גבר ודב. עיבוד תמונה, ShutterStock
ShutterStock/עיבוד תמונה

אם את ביער חשוך, מה מפחיד אותך יותר לפגוש - דוב, או גבר?

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 21:34

השאלה ההיפותטית "את מי מפחיד יותר לפגוש ביער אפל - דוב, או גבר?" הסעירה את הרשת בשבוע האחרון. מי התחיל את הטרנד הזה, למה, ובעיקר - ממה נשים מפחדות יותר. ספוילר - התשובה יותר מפחידה מהכל

מה יותר מפחיד גבר או דב?/טיקטוק

אדם או דוב? את מי היית מעדיפה לפגוש ביער אפל? זו השאלה ההיפותטית שמסעירה את הרדת בימים אלה, ומעוררת כבר שבועות שיחה על בטיחותן של נשים ועל התחושה שהן מסתובבות איתה בעולם, תמיד. הנושא נדון בלהט כבר שבועות, אבל כדי להבין את העניין צריך לחזור להתחלה. זה התחיל בחשבון הטיקטוק הזה בו נשאלו נשים אם הן מעדיפות להיתקל בגבר שהם לא מכירים או בדוב ביער אפל. מתוך שבע הנשים שהתראיינו ליצירה, רק אחת בחרה בגבר זר.

מספר נשים הדהדו את התגובות שניתנו בסרטון המקורי, וכתבו שגם הן יבחרו דוב על פני גבר. השאלה ההיפותטית גרמה לאנשים להתפצל, כאשר חלקם מביעים עצב על מצב העולם ואחרים נותנים בדאחקות הציניות.

לא דייטים, לא חברות ולא זוגיות - אז למה שברון הלב הנורא?
קצת פישי: טיפול הסלמון של ג'ניפר אניסטון משפר את חיי המין
חולקות וגינה אבל לא נטייה מינית: תאומות סיאמיות חושפות הכל


מתוך 65,000 תגובות מתחת לפוסט המקורי, ברור שדוב הוא הבחירה הבטוחה יותר עבור נשים (היפותאטית) אין ספק בכך והיו גם הרבה תגובות שהבינו למה הנשים בחרו בדוב.
"אף אחד לא ישאל אותי אם פיתיתי את הדוב ואז ייתן לי עלון טיפים למניעת התקפות דובים", כתבה אחת.
"כשאמות תזרקו את הגופה שלי ביער, הזאבים יהיו עדינים יותר מכל אדם." כתבה אחרת.
"אני מבינה את כוונותיו של הדוב", כתבה אישה נוספת. "אני אף פעם לא יודעת מה הכוונות של גבר"

אחרים לקחו את זה צעד אחד קדימה, והציגו את השאלה ההיפותטית לאהוביהם. מרדית סטיל שאלה את בעלה בשבוע שעבר אם הוא מעדיף שבתם תתקל בדוב או בגבר ביער. בעלה אמר שהוא "לא אהב אף אחת מהאפשרויות", אבל שהוא נוטה לכיוון הדוב כי "אולי זה דוב ידידותי", כך נימק.

דיאנה שאלה את גיסתה במה היא תבחר ונותרה ללא מילים: "שאלתי אותה את השאלה, אתה יודע, רק בשביל הצחוקים. היא הייתה כזה, 'את יודעת, אני מעדיף שזה יהיה דוב - כי אם דוב יתקוף אותי, ואני אצליח לצאת מהיער, כולם יאמינו לי ותהיה להם סימפטיה אלי", אמרה. "אבל אם גבר יתקוף אותי ואני אצליח לצאת מזה, אני אבזבז את כל חיי בניסיון לגרום לאנשים להאמין לי ולהרגיש כלפי אהדה".

למרות ההיפותטיות שלו, הדיון גרם למתח מסוים, כאשר יש נשים שטוענות שגברים לעולם לא יבינו באמת מה זה להיות אישה, או את הסכנות הטמונות בקיום שלה, ובשבועות שעברו מאז, הויכוח ממשיך ונוצרו במדיה החברתית אין ספור ממים, ומערכונים על הנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יש גם הרבה גברים שנעלבים מההעדפה לדוב, למרות שהסרטונים שנשים פרסמו על הנימוקים לבחירת הדוב שוברי לב, יותר מאשר פוגעניים. היו לא מעט גברים עשו סרטונים ופוסטים ברשתות החברתיות, ולמעשה האשימו את הנשים בטיפשות על הבחירה בדוב, וכמה גברים התחילו לומר שהם גם היו בוחרים בדוב על פני אישה ביער אפלולי. הם לא סיפקו עובדות ממשיות על אלימות נגד גברים בידי נשים או חוויות בהן הותקפו על ידי נשים, אלא פשוט "החזירו" לנשים וקראו להן שקרניות. בנוסף, הם גם עיוותו סטטיסטיקות על גברים אלימים ושיעורי כליאה כדי לגרום לזה להיראות כאילו אלימות נגד נשים היא אפילו לא דבר.

זה מוזר, כי נשים מנמקות את הבחירה שלהן בצורה הגיונית למדי. מה בדיוק הגברים האלה לא מבינים? הרי מגוחך לטעון שלא קיימת תופעה של גברים שסתם תוקפים נשים באקראי, כי זה קורה כל הזמן. בוודאי לא כל הגברים, אבל מספיק בכדי לגרום לנשים לפחד, ולגברים לפחד עבור בנותיהם. הן אפילו לא צריכות להיות לבד ביער אפל כדי שגבר יתקוף אותן. הופ ריילי עשתה ריצה לאור יום בקמפוס הקולג' שלה כשנרצחה ללא סיבה על ידי גבר בן 26, וג'ונקו פורטה רכבה על אופניה הביתה כשהותקפה, עונתה ונרצחה על ידי ארבעה גברים. גם סאד רובינסון נרצח כשיצא לדייט - עם גבר.

מי יותר מפחיד, גבר או דוב?

גבר
דוב
1166 משתתפים
@screenshothq The question of being stuck in a forest with a man or a bear is circulating on TikTok right now and sparking some interesting conversation.... we know what our answer would be ?? #manvsbear #tiktok #tiktoktrend #trending #challenge #streetinterview #voxpop ♬ Terror Music (Scary Song) - IMPERIUM RECORDS

בניגוד למה שהתגובה הגברית רומזת, נשים שענו "דוב" - ממש לא מנסות לקדם שנאת גברים. רק מצביעות על המציאות שבה הן חיות. מן הסתם אף אישה לא באמת רוצה לבחור חיה ענקית וטורפת על פני מפגש עם אדם אחר שיכול לחלוקאיתה את גורלה ואולי לעזור לה לצאת מהיער - מה שגברים אמורים להבין מזה הוא את גודל המצוקה - הן חוות את העולם כמקום שבו השנאה והאלימות כלפיהן שרירות וקיימות - ומפחדות אפילו ללכת למכוניות שלהן לבד בלילה.

והכי עצוב, נשים גם מרגישות שיש כל כך מעט אמון והערכה כלפיהן, שהן יודעות שהיו מקבלות יותר צדק אם דוב היה תוקף אותם ולא גבר. הן לא אומרות שכל הגברים רעים, אלא שבניגוד לדוב, כשמדובר בגבר הן לא יודעות מה הוא עלול לעשות, ומעדיפות לא לגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully