טיילור סוויפט ומתיו היילי. GettyImages
GettyImages

לא דייטים, לא חברות ולא זוגיות - אז למה שברון הלב הנורא?

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:30

זוכרות את זה ששבר לך את הלב למרות שלא ציפית ממנו לכלום, למרות שהוא לא הבטיח כלום, ולמרות שזה היה קצר וכביכול לא משמעותי? בטח שאת זוכרת. קוראים לזה "סיטואיישנשיפ", וזה ההסבר לסיבה בגללה כל כך קשה להתגבר על זה

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

טילור סוויפט היא בטח לא הראשונה שנזרקה על ידי סטוץ שהתארך (מתיו הילי) ותהתה למה מרומן קצר וחסר משמעות כל כך קשה לה להחלים. כולנו מכירות את האחד הזה ששבר לנו את הלב למרות שלא ציפינו ממנו לכלום, למרות שהוא לא הבטיח כלום, ולמרות שזה היה קצר וכביכול לא משמעותי. אפילו יש מילה לסיטואציה הזאת - "סיטואיישנשיפ" - ההגדרה למערכת יחסים רומנטית ומינית שאין לה הגדרה - זה ביטוי שמסתיר בתוכו חיוך, אבל כולם יודעים שהחיוך הוא העמדת פנים ושבעצם יש פה בעיה.

המושג שהומצא במיוחד כדי להגדיר מערכת יחסים מעורפלת שלא ניתנת להגדרה, כי זה לא ממש דייטים, לא ממש חברים, ולא זוג, למרות שיש סקס והוא טוב. והמון פעמים זה מניב יותר שברון לב מאשר פרידה ממישהו שאשכרה היית איתו זמן ארוך ובאמת אהבת. אז איך פרידה סתמית יכולה להשאיר מישהו בדאון כזה גרוע?

קצת פישי: טיפול הסלמון של ג'ניפר אניסטון משפר את חיי המין
חולקות וגינה אבל לא נטייה מינית: תאומות סיאמיות חושפות הכל
"הבוגד שם את הטלפון בתוך שיח כדי לרמות את שירותי המיקום"


לטענת המעריצים טיילור סוויפט ממש התייחסה לאחד כזה (מתיו הילי) באלבום ה-11 שלה "The Tortured Poets Department", יותר ממה שהיא עוסקת במערכת היחסים בת שש השנים שלה עם ג'ו אלווין. מומחים טוענים שרומנים חולפים ונטולי תוויות יכולים להוות אתגר גדול יותר לפעמים מאשר רומן רציני, דווקא בגלל אי הבהירות.

טיילור סוויפט ומתיו היילי. GettyImages
קשה להתגבר דווקא בגלל אי הבהירות. טיילור סוויפט ומתיו הילי/GettyImages

"קשה יותר להתגבר על יחסים כאלה מכיוון שבדרך כלל אין התחלה ברורה ואופי הדבר אינו ברור", מסבירה המומחית למין ומערכות יחסים קורטני בוייר, ומוסיפה כי עכירות רגשית קשה יותר לקטלג, ולכן קשה יותר לעבד ולהחלים ממנה "אנחנו עובדים טוב עם תוויות. הגדרות. שחור ולבן. הבלתי ידוע, אי ודאות וחוסר אונים קשים יותר להתמודדות".

"נשארות המון שאלות פתוחות, דווקא בגלל שכל כך הרבה מהקשר פתוח לפרשנות" מוסיפה הקלינאית רייצ'ל ג'ונסון. "זה היה רק ​​סטוץ? יזיזות? התחלה של משהו שהסתבך? מה עם הרגשות שהתחילו להתפתח לפני שזה נגמר? איך אתה יכול להתקדם במלואו כשאתה תקוע בשידור חוזר ומנתח מחדש כל אינטראקציה, טקסט ורגע בחיפוש אחר סימנים שאולי פספסת, ומנסה להבין מה קרה לך? חוסר הבהירות הוא בדיוק מה שמונע את יצירת המרחק הפסיכולוגי הדרוש לריפוי, במיוחד כשזה נגמר בפתאומיות - התחושות המוגברות של חיבור והפנטזיה, והתחושה של תקווה כוזבת שמתנפצת יכולים לפגוע פי שניים", אמרה ג'ונסון.

"העצה שלי היא להימנע מהגבולות המטושטשים והלא מוגדרים האלה בכל פעם שאפשר", היא ממליצה "ואם יש רצון הדדי באמת למשהו קז'ואל, תקבעו מראש מה זה באמת אומר עבור שני הצדדים. ואם תתחילו לפתח רגשות עמוקים יותר, אזרו את האומץ ליזום שיחה כנה על שינוי ביחסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully