אישה מאוימת על ידי בעלה. ShutterStock
ShutterStock

אלפי גולשות כבר לחצו: "כפתור הפרפר" לדיווח שקט על אלימות

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 16:03

כל כך הרבה דרכים מוסתרות המצאנו כדי לעזור לנשים הסובלות מאלימות במשפחה לקרוא לעזרה, רק לא עשינו הדבר הכי מתבקש בעולם - להמציא כפתור דיווח שקט, להטמיע באתרים גדולים שלא קשורים לנושא, שמאפשרים מענה מהיר מבלי שהפעולה תשאיר עקבות דיגיטליים במכשיר של הפונה

עמותת "עיגול לטובה" קוראת לסייע לנשים במצוקה/עמותת עיגול לטובה, יח"צ

אלימות מגד נשים, בתוך המשפחה ומחוצה לה היא פצע פעור ועמוק. איך אישה יכולה להגן על עצמה בביתה היא? איך אישה יכולה לדווח ולבקש עזרה מבלי להירצח תוך כדי ניסיון? למה האישה המוכה היא זו שהולכת לחיות בעונש במעונים בהם אולי יש ביטחון פיזי אבל אין רווחה מספקת עבור אישה, במיוחד בעלת משפחה, לחיות את החיים שלה - ואיזה מן חיים אלה?

בגלל המורכבויות האלו, זה אולי התחום שבו הומצאו הכי הרבה "שיטות" נסתרות כדי לצעוק לעזרה. מה לא היה לנו? פיצות, סימני ידיים, סמלילים למיניהם - אפליקציות ייעודיות - כולם נכשלו בשל היותם אמצעים ברורים לעין, שהאישה לא יכלה להסתיר, לפחות לא באופן יעיל, מהמתעלל עצמו.

מברוק עליכום: ישר רואים שזו זוגיות טובה שהולכת להחזיק מעמד
"טוב, אני אתפשט, את רק תתקעי לי אצבע בתחת" רבל וילסון הוטרדה
סייעת רופא שיניים פוטרה והפכה לדומנטריקס - זה השתלם מאד


ותכל'ס, מה כל כך מסובך? למה לקח כל כך הרבה זמן לעשות את מה שמותג הטיפוח הזה עשה? זה פשוט, וזה יעיל, וזה היה צריך לקרות מזמן, בכל האתרים הגדולים. כולה מדובר בכפתור קטן בצורת פרפר שצריך ללחוץ עליו תוך כדי הגלישה באתר, במקרה הזה אתר קניות מוצרי טיפוח ושיער (מצוינים), והנה, ביצעת דיווח שקט על אלימות במשפחה עבורך או עבור מישהי אחרת, ואף אחד לא יוכל להתחקות אחרי הפעולה.

כפתור הפרפר בצד שמאל למטה, לדיווח שקט על אלימות במשפחה. אתר רשמי ארגניה, צילום מסך
כפתור הפרפר בצד שמאל למטה, לדיווח שקט על אלימות במשפחה/צילום מסך, אתר רשמי ארגניה

הכפתור הזה לא רק יעיל, אלא הכניס כבר אלפי נשים מדי שבוע לאתר המותג שלחצו על "כפתור הפרפר" פלטפורמה דיגיטלית המרכזת בתוכה את כל המענים בתחום האלימות במשפחה באנונימיות מוחלטת, ללא השארת שום עקבות במכשיר של הפונה.

הצעד הזה מצרף את ARGANIA לשורה של ארגונים מובילים שהטמיעו את הפרפר במסגרת המלחמה באלימות במשפחה, והם הראשונים מתחום הקוסמטיקה בישראל שנוקטים בצעד הזה. מטרת הכפתור היא לעודד נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה לפנות ולקבל סיוע, ולעודד את מי שרואה עצמו כצד האלים לפנות ולקבל ייעוץ דיסקרטי. המענה לפניות באמצעות הכפתור ניתנת 24/7 על ידי נציגים של עמותת "ל.א.לאלימות", הפועלת בתחום יותר מ-40 שנה.

אורטל אלון, מנכ"לית ARGANIA GROUP: "המותג רואה את עצמו בשליחות בכל יום, משקיע ותמיד נכון ללקוחותיו. החלק שלנו בחובה החברתית הנו עליון. חובתנו, בפרט שאנו מגיעים לחשיפה של רבבות א.נשים, להיות אקטיביים היכן שניתן ולבטח בנושאים חשובים כדוגמת אלימות מכל סוג שהיא. דווקא ובפרט בעת הזו, אנשים בלחץ, נוכחים יותר בבתים, המצב הכלכלי משתנה, חרדות ואי בהירות כללית לצד עובדות נוספות הביאו לעלייה בדיווח על מקרים של אלימות מכל סוג שהיא. אנו קוראים לחברות גדולות נוספות במשק לקחת חלק ולהצטרף לפיצ'ר, ככל שפגשתם, הכרתם או אף אתם חוויתם אלימות מכל סוג, אנא פנו לקבלת סיוע, דווחו והשפיעו. הפיצ'ר כבר ישים ופעיל באתר ואנו גאים ונרגשים לקחת חלק בשליחות כה מהותית."

הכפתור זמין בכל עת באתר המותג החל מדף הבית ובכל קטגוריה מצד שמאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully