ילנה, ברטה ואלכסיי רוצים לחיות יד ולקבל הכרה חוקית כמשפחה פוליאמורית. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

"רוצים לחיות ביחד בבית אחד, ושאלכסיי יהפוך לאב ילדינו"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 8:40

ברטה וילנה נשואות זו לזו ומאוהבות באלכסיי שאותו פגשו בזמן שתכננו לעלות לארץ. עכשיו הן מבקשות להסדיר את מעמדו החוקי כדי שיוכל לגור איתן תחת קורת גג אחת, כמשפחה פוליאמורית, ולשמש כאב לילדיהם העתידיים. תקדים בדרך

פודקאסט טוקי סטייל/מערכת Sheee

זוג נשים דו מיניות נשואות שעלו לארץ מרוסיה ונמצאות בקשר פוליאמורי (משולש אהבה) עם גבר שאותו הכירו ברוסיה- הגישו באופן חסר תקדים בקשה לאפשר לו להיכנס לארץ ולקבל מעמד מדורג כתא משפחתי חוקי (ישראל מכירה בפוליאמוריה) אבל סורבו על ידי רשות האוכלוסין וכעת מתנהל מאבק משפטי לאפשר לו להגיע לארץ.

ברטה וילנה הן בנות זוג ישראליות נשואות ממוצא רוסי, אשר עלו לישראל בחודש אוקטובר 2022. הכירו זו את זו בשנת 2011 ונישאו בדנמרק בשנת 2015. בשל יחסה של רוסיה, מדינת מוצאן של המזמינות, ביחס ללהט"בים ומתוך ציונות, החליטו השתיים לעזוב את המדינה, ועלו לישראל יחד בחודש אוקטובר 2022 כבנות זוג נשואות.

אולי במטבח הם לא ינצחו, אבל בדברים החשובים באמת הם לוקחים
הפרעת קשב לא מאובחנת אצל ילדות עלולה לגרום לבעיות בזוגיות
רק נפגשתם והסקס טוב בקטע מוגזם? אולי יש לו את הבעיה הזאת


כחודשיים לפני שעלו לישראל, במסגרת פעילות התנדבותית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, פגשה ילנה מתנדב נוסף בפעילות, אלכסיי. מיד לאחר הפגישה ביניהן, סיפרה עליו ילנה לזוגתה ברטה והשלושה החלו להכיר והתפתח ביניהם קשר מיוחד ובלתי רגיל. באותה עת תכננו השתיים את עלייתן לארץ והן החליטו להזמינו להתגורר עמן בשבועיים שלפני עלייתן לארץ.

כיידוע, פוליאמוריה - ריבוי אהבות, בעברית הינה חוקית לחלוטין בישראל ובעולם, ויש שונה משמעותי מביגמיה או פוליגמיה, האסורה בדין הפלילי הישראלי כך, מערכות יחסים פוליאמוריות הן מערכות יחסים אינטימיות בין שלושה מבוגרים או יותר בהסכמה כלומר, פוליאמוריה אינה פוליגמיה והקהילה הפוליאמורית מבדילה את עצמה מהפוליגמיה.

ילנה, ברטה ואלכסיי רוצים לחיות יד ולקבל הכרה חוקית כמשפחה פוליאמורית. באדיבות המצולמים
״רוצים לחיות יחד בישראל״ ברטה אלכסיי וילנה/באדיבות המצולמים

לאחר עלייתן לארץ, שמרו השתיים על קשר עם אלכסיי באמצעים דיגיטליים. ביום 20.10.2022 ביקש אלכסיי להיכנס לארץ לבקר אותן אולם כניסתו סורבה, היות שפחד מגיוס כפוי לצבא הרוסי, הוא עבר להתגורר בטורקיה, ארמניה וארצות הברית.

במהלך 14 החודשים שחלפו מאז, ברטה וילנה טסו מספר רב מאד של פעמים לבקר את אלכסיי בכל הזדמנות שהייתה להן, וקשר רציף ואוהב נרקם בין שלושתם. בשלב מתקדם זה, החליטו השלושה כי הם רוצים לחיות יחד, כתא משפחתי, בישראל. הם לא ראו עוד טעם בטיסות אינסופיות ומפגשים במקומות שונים לתקופות שמטבען אינן יכולות להיות ממושכות ורציפות. משכך, ביום 25.12.2023 הוגשה בקשה לרשות האוכלוסין להזמנתו של אלכסיי לישראל.

בבקשה צוין, בין היתר, כי ברטה וילנה מבקשות להסדיר את מעמדו של אלכסיי בישראל, לאור העובדה שהשלושה מקיימים תא משפחתי אחד ומעוניינים לחיות יחד תחת קורת גג אחת, להקים משפחה ולגדל ילדים. לתמיכה בבקשה צורפו מכתבים מטעם שתי הפסיכולוגיות של ברטה וילנה אשר מתארות כי הנושא של הקשר הרומנטי המשולש חשוב להן. מצוין שם באופן מפורש כי אם לא יעלה בידן להסדיר את מעמדו של אלכסיי בישראל, הן יאלצו, בלית ברירה, לרדת מן הארץ ויימצאו מדינה אחרת בו יוכלו לממש את אהבתם.

בפנייה לרשות האוכלוסין של משרד עורכי דין תומר ורשה ניטען כי עניינם עומד באופן מלא בתכליתו של נוהל הרשות, המאפשר הסדרת מעמד של אדם זר בשל קשר רומנטי לאזרח ישראלי. עוד צוין כי מערכת יחסים פוליאמורית, כבעניינם של המבקשים, היא בפועל קשר משולש בלעדי וייחודי, אשר מבקשים לקיים תחת קורת גג אחת (ולכך שואפות ברטה ילנה ואלכסיי), ולכן יש מקום להסדיר את מעמדו של בן הזוג הזר, אלכסיי משהקשר עומד בהחלט בתכליתו של הנוהל - הגנה על הזכות לחיי משפחה בישראל, כראות עיניהן של האזרחיות הישראליות.

למרות הבקשה המפורטת והמנומקת שהוגשה, ביום 14.1.2024 - שלושה שבועות בלבד לאחר הגשת הבקשה - נתקבלה החלטת ראש צוות בלשכת נתניה של רשות האוכלוסין בה נקבע כי "נוהל חיים משותפים קובע כי "מטרת הנוהל היא מתן אפשרות לבני זוג לקיים יחד תא משפחתי כן, אמיתי, בלעדי וייחודי. לאור האמור, מאחר שהמבקשות נשואות זו לזו ומאחר והבקשה הינה להזמנת בן זוג נוסף לצורך קיום קשר פוליאמורי, שאינו קשר בלעדי וייחודי, הרי שהבקשה אינה עומדת בתנאי הנוהל ולפיכך, הבקשה נדחית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עוד״ תומר ורשה. אוהד דיין,
עוד״ תומר ורשה/אוהד דיין

בערעור שהוגש בסוף השבוע על ידי משרד עורכי דין תומר ורשה נכתב כי הבחירה לחיות בפוליאמוריה, תחת קורת גג אחת, היא בחירה נדירה מאד, אך יחד עם זאת היא גם בחירה לגיטימית, המצויה בלב ליבה של האוטונומיה של האדם ובזכותו לחירות. בכל אופן, לאור נדירותה של בחירה זו, אין בבחינת כנות הקשר ובהענקת מעמד לעורר על פי הנוהל כל השלכות רוחב שהן, וכך יש להתייחס לעניינם של ברטה ילנה ואלכסיי.

עו"ד תומר ורשה, בעל משרד מוביל להגירה ומעמד, המייצג את המשפחה, מסר:
"כמי שמשרדו מייצג זוגות בינלאומיים מעל לשני עשורים, גם אצלנו מדובר בתקדים ודווקא משום כך מצאנו חשיבות מיוחדת בסיוע למשפחה, על מנת לייצר מרחב מוגן ולגיטימי עבורם ועבור משפחות נוספות שיבחרו בכך. המשפט צריך להתאים עצמו לשינויי המציאות ולהתפתחות החברתית, וכפי שבעבר לא נתאפשר להסדיר מעמד לבני-זוג מאותו מין ואילו כיום זה מובן מאליו, כך אנו נחושים לסלול את הדרך גם עבור משפחה פוליאמורית, שתוכל לנהל את חייה כפי רצונה. אין כאן כוונה לעקוף את חוקי ההגירה ולעשות שימוש לרעה במסלול הזוגיות אלא במבנה משפחתי מוכר שתופס אחיזה ולגיטימציה בחברה. גם שלושה בני אדם יכולים לנהל קשר ייחודי ובלעדי בינם לבין עצמם ועל המדינה לאפשר זאת לאזרחיה. משרדנו יעשה כל שניתן על מנת לאפשר ללקוחותינו לחיות את חייהם כפי שבחרו".

ברטה קושניר: "ילנה התנדבה במחנה לילדים עם צרכים מיוחדים ברוסיה והכירה שם את אלכסיי, היא הרגישה טוב מאוד איתו. כשחזרה הביתה, היא סיפרה לי בהתלהבות על ההיכרות. היא המשיכה לראות אותו ולבלות איתו בכל הזדמנות אפשרית, ובמקביל המשכנו להתכונן למעבר ולעלייה לישראל. ראיתי שילנה מאוד מאוהבת, וזה עורר בי שאלות מאוד קשות, כולל האם אנחנו עושות את הדבר הנכון שאנחנו ממשיכות להתכונן למהלך העלייה. מההתחלה אלכסיי ידע שלילנה יש אישה, ומהאופן שבו ילנה דיברה עליי, הוא ראה שאנחנו מאוד קרובות והתחיל לתפוס אותנו כמכלול אחד; הוא לא תפס אחת במנותק מהאחרת. כמה שבועות לפני עזיבתנו, נפגשתי עם אלכסיי ואותה תחושה של אהבה וחיבה הדדית חזקה מאוד התעוררה גם ביננו מהר מאוד. בשבועיים האחרונים לפני יציאתנו לישראל, אלכסיי גר איתנו, ובזמן הזה הבנו שאנחנו מרגישות ומרגישים כמו משפחה בת שלוש נפשות. כולנו הרגשנו טוב ומאושרים מאוד ביחד, והבנו שלמרות עזיבתנו הקרובה, נחפש דרכים לחיות יחד, שלושתנו. אני בטוחה שאנחנו לא יכולים לדמיין את החיים בנפרד, היינו רוצים שנוכל לחיות כולנו ביחד בבית אחד, ושאלכסיי יהפוך לאבא של ילדינו העתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully