זוג עושה סקס. ShutterStock
ShutterStock

אפילו הצרפתים מודים: אנחנו עושים הרבה פחות סקס מבעבר, וזה מדאיג

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 8:52

מתוח, עסוק מדי, או מעדיף פורנו? אנשים עושים הרבה פחות מין, כך עולה מתוצאותיו של סקר צרפתי - מסתבר שאפילו האומה הסקסית בעולם סובלת מחוסר חשק הולך וגובר. למה זה קרה לנו, ולאן עוד נגיע?

טריילר הסרט "איך לעשות סקס"/באדיבות קולנוע חדש

הסקר החדש הזה רלוונטי במיוחד לנוכח יום האהבה הקרב - אותה אורגיה שנתית של תחתוני תחרה מגרדים, ורדים משובטים נטולי ריח ודובוני פרווה ריקים מתוכן. זה יום טעון עבור רווקות מסוימות, ואם הקרבה שלו גורמת לך להרגיש מסכנה או לתהו איפה לעזאזל תמצאי את הזמן והאנרגיה כדי להכניס קצת רומנטיקה לחיים שלך, את יכולה להתנחם (אפילו מאד) מהממצאים של הסקר הצרפתי הזה שערער את בירת הרומנטיקה העולמית.

ברור שזה מתחיל בברלין: בית הבושת הראשון בעולם שאין בו נשים
אין על אהבה: ככה היא עוזרת לנו לשרוד בימים הקשים האלה
רק דבר אחד יכול לנבא אם תחזיקו מעמד: המלכודת הזוגית של המלחמה


מתברר שגם שם הכל רחוק מלהיות טוב, כי אפילו בארץ הסקס והחופש אנשים עושים פחות ופחות סקס. לפי נתונים מסקר שנערך על ידי המכון הצרפתי לדעה ציבורית (IFOP), כן כן, המיניות הצרפתית בחצי התורן כשכמעט רבע מתושביה בין הגילאים 18 עד 69 קיימו אפס יחסי מין בשנה האחרונה. בכל האזורים, הצרפתים מקיימים באופן עקבי פחות סקס מאשר בכל זמן מאז שנות ה-70. גם על פני חתך של קבוצות גיל. למעשה, 28% מבני 18 עד 24 אמרו שמעולם לא קיימו יחסי מין, שזו עלייה עצומה בנתונים שנאספו ב-2006, כשהיא הייתה רק 5%.

כפי שכתבה חפציבה אנדרסון עבור הגרדיאן, מאז החיוביות המינית שעיצבה את התרבות שלנו מאז שנות ה-60, השליליות המינית גוברת עליה. ואכן, דור ה-Z כל כך נדחים מהרעיון, שהם אפילו לא רוצים לראות את זה בתוכניות טלוויזיה.

גבר עם שתי נשים במיטה. altafulla, ShutterStock
גבר עם שתי נשים במיטה/ShutterStock, altafulla

בין אם תקראו לזה "סקסודוס", "מיתון מיני" או פשוט מציאות, מדובר במגמה שמתגנבת אלינו כבר עשרות שנים, ומגיפת הקורונה לא הועילה גם - הבייבי בום החזוי שלאחר הקוביד? לא קרה. במקום זה כנראה חלה עלייה גדולה בבעלות על חיות מחמד. אולי עוד סמן למות האיינטימיות הפיזית.

קיימות מגוון סיבות נוספות לירידה בפעילות המינית, החל מהפיכת Roe v Wade, שצוטטה על ידי המשיבים לסקר השנתי של אתר ההיכרויות Match כאחת הסיבות לירידה בחשק, ועד שחיקת אפליקציות היכרויות שפושה בדורות בגיל הפוריות. בנוסף, יש את החיים - הרבה מאד אנשים סובלים מחרדות לגבי קריירה וכסף, שלא לדבר על התרופות נוגדות הדיכאון שנרשמות בהמוניהן להרגעתן.

סיבה מעניינת נוספת שצוינה בסקר הצרפתי הייתה שנשים כבר לא מרגישות מחויבות לקיים יחסי מין כשהן לא רוצות. חינוך טוב יותר ותשלום ראוי על עבודתן אפשרו להן את המותרות הללו, כפי הנראה. גם נסיגה של הסטיגמה החברתית על נשים רווקות, יחד עם התקדמות רפואית המאפשרת הבאת ילדים ללא גברים.

עוד פרמטר חשוב שרלוונטי, הוא שליבידו פעיל מקושר לדימוי של גבריות רעילה, ובואו נודה, בשנים האחרונות הייתה הרבה סיפורים איומים הקשורים למין, החל מהגילויים של תנועת MeToo# ועד לשימוש בלתי פוסק באונס כנשק מלחמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גבר ואישה במיטה. ShutterStock
גבר ואישה במיטה/ShutterStock

יכול להיות שגם תרבות הבריאות החדשה משחקת פה תפקיד - התפתחה לנו מערכת יחסים קצת מזוכיסטית עם הפיזיות שלנו, באיצטלה של לייף סטייל זוהר ומשמעת עצמית, נדמה שאנשים עסוקים נון סטופ בצומות, והניקויים והנשיות והשכשוכים במים קרים. יכול להיות שכל אלה הרחיקו אותנו מהרעיון שהגוף עשוי גם להיות מקור להנאה? מה שמוזר במיוחד הוא שדווקא העולם סביבנו הופך מיני בצורה בוטה יותר מאי פעם. שינויים שגרמו לנו כביכול להיות פתוחים יותר בנוגע לסקס, כי למעשה הכל הולך (חופש שניתן לחוות כמלחיץ בפני עצמו).

דור המילניום והדור Z הגיעו לבגרות בצמוד לסרטי פורנו - פורנו הארדקור - מכל דור לפניהם. נקודת המבט הגברית ברובה נראים כמו מתכון ליחס בעייתי ביותר למין, וצריכה גבוהה של פורנו אכן קשורה להרעה בהנאה מהאקט עצמו. פורנו גם האיץ את ההטמעה של 'טעמי שוליים' כמו מין אגרסיבי והשפלה אירוטית. הכל בהסכמה, כמובן, בהתבסס על ההנחה שכולם, בכל הגילאים והמצבים, מסוגלים להגיד 'לא' ברגעים פגיעים. בסך הכל, לא קשה להבין מדוע אנשים מחליטים שסקס זה פשוט לא בשבילם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully