גיא צוברי. ZIPPER,
ZIPPER

"אנשים רוצים להכיר אבל מפחדים מאוד מדחייה ומעדיפים לא לנסות"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 16:19

עשר שנים הוא חקר את עולם אפליקציות ההיכרויות, עד שהחליט להקים אפליקציית היכרויות בעצמו. גיא צוברי הבין שכל אפליקציות ההיכרויות שיש כיום בשוק לא באמת מנסות לשדך בין המשתמשים אלא למכר אותם לאפליקציות. שלו עושה את זה אחרת. תכירו את "זיפר"

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

עולם האפליקציות ידוע כמדכא למדי, ואפילו ככזה שלא רק שלא יעזור לך למצוא זוגיות, אלא מתוכנן כך שאנשים ימשיכו להפעיל את האפליקציה ולהחליק ימינה ושמאלה. מחקרים מצאו כי השפע לכאורה שקיים בהן גורן לאשלייה שלא שווה "להיסגר" על מישהו, כי תמיד יימצא אחד יפה יותר, מצלח יותר,או מתאים יותר, מה גם שקשות האכזבות כשאנשים מתגלים את הפער, הלפעמים עצום, בין תמונת סטילס מקצועית לבין איך שהדייט שלהם נראה או נראית בחיים האמיתיים.

גיא צוברי, שבמשך עשר שנים חקר את עולם אפליקציות ההיכרויות החליט שמספיק, ושהגיע הזמן להקים אפליקציית היכרויות טובה יותר, אמינה יותר, כזו שבאמת תעזור לאנשים למצוא את אהבת חייהם.

ולפעמים קורה גם ההיפך: בת 50 ובן 23 התאהבו בטינדר
"בעלי בגד והוציא עליה 8,000 פאונד - אבל זה לא מה שזה נראה"
לאמיצים בלבד: תנוחות הסקס שאנשים הכי מפחדים מהן, ובצדק

ככה נראה פרופיל באפליקציית ההיכרויות "זיפר". זיפר, צילום מסך
וידאו הרבה יותר אמין מתמונה/צילום מסך, זיפר

אם היית צריך לזקק, מהי הסיבה העיקרית שמפריעה?
"משתמשים רבים נמצאים באפליקציות ומגיעים סקפטים מראש, הם לא מאמינים שהאפליקציה באמת תעזור להם להכיר. אי אפשר להאשים אותם, ועם הזמן יש יותר ויותר סיקורים שליליים הטוענים כי אפליקציות ההיכרויות לא באמת עוזרות להם למצוא זוגיות. כל המטרה שלהם היא לשמור על המשתמשים בתוך האפליקציה, להפוך אותם למכורים, רצוי בלי שום תוצאה. בנוסף, הכול מאוד שטחי באפליקציות שקיימות היום בשוק. מעלים כמה תמונות, כותבים כמה דברים בסיסיים ועל סמך זה רוצים שתחליטי אם הבחור מתאים לך או לא. לאנשים יש יחסי אהבה שנאה עם האפליקציות, הם נכנסים, עושים לייקים, יש להם מאצ'ים אבל לרוב לא מצליחים לקחת את זה לשלב הבא."

אבל גם בלי האפליקציות לאנשים קשה למצוא זוגיות. מה האלטרנטיבה?
"המדיה משפיעה מאוד על חיי היום יום שלנו, אנשים שמכירים בחוץ אוטומטית מבקשים את הרשתות החברתיות במקום לקבוע לדייט. היום להרבה אנשים קשה לפתוח בשיחה כי הם רגילים לחכות ללייקים ולא להציג את עצמם אקטיבית. גם המושג 'שפע מדומה' שהתחיל בגלל הרשתות החברתיות משפיע מאוד על מציאת זוגיות. אנשים נחשפים לכל כך הרבה 'תוכן' שמבחינתם הם מרגישים משעדיף לדבר עם כמה אנשים במקביל ובסופו של דבר הם לא יוצרים קשר עמוק עם בן זוג פוטנציאלי אחד. כשגבר שמחפש בחורה רואה פרופילים של כל כך הרבה בחורות - במקום לחשוב ולבדוק התאמה הוא ממשיך לגלול. בנוסף, רבים היום חושפים את עצמם למען פיתוח אישי או מקצועי ושוכחים את המטרה עצמה של מציאת זוגיות".

יכול להיות שאנשים לא רוצים להכיר בכלל?
"אנשים רוצים להכיר אבל מפחדים מאוד מדחייה ומעדיפים לא לנסות, אולי בגלל שהתרגלנו לחיים מפולטרים. יש את כל האמצעים הדיגיטליים להכיר ובכל זאת אנחנו במגפת בדידות. לצערנו, כמות הגירושים רק גדלה מתקופה לתקופה, כי הרבה יותר קל לפרק מאשר לחזק קשר".

צוברי טוען שכל הנתונים הללו מרחיקים אותנו עוד יותר ממציאת זוגיות, מה גם שהיכולות החברתיות נשחקות לאט לאט, והשיחה הופכת שטחית יותר ויותר.
"אנשים מאוד מפחדים לדבר על דברים אישיים, מה שגורם הרבה פעמים להתעסקות חיצונית בלבד. יש הרבה בנות שמעלות תמונות נועזות, וזה גורן להרבה גברים לא לדעת איך לפתח איתן שיחה. חלק מהגברים גם רואים בתמונות כאלו רצון של האישה לדבר על החיצוניות שלה ולא על האישיות שלה, ובנוסף הן גם כותבות בעיקר מה הן מחפשות ולא כותבות מספיק על עצמן, קשה מאוד לפתוח בשיחה עם זרים כשאין תוכן חוץ מתמונות להתחיל ממנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זיפר, ווינג מאן. זיפר, צילום מסך
להרבה אנשים קשה לפתוח בשיח עם זרים, כשיש רק תמונה להתבסס עליה/צילום מסך, זיפר

מה שונה באפליקציה שלך "זיפר"?
"ידעתי ברגע שהחלטתי להקים אפליקציית היכרויות שהיא תהיה מבוססת סרטונים ולא תמונות. בעבר ככה שדכנים היו מכירים בין אנשים, על ידי סרטוני וידיאו, כי רק ככה אפשר לדעת פחות או יותר מי נמצא מאחורי המסך. יש הבדל משמעותי בין לראות בן אדם בתמונה לבין לראות אותו זז, לשמוע אותו מדבר, הבעות פנים, ועוד".

כדי להתחבר ל-ZIPPER חייב כל משתמש להעלות סרטון קצר בו הוא מספר על עצמו. "הסרטונים חשובים לא רק בגלל שכך ניתן להכיר יותר טוב את הבן אדם שמאחורי המסך, אלא שזה גם מסנן מתחזים,] בוטים, ומפחית את היכולת לטשטש, לייפות ולשקר. הרבה אנשים נכוו כשנפגשו ולא ראו מולם את האדם שראו בתמונה. לכן אני מאמין שסרטון ייתן לאנשים יותר מידע, ובהתאמה גם יותר ביטחון להכיר דרך האפליקציה".

ב-ZIPPER אין את המושג של להחליק ימינה ושמאלה. לכל משתמש יש את הפרופיל שלו וכל מי שמתעניין יכול להיכנס אליו, לצפות בתמונות שנמצאות בפרופיל, להתחיל לעקוב, לעשות לייק, "כדי לדעת עוד על המשתמש, הכנסתי פיצ'ר של ממליצים. משתמש יכול לבקש מחבר טוב שיעלה סרטון בו הוא מספר עליו, וככה ניתן לדעת עוד פרטים שלא הוזכרו בסרטון. כשאנשים מדברים עבור מישהו זה יוצר אמינות ו'תגידו לי מי החברים שלכם אני אגיד לכם מי אתם' זו אמרה שבדרך כלל נכונה. בנוסף, אין הנחתום מעיד על עיסתו, חברים יגידו על המשתמש מה שהוא לא יגיד על עצמו".

תשובות מצולמות לשאלות. זיפר, צילום מסך
אין החלקות ימינה ושמאלה/צילום מסך, זיפר

וזה לא הכל - אם חשבתם שסרטון ההיכרות הוא הסרטון היחיד שבו תראו את המשתמש, אז לא כך הדבר: "ישנו פיצ'ר בו ניתן להעלות תשובות לשאלות - כמו למשל 'האם אתה אוהב חיות', 'האם מעניין אותך ספורט' והתשובה מגיעה על ידי סרטון ולא במילה או שתיים כמו באפליקציות.

צוברי הקים את האפליקציה ממש במקביל למחאות הרפורמה המשפטית, שגרמו למשקיעים לקחת צעד אחורה: "כבר ישבתי עם משקיעים שהתלהבו בטירוף מהאפליקציה ואמרו לי שישקיעו בה. כשזה לא קרה, החלטתי שזה או עכשיו או לעולם לא, השקעתי מכיסי, ותוך כדי הצטרף משקיע שהאמין מאוד באפליקציה. כמובן שגם למלחמה ישנה השפעה שלילית לגבי משקיעים אבל אני חושב שדווקא עכשיו זה זמן שאנשים רבים אנשים נמצאים בבית, בלי חשק לצאת, אבל מאוד סובלים מהבדידות וגם מפוחדים. זאת דווקא הזדמנות לתת צ'אנס ולנסות למצוא זוגיות בדרך שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully