חתונה ממבט ראשון חתונמי. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

רק שלא יפגע לנו בחתונמי: הרווקות בישראל מקבלת כיוון מפתיע

חדי אקסלרד

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 9:06

נתונים חדשים של פלטפורמת ההיכרויות OkCupid חושפת כי 74% מרווקי ורווקות ישראל הצהירו שלא אכפת להם לעבור את החג ללא בני זוג, ורק 8% יעדיפו לוותר על ארוחת חג ללא בני זוג. גורו הזוגיות חדי אקסלרד עם מדריך שיעזור לסינגלים לעבור את פסח

התחלתם זוגיות סבב ב'? עורך הדין ישי מויאל מסביר מה הסיכוי שתישארו יחד/וואלה! + בשיתוף אימפקט

בתחום הזוגיות מקובל להתייחס למתח שקיים בין יצר ההרפתקנות, הסקרנות, והחקירה, לצורך בביטחון, שייכות ויציבות. מערכת היחסים הזוגית היא זו שמספקת מענה לצד היציב של משוואת המתח הזו, והיא דרך מצוינת להקנות שקט ולהרחיק את הבדידות, וכך לתת מענה לצרכים משמעותיים ביותר שנחוצים תמיד, ובעתות משבר (כמו מלחמה, חוסר ודאות וכד') בפרט.

זוגיות טובה מספקת לנו את התחושה שאנחנו לא לבד בעולם, שיש לנו רשת ביטחון להישען עליה, שיש לצידנו אדם שיהיה איתנו ועבורנו בעת הצורך, שיש לנו עוגן יציב ותומך לחזור אליו, לחוות איתו חוויות משמחות ולהתמודד ביחד איתו עם אתגרי החיים. האהובים שלנו הם קבוצת השייכות שלנו, ובזכותם אנחנו נהנים מסטטוס חברתי, שמתקבל מיישור קו עם ציפיות החברה שבה אנחנו חיים. כל הדברים החשובים האלה, שנעדרים עבור מי שהוא לא חלק ממערכת יחסים זוגית כרגע, יכולים להפוך את חג הפסח לחוויה לא פשוטה, והשנה, כשהצורך להרגיש בטוחים, שייכים ויציבים, גבוה מאוד, החוויה הזו יכולה להיות מאתגרת אפילו יותר.

לא תאמינו מה הטעות הגדולה שכולכם עושים באפליקציות היכרויות
אם הגעגוע לפרפרים בזוגיות גומר אותך, תעשי את זה פעם בשבוע
ג'ני מקארתי על אחוזת פלייבוי: מרכז ויאגרה לסלבס זקנים וצעירות

זוג מתחבק. Anthony Tran, צילום מסך
כבר לא אכפת להם לרווקים לבוא לבד לסדר/צילום מסך, Anthony Tran

ממצאים משאלות ההתאמה של פלטפורמת ההיכרויות OkCupid, מעלים תובנות מעניינות לגבי התנהלות הרווקים והרווקות בישראל בתקופת פסח בכלל וערב החג בפרט. הנתונים מבוססים על +835 משתמשים שענו על שאלות:

אחד הנתונים המסקרנים עולים מתוך השאלה, איך תתנהלו בסדר פסח השנה, 66% מהנשאלים ענו, שילכו לארוחת החג גם אם לא יהיה להם בן זוג להגיע אתו, 13% יגיעו לארוחת חג ותכננו דייט מיד אחרי, 13% העידו שאפשר יהיה למצוא אותם בערב החג בשדה התעופה ו-8% מהנשאלים אמרו שהם לא יגיעו לארוחת החג ללא בן זוג.

נתון מעניין נוסף, מתייחס לתחושות של הרווקים והרווקות בחגים. ל-74% מהנשאלים לא אכפת שהם יעברו את החג ללא בני זוג, 14% ענו שהם במצב רוח רע לפני החגים ו- 12% שהם לא חוששים מהשאלות החטטניות של בני משפחתם בחג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זוג על אופניים. Everton Vla, צילום מסך
מי שאוהב אותנו, אוהב אותנו/צילום מסך, Everton Vla

הדרכים הבאות נועדו לעזור לכם הרווקים לחוות את תקופת החגים בצורה נעימה ומצמיחה:

חופשה: חג הפסח מביא איתו את ימי החופש. אפשר וצריך לקום מאוחר, לנוח, לפגוש חברים, ולוודא שהלו"ז כולל דברים שאנחנו יודעים שממלאים אותנו ועושים לנו טוב. נצלו את הימים האלה למלא את המצברים בתקופה שהגוף והנפש שלנו כל כך זקוקים לכך.

התחדשות: פסח הוא גם חג האביב, החג שמסמל את ההתחדשות והפריחה. זהו זמן מצוין לערוך בו דין וחשבון, להסתכל על עצמנו, לבחון את ההתנהלות שלנו בכנות ובאומץ, ולשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים לעשות אחרת מעכשיו. נסו לזקק בקשה או שתיים שתרצו לבקש מעצמכם, ואתגרו את עצמכם לצאת קצת מאזור הנוחות ולעשות משהו חדש ומרענן שעדיין לא עשיתם. פעולות אולי יכולות להוליד אכזבה וכאב, אבל הן גם דרך מצוינת להשיג דברים שחשובים לנו, ולהעלות את תחושת המסוגלות ואת הביטחון העצמי.

דוגמאות לבחירה בהסתכלות אחרת, אם אנחנו חושבים שרווקות היא דבר רע, זה הזמן להסתכל עליה קצת אחרת ולהזכיר לעצמנו שזו תקופת חיים שיש בה כל כך הרבה קסם, ושבהמשך החיים נתגעגע אליה מאוד. או למשל, אם אנחנו חושבים שבערב החג אנשים ישפטו אותנו או ירחמו עלינו, זה הזמן לזכור שאין לנו מושג מה אנשים באמת חושבים, שמי שאוהב אותנו רואה את מה שנפלא וחזק בנו, ושיש סיכוי ממש טוב שהרבה מהם היו מאוד שמחים להתחלף.

חדי אקסלרוד. אור פרבוזניק,
חדי אקסלרוד/אור פרבוזניק

בחירה בפרספקטיבות מקדמות: איכות החיים שלנו מושפעת מהפרשנויות שאנחנו נותנים לדברים. הבשורה הטובה - זה בידיים שלנו. הבשורה הפחות טובה, זה לא תמיד כל כך פשוט לשנות את הפרספקטיבות שלנו. נסו להבין מהן התפיסות שגורמות לכם לקשיים, ולאחר מכן חפשו את הדרך לשנות אותן. זה ישתלם לכם מאוד.

פגיעות היא כח: המשפחה שלנו היא המקום שבו אנחנו אמורים להתחזק ולהרגיש את הכח של הביחד, וקירבה נוצרת כשאנחנו מרשים לאנשים לראות גם את הצדדים הפגיעים שלנו. לבד זה לא אומר שצריך להיות בודדים, ואת זה אנחנו יכולים לעשות כשאנחנו משתפים אנשים במה שעובר עלינו לטוב ולרע. כמובן שלא כל אחד ראוי לאמון שלנו, ושלא את כולם נכניס לתוך עולמנו הפנימי, אבל אם תרגישו שזה מתאים אני ממליצה בחום לנסות ולהביא את החלקים הפגיעים שלכם לתוך המשפחתיות בחג הקרוב.

הכנה ותיאום ציפיות: אתם כבר מכירים את המשפחה שלכם, ויש לכם כבר לא מעט ניסיון עם חגים וערבי חג. המידע הזה שצברתם יכול לעזור לכם מאוד בשיפור החוויה השנה. שאלו את עצמכם מה יכול לעזור לכם, איך תוכלו להגיע לערב החג באנרגיות טובות, איך תוכלו לנווט את האירועים המשפחתיים למהנים, וחשבו את מי תוכלו לשתף ובמי תוכלו להיעזר כדי שהחג הזה יהיה קרוב ואוהב במיוחד.

כותבת הטור היא חדי אקסלרד, מרצה בתכנית התואר השני ללימודי משפחה במכללה האקדמית תל-אביב יפו, יועצת זוגית ומשפחתית, מגישת הפודקאסט Update שעוסק בזוגיות ומערכות יחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully