אישה בוהה בטלפון. ShutterStock
ShutterStock

מה גברים רוצים? עבודות הפרך שנשים אפילו לא יודעות שהן עושות

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 9:06

נכון שתמיד ידעת שאת מחזיקה את הזוגיות הזאת לבד ושאם לא היית מאסטר בתקשורת מילולית והבנת רמזים הייתם נפרדים כבר מזמן? אז את צודקת, את עובדת בפרך, וזו מומחיות שקיימת עוד מימי המקרא ויש לה אפילו שם מפוצץ- הרמנויטיקה. זו הסיבה שנשים בזוגיות נאלצות לעבוד בפרך

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

איך אתה באמת מרגיש? על מה אתה חושב? מה עומד מאחורי הודעת הטקסט הקריפטית ששלחת לי עכשיו? לפי מחקר חדש נשים עושות את כל העבודה ההרמנויטית במערכות היחסים שהן מנהלות עם גברים. מה זה, אתן שואלות?

הרמנויטיקה היא מילה שבדרך כלל מתייחסת לאומנות הפרשנות של טקסטים מקראיים - היא נקראת גם "מדע הפרשנות", ובגדול, זה מה שאתן עושות כבר מילדות, בכל מערכת יחסים עם גבר, לא משנה אם הוא הבוס, ידיד, קולגה, או חבר, לפעמים אפילו אבא. זה קורה במיוחד כשמדובר בקשר רומנטי שנמצא בתחילתו - עבודת הפרך שהיא תחזוקת מערכת היחסים ברמת התקשורת וההבנה ההדדית, החל מהבנה של המשמעויות שלא נאמרו בהודעות או רמזים בשיחות, המשך בלנסות לנחש מה באמת עומד מאחורי תלונה יומיומית של בן הזוג על כך שאת לא עושה מספיק כלים בבית, וכלה בלהיות הפאקינג פסיכולוגית שלו ועל הדרך להסביר את הכוונות שלו גם להורים שלו, לחברים שלו, ולו עצמו.

עבודת פרך, כבר אמרנו?

לא בא לכם בו זמנית? נסו את שיטת "תוכנית החדרים" של הדוקטור
תגידי מה את חושבת על הוגינה שלך, ונגיד לך אם את נהנית מסקס
כן, כי זה יעשה טוב לדימוי הגוף של הבנות שלנו - תחרות יופי AI

אישה בוהה בטלפון. ShutterStock
לפעמים שתי נשים צריכות לבהות בהודעה אחת במשך זמן מה, רק כדי לא להבין כלום/ShutterStock

קבללו את הדבר המעציב שמחקר חדש גילה על זוגיות הטרוסקסואלית: בתחילת קשר, הנסיונות לפענח למה הוא מתכוון תופסים כמעט את כל מרחב התקשורת בין השניים - נשים מנסות לנחש מה גברים מתכוונים מאחורי המילים שנאמרות או לא נאמרות - כדי לא "להלחיץ" אותם חלילה בטעות. מדובר ב"חוסר איזון" שנוצר על ידי חוסר היכולת של גברים לתת שם ולפרש את רגשותיהם ועל ידי הציפייה החברתית שנשים ינהלו את הרגשות שלהן ושל בני זוגן הגברים בו זמנית.

כל מי שקוראת את זה יודעת על מה מדובר - ברגע שהתקבל מסר שקשה לפענח, מופיע הדחף להפוך לחוש-חש הבלש, ולהתחיל לפרש למה הוא מתכוון. כלומר לעשות עבודה הרמנויטית במקום לבקש הבהרה. החוקרת טוענת שמכיוון שגברים לא טורחים להביע את עצמם במלואם, נשים פיתחו את הדחף לחבר את חלקי הפאזל יחד כדי להבין מה האדם מנסה לומר. "אנחנו נוטים להכחיש את כמויות העבודה המשמעותיות שנשים עושות כדי לשמר מערכות יחסים, והרבה מהעבודה הזו היא קוגניטיבית."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המחקר חילק את העבודה ההרמנויטיתל-3 שלבים: 1. פרשנות של הרגשות והכוונות של עצמך. 2. הבנת רגשותיו, רצונותיו וכוונותיו של אדם אחר באמצעות רמזים לא מילוליים או תקשורת מינימלית. 3. השוואה, הבנה ומיון מסרים ורגשות לצורך ניהול קונפליקטים.

לדברי מומחה נוסף, אפשר להיות רגועות, כי המשימות המאומצות שנשים עושות כדי לשמור על מערכת יחסים "לא הולכת לפח". "כל העבודה הזו יכולה לחזק את מערכת היחסים כי היא עוזרת לתקשורת, רק חשוב לזכור שצריך להעריך את המאמץ הזה של נשים ולא רק לצפות", אמר המטפל הזוגי צ'פל מארש.
כדי להימנע מלחצים של עבודה הרמנויטית ורגשית מאומצות מדי, אנשים חייבים להקפיד על בהירות בעת תקשורת ולשבח את בן הזוג כאשר יש שיפור. "הראו הערכה למאמציה והכירו בעומס שזה יכול להפעיל עליה - או עליו", הציע מארש. "ההכרה הזו יכולה לתקף אותה ולהוביל לדינמיקה מאוזנת יותר של מערכת היחסים."

או, נגיד, תלמדו לנתח את הרגשות שלכם ולדבר כמו בני אדם. רק אומרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully