גבר ואישה במהלך דייט. ShutterStock
ShutterStock

אהבה ממבט ראשון היא אירוע פיזי מורכב שלוקח שניות: 6 סימנים

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 9:14

אהבה ממבט ראשון היא סוג של אגדה שחיים איתה, מצד אחד רוצים להאמין בה, מצד שני משתדלים להיות פרגמטיים מספיק בכדי לגרום לעצמנו להפסיק לחלום ולהתפשר על פחות. המומחית הבריטית הזו לתקשורת פיזית אומרת שזה לא רק אמיתי - ממש קל לזהות את זה

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

מפגש עם מבט פלרטטני של פרמור פוטנציאלי מעבר לחדר צפוף הוא לא רק חומר קלישאתי של אגדות ורומנים רומנטיים. למעשה, להיסחף בטירוף, ללא תקווה וללא שליטה ברומן סוער זה דבר שקורה, ויכול תמיד לקרות כהרף עין. לפי מומחה לשפת גוף: "אהבה ממבט ראשון מתרחשת כאשר תהליך מורכב מאוד, מתרחש תוך שניות, ומגיע עם התחושה שהיא המקבילה הרגשית של זכייה בכל הקופה", אמרה ג'ודי ג'יימס, מומחית לתקשורת פיזית מבריטניה, ל-South West News Service.

לא אמיתי: מחקר צעצועי מין מגלה מה נשים באמת רוצות מהאיבר
מי שמביט בי מאחור לא יודע? אלה טכניקות אנאליות שנשים אוהבות
"הלכתי לטיפול כי התמכרתי לטינדר - רציתי רק שיענו לי"


"אהבה מיידית מבוססת בדרך כלל על אלפי זיכרונות שמצטברים בחיינו", המשיכה. "כל תכונות האישיות ה'אידיאליות', הגירוי הוויזואלי והמודלים לחיקוי שאוחסנו אצלנו פתאום נכללים באדם האחד שאנחנו מסתכלים עליו."

דו"ח ינואר 2023 דרך הקליבלנד קליניק ציין כי אהבה ממבט ראשון היא תופעה פסיכולוגית שבה ההורמונים של "הרגשה טובה" - כמו דופמין ואוקסיטוצין - גועשים בגוף, ומאותתים למוח שהוא מצא את "האחד".

גבר ואישה דייט. ShutterStock
״תהליך מורכב מאוד, שמתרחש תוך שניות״/ShutterStock

גם בסקר שנערך לאחרונה בקרב יותר מ-2,000 מבוגרים, בראשות מומחי אופטומטריה ב-Specsavers נקבע כי 59% מהזוגות שחוו "אהבה ממבט ראשון" עדיין ביחד. לפי הממצאים, מתוך מספר זה, 19% ממערכות היחסים הללו נמשכו יותר מ-40 שנה.

מחקר שהוזמן על ידי OnePoll גילה ש-47% מהזוגות "אהבה ממבט ראשון" דיווחו שחשו משיכה סוחפת אחרי הצצה ראשונית באדם שמולם. 36% נזכרו שלא היו מסוגלים להסיט את המבט וכולם דיווחו על נחיל של פרפרים פנימיים, בעוד ש-31% זכרו שהרגישו תחושה מיידית של נוחות ונינוחות.

אנג'ליקה מאלין, בת 31, והבעל ג'וש, בן 35, ננעלו במהירות לאחר בתחילה מסתכלים אחד על השני בבר בצ'יינה טאון בניו יורק. קריסטינה ברטון, 35, והבעל גבריאל, נקשרו לנצח בעודם יושבים אחד ליד השני במטוס שיוצא משדה התעופה JFK.

ג'יימס, שבחנה את הפגנות האהבה בין טיילור סוויפט לבין הטייט-אנד של קנזס סיטי צ'יפס, טראוויס קלסה, אומר שברגע שהלב מכוון למישהו, שאר הגוף לא יכול שלא לעקוב: "אנחנו מתאהבים כי העיניים שלנו מדברותבצורה מורכבת שלעתים קרובות אנחנו אפילו לא מבינים בעצמנו", הסבירה. קשר עין רציף, קצב מצמוץ מוגבר, סימני פחד כמו הסמקה או צחקוקים ו"התנהגות הצצה" כאינדיקטורים מובילים של חיבור אהוב-יוני. היא מוסיפה כי תגובות פיזיולוגיות, כמו נשימות עמוקות ורדודות או יובש בלתי נשלט בפה, הם סימנים להתאהבות מהסוג הזה. "אם העיניים נפגשות ואז נראה שכל השאר מתאים, אנחנו באמת יכולים לחוות אהבה ממבט ראשון", אמרה ג'יימס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

להלן ששת הסימנים לאהבה ממבט ראשון:

שיקוף מרחוק
אם אתה במסיבה או בבר עם חברים ואתה מזהה מישהו שמשקף את הקצב וסגנון התנועה שלך בזמן שאתה משוחח, זה סימן שהוא מתאהב ממבט ראשון.

התייפות עדינה
זו אולי לא התנהגות טווסית ברורה כמו נפיחות בחזה או התנפצות, אבל כמה נגיעות עדינות ומתמשכות בשיער, בצוואר או בכתפיים שלהם יכולות גם להעיד על העניין שלהם בך.

תנועת העין
אותות הפלירטוט הטובים ביותר הם כאשר הם מקשיבים לך. קשר עין כשאתה מדבר, בשילוב עם העיניים שלהם מטה אל השפתיים שלך ובחזרה לעיניים שלך, הוא אינדיקטור נוסף לעניין בך - ורמז לרצון לנשיקה.

ה"התעלמות"
אם הם נמצאים בקשר עין במשך כמה דקות, אז פתאום נסוגים ומתחילים להסתכל סביב בחדר, הם מנסים להחזיר את תשומת הלב אליהם. טקס הפלירטוט ה"חתול ועכבר" הזה הוא סימן שהם מתעניינים בך.

עיני חתול
חתולים מחייכים בעיניים - וגם אתה יכול. אם מישהו מרשה לעיניו להצטמצם ולהתקמט מעט, ההבעה המרוככת הזו היא הסכמה ומשיכה, ואולי גם אהבה ממבט ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully