אישה צעירה אצל פסיכולוגית. ShutterStock
ShutterStock

יש דבר כזה חופש מיני מוגזם: 5 בעיות הסקס הגדולות של דור ה- Z

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 16:04

דור ה-Z, אנשים שנולדו בין השנים 1997 ו-2012, פחות פעילים מינית מאשר דורות מבוגרים יותר. הסיבות האפשריות כוללות שימוש מוגבר בסמארטפונים ובמדיה החברתית, רמות גבוהות של מתח, בעיות בריאות נפש, השפעות של סגרי קורונה ושינויי חקיקה שקשורים להפלות

התחלתם זוגיות סבב ב'? עורך הדין ישי מויאל מסביר מה הסיכוי שתישארו יחד/וואלה! + בשיתוף אימפקט

על פי סקר של מכון Kinsey ו-Lovehoney משנת 2021, אחד מכל ארבעה מבוגרים מדור Z בארה"ב.אומרים שהם מעולם לא קיימו יחסי מין. עם זאת, 31% מהאנשים שלא קיימו יחסי מין עם בן/בת זוג בהחלט עסקו במין וירטואלי או בסקסטינג.

"כשצעירים אלה אומרים שהם לא מקיימים יחסי מין, זה לא אומר בהכרח שהם חסרי ניסיון מיני; אדרבא, נראה שרבים מהם מבטאים את המיניות שלהם בצורה שונה - ויותר ויותר, זה באמצעות האינטרנט", חוקר המין ג'סטין לה מילר.כתב על הסקר.

דחו חתונה פעמיים בגלל מילואים - עכשיו היא נשואה לגבר אחר
מברוק עליכום: ישר רואים שזו זוגיות טובה שהולכת להחזיק מעמד
סקסי או לא? מחקר בדק את השפעתו של שיער ארוך על חיי המין שלנו


ובכל זאת, הסטטיסטיקה לא מציירת את התמונה המלאה. מטפלים שעובדים עם קהל הלקוחות של Gen Z מכירים את המחשבות, המאבקים והפחדים הפנימיים ביותר שלהם סביב סקס ומיניות. הנה כמה מהחששות הם שומעים בתדירות הגבוהה ביותר מאנשים בקבוצה זו.

דור ה-Y. ShutterStock
עושים פחות סקס מהדורות המבוגרים מהם/ShutterStock

1. קושי בהעמדת גבולות וביטוי רצונות

בעוד שצעירים מדור ה-Z נוטים לאמץ ערכים כמו הסכמה, אוטונומיה גופנית והנאה, מטפל בניו יורק קיאנו ג'קסון אמר שהוא רואה מספר לקוחות מהדור Z שממשיכים להיאבק כדי להביע את הגבולות והרצונות שלהם במערכות היחסים שלהם. "אני נתקל בחבורה של אנשים שמחפשים תמיכה בלימוד איך לתמוך בעצמם ולדבר אמת על הצרכים המיניים והיחסים שלהם", אומר ג'קסון "יש תפיסה שגויה רחבה שאם אתה רוצה לנהל מערכת יחסים בריאה לטווח ארוך, אתה צריך להיות מוכן לענות על 100% מהצרכים של בן הזוג שלך ב-100% מהזמן. זו לא רק ציפייה מסוכנת מאוד ולא מציאותית, אלא שהיא גם מלמדת אנשים שהגבולות האישיים שלהם פחות חשובים. זה במיוחד חשוב כאשר קיימים הבדלי כוח ברורים במערכת היחסים".

כדי לעזור ללקוחותיו הנאבקים בתחום זה, ג'קסון מתחיל בעיצוב הגבולות שלו במערכת היחסים הטיפולית, "משאיר להם מקום לשאול שאלות ולחקור את הגבולות שלהם", אמר.
"הקשר הטיפולי הוא עדיין מערכת יחסים, אחרי הכל, והוא מקור חזק לעזור למישהו לבנות או להרחיב את הקול שלו."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2. חופשיות יתר במיניות

אפרון ג'ן, מטפלת מלוס אנג'לס אמרה כי דאגה ייחודית שהיא שומעת מלקוחות דור ה-Z נוגעת ללחץ חברתי לחקור את המיניות שלהם בחופשיות כאשר הם עדיין לא מוכנים או מעוניינים לעשות זאת.

"הפתיחות של המדיה החברתית וההכרה החברתית במספר זהויות מיניות, בני נוער מרגישים יותר לחץ לחקור את עצמם ולדייק את המיניות שלהם כדי לא חלילה להיכנס לקופסה", אמרה אפרון "החופש המיני המצופה מהם הוביל לחששות ממצב שבו הסקס איתם ייתפס כסתמי, וחרדה מהשאלה 'אני לא יודע מה אני אוהב וכל השאר כן - איפה זה שם אותי?' אני שומעת לעתים קרובות, 'אני לא יודע מה אני', בהתייחס להעדפות מיניות", המשיכה. "ואני שואלת, 'למה אתה צריך לדעת בדיוק ברגע הזה?'"".

עבור צעירים רבים מהדור Z, הדחיפותו להגדיר את המיניות שלהם מגיעה עם סדרה של בעיות משלה, מסבירה אפרון "למרות שהרחבת מבחר התוויות נועדה להקל, רבים מהלקוחות שלי מהדור Z מרגישים לחץ לבחור תווית בשלב מוקדם ולהתמיד בה, במקום לחקור באמת מי הם ומה הם רוצים, ולעיתים קרובות, אחרי טיפול, האדם מסוגל לשחרר את ציר הזמן הדמיוני הזה ולחזור להתפתח בקצב שהוא היה רוצה",

קבוצת צעירים רב תרבותית עושים סלפי. ShutterStock
רוצים למצוא קשרים בקהילות מיניות/ShutterStock

3. אפלייה בקהילות מיניות

כ"מטפל קווירי, קינקי, ושחור", אומר ג'קסון "אני מקבל לעתים קרובות פניות מאנשים שרוצים למצוא קשרים בתוך קהילות מיניות "עם זאת, מסיבה כלשהי או אחרת, הם הרגישו מודרים במרחבים שהם לכאורה 'בטוחים'", הסביר "גזענות, אקזוטיקה ופטישיזציה מהווים סיכונים עצומים עבור שחורים, מכיוון שלעתים קרובות מתעלמים מהאנושיות שלנו לטובת החפצה שלא בהסכמה"

למעשה, הוא מדווח כי נתקל במודעות לאירועים פרטיים שמגבילות גישה על סמך מראה פיזי - גזע, משקל, גובה וכו' - או שמע על אנשים ששילמו כדי להשתתף בכינוס שבסופו של דבר סורבו כניסה ללא סיבה מוצהרת". הוא אמר. "כל אדם שחור יכול לשער מה באמת קרה."

במפגשים שלהם, ג'קסון עוזר להם להבין שלבושה המופנמת שהם מרגישים "אין שום קשר אליהם, וכן לכל מה שקשור לדיכוי אידיאולוגי וממסדי", הסביר. "אני מסייע להם להמשיך ולמצוא את הכוח שלהם ולמצוא חיבור במרחבים שנועדו עבורם".

4. קבלת תמונות לא רצויות

לקוחות ה-Gen Z של אפרון גם מדברים איתה על אנשים ששולחים להם תמונות מיניות לא רצויות בסנאפצ'ט ובאפליקציות אחרות שבהן התמונות נעלמות לאחר פרק זמן מוגדר כך ש"לא יישארו ראיות מאחור".

"היה לי פעם לקוח צעיר, בסביבות גיל 15, שפתח את הסנאפצ'ט שלו וראה תמונה מינית שנשלחה אליו. הוא הרגיש לגמרי לא בטוח לחזור לבית הספר ולהיות בסביבת אותו ילד בן גילו, ולא היה בטוח איך לעבד את מה שראה", אמרה."קבלת תמונת עירום לא רצויה עלולה להיות מטרידה ומפרה. עיבדנו גבולות וחששות מיניים ושזה לא רק בסדר להגיד 'לא', אלא להודיע ​​לנער עצמו שזה לא בסדר. היינו צריכים לעבוד על כך שהדימוי הזה לא יהפוך למחשבה טורדנית", אמרה אפרון.

"אין אזהרה כשפותחים סנאפצ'ט ממה שעומדים לראות, אז בלי קשר להצבת הגבול שהם לא רוצים להיות מיניים עם האדם הזה, הם נאלצים לחיות עם תמונה בראש שהם מעולם לא ביקשו".

אישה צעירה יפה ומחויכת עם טאבלט בכניסה למסעדה. ShutterStock
עדיין יש מסרים נרחבים ומזיקים על מין/ShutterStock

5. חרדת ביצוע

מלקוחותיו מהדור Z, ג'קסון שומע חששות בנוגע לבעיות זקפה, ופחד ממין אנאלי במיוחד בקרב הגברים הקווירים, הסיסג'נדרים שהוא רואה, "בין אם מדובר באקטיבי, פאסיבי או בחוסר רצון לעשות את זה. אנחנו חיים בתרבות שמופעלת על ידי בושה, למרבה הצער, שמקצה שיפוט ערכי על סמך איך הגוף שלך נראה, והיכולת מינית שלך", אמר.

למשל, בהתבסס על איך שאתה נראה, מישהו עשוי להדביק לך תסריט מיני עוד לפני שתהיה לך הזדמנות להביע את עצמך. אם איכשהו אינך מתאים לתבנית שנוצרה עבורך, סביר להניח שיביישו אותך רק בגלל היותך עצמך, מה שכמובן עלול להוביל לחרדה מוגברת מיחסי מין או אינטימיות עם מישהו."

כאשר הוא מטפל במתמודדים עם חרדת ביצוע, הוא מברר איתם תחילה על המודלים המוקדמים שלהם להתנהגות מינית, ולמרות שחינוך מיני מקיף הפך לנגיש יותר בעשור האחרון, "עדיין יש מסרים נרחבים ומזיקים על מין ואינטימיות שמוטבעים עמוק בתרבות שלנו, שלא ייעלמו בזמן הקרוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully