רבל וילסון טוענת כי סשה ברון כהן הטריד אותה מינית. GettyImages
GettyImages

"טוב, אני אתפשט, את רק תתקעי לי אצבע בתחת" רבל וילסון הוטרדה

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 12:10

רבל וילסון טוענת שסשה ברון כהן הטריד אותה מינית על סט של סרט שצילמו יחד, כשביקש ממנה חזור ובקש שתתפשט עבור סצינה מסוימת, כי "זה יהיה מצחיק". האם הוא התנהג כמו אדיוט גס רוח? כן. האם זו הטרדה מינית? תלוי

הטריילר לסרט "גרימסבי"/Columbia Pictures

נו יופי, באמת מזמן לא הייתה לנו איזו הטרדה מינית טובה, משהו כיפי שבו אף אחד לא באמת נפגע אנושות, ועוד מחו"ל, כי הרי מהטרדות מיניות בגולה פחות אכפת לנו, וביננו, מדובר בהפוגה קומית יחסית למה שאנחנו עוברים פה - גם כי הכל יחסי, וגם כי הטענה של רבל וילסון שסשה ברון כהן הטריד אותה מינית בזמן צילומי סרט, קצת מצחיקה.

בהחלה שמעתי את זה וישר חשבתי "אה, נו באמת, איזו הפתעה, הטיפוס הזה, שאילולא היה אמן היה בטח מאושפז איפשהו, הטריד מישהי מינית - ממש הפתעה גדולה". מסתבר שבזמן הצילומים הוא הציע לה שתתפשט בסצינה מסוימת, כי כשהיא מתפשטת "זה מצחיק".

אני מטפלת מינית, ואלה 6 הטעויות שאנשים עושים במיטה
התגרשה פעמיים לפני גיל 30 ועכשיו חיה עם אישה: "אין סקס"
"אמא שלי אומללה עם אבא שלי, ואני ממש רוצה לארגן לה רומן"


מהתחלה - בשנת 2014 רבל שיחקה בסרט של כהן בשם "The Brothers Grimsby" ("גרימסבי") האירוע שמדובר בו נוגע לסצינת מין מסוימת שעבורה ביקש כהן שתתפשט כי 'זה יהיה מצחיק', ונתן את ההתפשטות שלו כדוגמה לעירום שהצחיק בעבר. היא סירבה, הוא הביא כפילת גוף, אבל רגע לפני הצילומים, ככה לסיום, הוא אמר לוילסון "נו, בסדר, אני אתפשט, את תתקעי לי אצבע בתחת. נו, זה יהיה קורע".

אפטר פארטי ואניטי פייר אוסקר 2020 רבל וילסון. GettyImages
רבל וילסון/GettyImages

עכשיו, אפשר לדבר על האם זה בסדר או לא בסדר להגיד דבר כזה לאישה שאין לך יחסים אינטימיים איתך, ואתה גם עובד איתה באותו הרגע, אבל לפני שנדון, הבה נזכור שמדובר באיש שמתפשט כמעט בכל סרט שלו, ושתחביבו העיקרי הוא להטריל אנשים, מוסדות, ממשלות, מנהיגים, חתולים וכלבים. האיש טרול שעשה מזה קריירה. בנוסף, רבל וילסון וסשה ברון כהן לא עובדים יחד במנהל מקרקעי ישראל - הם על סט של סרט שככל הנראה כולו סצינות אקסטרים בשירות מכונת ההטרלות שהיא סשה ברון כהן, ועוד דבר - רבל וילסון, שאיננה רואת החשבון של ההפקה אלא שחקנית - היא יודעת בדיוק לאן הגיעה, מי האיש, ומה התסריט, שאותו קראה לפני שלקחה את הג'וב.

ועוד דבר - כמו שאנטיביוטיקה רחבת טווח היא פחות יעילה ויותר חלשה, ככה גם הטרדה מינית לא יכולה להיות מילת מטריה רחבת טווח כדי לתאר את כל ההתנהגויות בעולם במסגרתן גבר אומר לאישה משהו מטופש, חסר טאקט, או מגעיל. אולי הגיע הזמן שנתחיל להיכנס לעובי הקורה שהיא הטרדה מינית, לפרק אותה לסיביה השונים, ולעמוד על משמעותם. מן הסתם יש על הסקאלה הזו דברים חמורים יותר מהטרדה מינית, ויש להם שמות - אונס, מעשה מגונה, מעשה סדום. לפי אותו היגיון, חלק מההתנהגויות חמורות פחות, וגם להן צריך לתת שמות, להגדיר את מיקומן על סולם החומרה, ולהתייחס אליהן בדיוק כפי שמגיע להן.

יכול להיות, למעשה אפילו די בטוח, שסשה ברון כהן הוא איש קצת דוחה, ובטח אחרי הפרסום, ועם כל הלחץ של החיים, הוא כבר מזמן פחות מצחיק ויותר דוש, ויש סיכוי סביר להניח שכמו הרבה מאד אנשים שחיים בתחושה שהם יותר טובים מאחרים - מתנהג מזעזע לאנשים שהוא עובד איתם. הגיוני. ואכן, לבקש מישהי להתפשט בשביל הצחוקים נשמע רע מאד כשזה מוצא מההקשר, אבל אם הבקשה היא מאת במאי לשחקנית, לצורך סצינה בסרט - זה כבר משהו שצריך לדון בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סשה ברון כהן בבכורה של בוראט בסידני, 13 בנובמבר 2006. רויטרס
אולי הוא סתם דוש?/רויטרס

האם זו פעם ראשונה שבמאי ביקש משחקנים להתפשט עבור סצינה? ממש לא. כמעט בכל סרט יש עירום כלשהו, ממגוון סיבות - כדי לרגש, לחרמן, להעביר נקודה - מה אכפת לי למה. אז למה לא כדי להצחיק? יכול להיות שהיא נעלבה כי העירום שלה לדעתה לא אמור להצחיק, ואם זה המקרה - אני לגמרי איתה. זה מעליב.

מצד שני, אם זה המקרה, הוא מתרחק עוד יותר מעולם ההטרדה המינית, כי כשמישהו מתייחס לעירום כאל מצחיק, זה דווקא א-מיני, מה ששומט את הקרקע מתחת לטענה על הטרדה מינית.

נכון, זה מורכב, ויש הרבה דברים שמן הסתם אפשר לומר על סקאלת ההטרדות העשירה, אבל צריך להסכים לפחות על הבסיס, והוא שהטרדה מינית חייבת שתהיה מאחוריה כוונה מינית. כוונה מינית היא הדלק שמפעיל את ההטרדה וקובע את העוצמה שלה. אם הכוונה המינית קיימת, גם מבט, וגם מילים תמימות כמו "היי" יכולות להיות הטרדה מינית. אבל אם אין כוונה מינית מאחורי המילים, זו לא הטרדה מינית. זו התנהגות דוחה, זה איש מרגיז שבא לתת לו מחבת בראש, זה חסר כבוד. זו לא הטרדה מינית. זו סתם הטרדה. הטרדה רגילה, כמו שכולנו חווים כל יום בלי הבדלי דת גזע מין ובאופן חוצה מגדרים.
ברוכה הבאה לחיים, נשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully