זוג שמנמנים. ShutterStock
ShutterStock

את או הוא? מחקר מגלה למי יש סבירות גבוהה ביותר "להשמין מאושר"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 7:14

איזור הנוחות: נישואים מאושרים הם הגביע הקדוש, אבל בכל טוב יש גם רע. מחקר חדש מגלה כי גברים נוטים יותר מנשים לעלות במשקל לאחר נישואים, והסיבה היא - יותר מדי טוב ונוח להם

פיתתה את האבא של הבחור שקרא לה שמנה/@milareallysings

על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Economics & Human Biology, ולנישואים יש השפעה משמעותית על מדד מסת הגוף (BMI) בקרב גברים במיוחד בחמש השנים הראשונות של הנישואין.
בינתיים, לא נמצא מתאם ברור לנשים באותה הסיטואציה. חוקרים מהאקדמיה הסינית למדעי החברה ניתחו נתונים מעשרה סבבים של סקר בריאות ותזונה של סין שנמשך מ-1989 עד 2015, ומצאו ש-5.2% מהגברים הנשואים שנסקרו יעלו במשקל בכ- 2.5%.

המומחים ציינו שהעלייה ב-BMI הגיעה כי גברים נטו לאכול יותר ולהתאמן פחות ככל שהנישואים שלהם נמשכו, והיו מוצלחים יותר: "גברים מתמודדים עם סיכון משמעותי להשמנה ככל שהם מזדקנים, אז לאחר הנישואין, חשוב שהם לא יתנו לעצמם להזניח ויקפידו על הרגלי אכילה בריאים ופעילות גופנית באופן קבוע",אמר Shiwen Quan, מהאקדמיה הסינית למדעי החברה ל"דיילי מייל".

חטובה וספונטאנית? פחות - זה הדבר הכי סקסי שאת יכולה לעשות
אהבה ממבט ראשון היא אירוע פיזי מורכב שלוקח שניות: 6 סימנים
לא אמיתי: מחקר צעצועי מין מגלה מה נשים באמת רוצות מהאיבר


מחקרים קודמים מצאו כי אנשים נשואים נוטים להיות בעלי BMI גבוה משמעותית מאשר רווקים, ובמיוחד מצאו שככל שמישהו מרוצה יותר ביחסים האינטימיים שלו, כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא ישמין - תופעה, המכונה "שומן מאושר".

אילוסטרציה. ShutterStock
אצל זוגות מערביים זה יכול להיות שונה קצת/ShutterStock

עם זאת, תוצאות אלו עשויות להשתנות עבור זוגות, מערביים: "הסטנדרטים לבחירת בן זוג, מטרות הנישואין, מנהגי טקסי הנישואין והקצאת חובות הבית לאחר הנישואין שונים במידה ניכרת מאלה המקובלים בחברות מערביות. לפיכך, השפעת הנישואים על ה-BMI עשויה להשתנות בין אוכלוסיות סיניות ומערביות", ציין המחקר.

מערכות יחסים רומנטיות לא רק משפיעות על הבריאות הפיזית שלך, אלא יכולות גם לחווט מחדש את המוח. לפי מחקר נוסף שפורסם בכתב העת Behavioral Sciences החוקרים נחלו הצלחה בהבנה של הקשר בין מערכת ההפעלה ההתנהגותית של הנפש לרגשות של אהבה רומנטית. אמנם הובן זה מכבר שאהבה רומנטית מדרבנת את שחרורו של מה שמכונה "הורמון האהבה" האחראי לאופוריה שחשים בעת התאהבות, ומצא כי אדם מאוהב יכול לגרום לחלק מהמוח להיטרף כך שבן הזוג הופך למרכז העולם שלו.
עם זאת, למומחים עדיין יש הרבה יותר מה ללמוד על השפעותיה הנרחבות של אהבה - "למעשה אנחנו יודעים מעט מאוד על התפתחות האהבה הרומנטית", הודה החוקר הראשי אדם בודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully