"נאמרים משפטים כמו: הסקס נהדר, אבל האדם הזה נורא בשבילי, קשוח וקר ומזלזל ולא אמפתי'" היא אומרת, "נשמע מוכר? הסיבה שהם יכולים להיות חמים ורגישים דקה אחת ובשניה להפוך למתעלמים, זה כי זה לא עניין של אינטימיות, אלא של שליטה. הם משתמשים בך כשהם צריכים את ההערצה, ומחזירים אותך למדף כשהם מתמלאים."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

היא מוסיפה שיש לשינוים הקיצוניים השפעה גרועה מאד על האיזון ההורמונלי של המוח כי כשאתה בעולם שלהם, הוא מוצף בדופמין ואוקסיטוצין, מה שמעניק לך הנאה ותחושת אינטימיות, אבל כשהם מפנים את הגב בבת אחת, המוח נכנס לנסיגה, ומייצר תחושה של מצוקה וחרדה, ויותר מדי טלטלות הלוך ושוב בין המצבים עלולים להוביל לקשר רעיל וטראומטי - לא שונה ממה שקורה ביחסים אלימים ממש. לא מדובר ברוע או במשהו שנעשה בכוונה - גרוע מכך, לרוב הם אפילו לא יודעים מה הם עושים פשוט הצרכים ההישרדותיים שלהם משתלטים עליהם, והם נמצאים במצב כרוני של "זה או הוא או אני" ולכן לגמרי יפספסו את הפגיעה באחרים. "אנשים נרקיסיסטים מאוד זקוקים לתגמול ולעתים קרובות לא חושבים על ההשלכות. אז סקס הוא קרקע אולטימטיבית לנרקיסיסט".

נרקיסיסטים אוהבים גם לשלוט בחדר השינה - עבורם, סקס הוא כוח,והם אוהבים להפעיל את הכוח הזה על מישהו אחר. הם גם זקוקים לאישורים חיצוניים, ולכן תמיד יתנו ביצועים גבוהים מעל למצופה כדי לקבל את ה'מנה' שלהם. סימן אחר לסקס נרקסיטטי הוא סשנים יוצאי דופן עם "אווירת פורנו", הזהירה ד"ר דורוסולה "זה מאוד סקס בוייב של 'תראו אותי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully