אישה מתעוררת נבוכה. AI, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/AI

מביך: מורגן גילתה את הסוד הלילי שלה רק כשישנה אצל חברה

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 8:30

אם אי פעם חוויתם התנהגות מינית בזמן השינה, ייתכן שאתם סובלים מהפרעה נדירה הנקראת סקסומאניה. היא מאובחנת יותר בקרב גברים מאשר נשים. אבל בהחלט קיימת גם אצלן. סיפורה המביך של מורגן מנדריוטה

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אל תיבהלו, אם היה לכם את זה כנראה שהייתם כבר יודעים שזה קיים, וגם - זה מאובחן יותר אצל גברים. מפתיע? לא מאוד. אז מה זה סקסומאניה? מדובר בהפרעת שינה שגורמת לאנשים לרצות, וגם לעשות סקס מתוך שינה. מעבר לבעיות האתיות והמוסריות שעולות מהמצב המוזר הזה, סקס מתוך שינה היא הפרעת שינה נדירה מאד אבל לגמרי אמיתית, הגורמת לאנשים לעסוק בהתנהגויות מיניות כולל דירטי טוק, אוננות ואפילו סקס - מתוך שינה.

סקסומאניה הוא חלק מקטגוריה של הפרעות שינה הנקראות פאראסומניה - הכוללות גם הליכה מתוך שינה, דיבור בשינה, אכילת שינה ואימת שינה - כולן מתרחשות כאשר המוח אינו במצב חלום. "כולן הפרעות של עוררות יתר", אומר ד"ר קרלוס שנק, פרופסור ופסיכיאטר בכיר "לרוב הן מתרחשות בשלב האיטי והעמוק ביותר של השינה, שנקרא דלתא. זה אירוע טריגר שנדלק במערכת העצבים המרכזית".

לא בטוח שזה הסוף: זה מה שבאמת קרה בין סטטיק ורונה לי שמעון
והפעם - יום המתים המקסיקני. משהו עובר על עדן פינס, וזה מהמם
"חברה של אבא" מהעבודה התגלתה כמאהבת שלו: בגידות בגן השעשועים

גבר יושב לצד אישה במיטה. ShutterStock
גבר יושב לצד אישה במיטה/ShutterStock

מחקר שנעשה על 1,000 אנשים מצא שקצת יותר מ-7% מהאנשים חוו סקסומניה לפחות פעם בחיים וכמעט 3% חיים ככה. עם זאת, קשה מאוד לחקור את הנושא כי רוב האנשים לא זוכרים את מעשיהם ואלא אם כן הם פוגעים בעצמם או הופכים מודעים למעשיהם על ידי בן הזוג שלהם. "ההכרה שלך ישנה עמוק, אבל הגוף שלך מופעל", אמר שנק. "וזה מסוכן כי אז אתה מתחיל ללכת ולרוץ ולעשות כל מיני דברים מבלי שהמוח שלך יודע מה אתה מעולל. מה שבאמת מטריד את החולים האלה הוא שלמחרת יש להם אמנזיה מוחלטת. הפרטנר אומר להם, 'עשית ככה, למה עשית את זה?' והמטופל ממש נבוך ומלא בושה - אומלל לגמרי."

אמנם יש זוגות שעושים סקס בהסכמה במהלך התקף של סקסומאניה, אבל זה יכול גם להוביל לאישומים חמורים. כמה אנשים הואשמו באונס ותוקפנות מינית במהלך השינה", אמר שנק. "אנחנו לא יודעים את הסיבה הסופית למצב הזה, אבל קיים בו מרכיב גנטי", אמר שנק. "למדנו שאם יש לך לפחות קרוב משפחה אחד מדרגה ראשונה עם פאראסומניה, יש לך סיכוי גבוה יותר לפתח את זה, וככל שיותר קרובי משפחה מדרגה ראשונה או שנייה שיש להם, כך גדל הסיכוי."

אישה שלפי הדיווחים סובלת מזה חשפה כיצד המצב יכול להוביל לכמה ביקורי לילה מביכים. מורגן מנדריוטה, סיפרה שהיתה לה אפיזודה כזו בבית של חברה - היא גנחה בקול רם בשנתה, שזה העיר את כל משפחתה של המארחת - מה שהוביל אותם להאמין שהיא וחברתה קיימו יחסי מין. מנדריוטה התעוררה למחרת בלי שום מושג שמשהו קרה, עד למחרת בערב, כשחברתה שלחה הודעה. פאדיחה!

מגוון גורמים יכולים לתרום למצב, כולל מתח, חוסר שינה ותשישות, ויש סקסומאניים שחווים את ההשפעות של ההפרעה לעתים קרובות יותר מאחרים. מנדריוטה, למשל, אומרת שהיא מתעוררת מאוננת כמה פעמים בכל חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully