סתיו קצין בהשקה של ״אריאלה ביוטי״. אור גפן, מערכת וואלה!
מערכת וואלה!/אור גפן

סקסי או לא? מחקר בדק את השפעתו של שיער ארוך על חיי המין שלנו

27.3.2024 / 0:01

צוות חוקרים קוריאני חקר את העדפותיהם של יותר ממאתיים זוגות לגבי שיער, איכותו ואורכו, וגילה כי נשים בעלות שיער ארוך וגולש (רצוי גם בריא ומבריק), מעוררות את החשק המיני של בני זוגן יותר מבעלות שיער קצר

דירוג עשר המדינות הכי משוחררות מבחינה מינית נכון ל-2022/@chloeexplains

במחקר שפורסם בחודש שעבר בכתב העת האקדמי לפסיכולוגיה אבולוציונית, החוקרים תהו האם נשים עם מחלפות ארוכות מושכות יותר עבור גברים, ולכן מקיימות יותר יחסי מין. כחלק מהנחות הבסיס שלהם השתמשו אנשי האקדמיה בדמויות נשיות בתרבות והסיפורת, שהתברכו במפלים של שיער גולש, כולל ונוס מהציור הידוע "הולדת ונוס" של בוטיצ'לי, ואפילו רפונזל, ששלשלה את שערה ממרומי המגדל כדי שהאביר יטפס עליו ויבוא להציל אותה ולחלצה מן השבי.

"תיאורים כאלה של נשים בעלות שיער ארוך ומשיי יוצרים דימוי של נשיות, שעשוי להיות מפתה עבור המתבונן בשל תחושת הנשיות המורכבת שמוצגת לו", הכריז הצוות בראשותו של ג'ונג יון צ'און. "הדימוי של אישה אידיאלית כרוך לעתים קרובות בעובדה שיש לה שיער ארוך ומשיי", המשיכו להסביר "עם זאת, המחסור במחקר פסיכולוגי בנוגע לשיער מגביל את ההבנה האנושית לגבי תפקידו של השיער הנשי במערכות יחסים רומנטיות."

סייעת רופא שיניים פוטרה והפכה לדומנטריקס - זה השתלם מאד
"טוב, אני אתפשט, את רק תתקעי לי אצבע בתחת" רבל וילסון הוטרדה
"הכנסתי למיטה של בעלי 16 נשים - ואני במצוד אחרי עוד"


כדי לגלות אם לשיער של אישה יש השפעה כלשהי על פעילותה בחדר השינה, הצוות גייס 204 זוגות נשואים הטרוסקסואלים, ושאל אותם שאלות על איכות השיער, אורך השיער, האטרקטיביות, החשק המיני, התדירות המינית והסיפוק המיני שלהם.

מה דעתכן/ם?

שיער ארוך זה מגה סקסי
שיער קצר סקסי באותה המידה
אני בכלל מעדיף ציצים
1008 משתתפים
אילוסטרציה. ShutterStock
יותר סקסי?/ShutterStock

התוצאות גילו שגברים חרמנים על שיער ארוך, וכי נשים עם שיער אורך ובריא נחשבו לוהטות יותר על ידי בני ובנות זוגן - וכתוצאה מכך קיימו יותר יחסי מין. "נשים עם שיער ארוך יותר מושכות יותר עבור גברים, וזה משפיע על החשק המיני שלהם", קבע הצוות. "תשוקה מינית מוגברת זו נקשרה עם סבירות גבוהה לקיום יחסי מין תכופים יותר בקרב הזוגות."

גם הנשים המעורבות במחקר נשאלו שאלות לגבי שיער בני זוגן, ולמרות שניתן להניח שגם גברים עם שיער עבה שולחים את אותם מסרים אבולוציוניים לגבי אטרקטיביות ופוריות, התוצאות חשפו כי לא היה מתאם בין רעמת השיער של הגבר לחיי המין שלו.

למרות שאלה יכולות להיות חדשות מבורכות עבור בחורים מקריחים, החוקרים מודים שצריך לעשות מחקר נוסף. "לחקור כיצד החשיבות של איכות או אורך השיער עשויה להשתנות על פני דמוגרפיה, מניעים או שלבי חיים שונים", הצהירו צ'און והצוות.

בנוסף, הם גם ציינו שהמחקר שלהם כלל רק זוגות נשואים, וכי זה עשוי להיות משחק שונה לגמרי עבור רווקים ובמערכות יחסים קצרות טווח:מ "ההעדפות וההתנהגויות של זוגות בשלבים המתהווים של היכרויות עלולות להיות שונות מאלה שבמערכות יחסים ארוכות ומבוססות יותר", כתבו. "שינויים פוטנציאליים כאלה בהעדפות אינדיבידואליות ראויות לחקירה נוספת במחקרים עתידיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully