עדן פינס. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

והפעם - יום המתים המקסיקני. משהו עובר על עדן פינס, וזה מהמם

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 9:20

זוכרים את עדן פינס ואת טרנד הטיקטוק עם השיר ההודי ואיפור הכלות ההודיות? אז עכשיו היא העלתה עוד אחד כזה, הפעם עם איפור של יום המתים המקסיקני. לא ממש הבנו את הנטייה החדשה הזו, אבל אנחנו תמיד שמחות לבהות בפנים היפות שלה

עדן פינס/אינסטגרם

זוכרים שכתבנו כאן על טרנד האסוקה והסרטון של עדן פינס? אז נראה שעדן פינס עלתה על גל משונה שבו היא משקיעה (מניחות שבעזרת צוות מקצועי) שעות רבות בצילומים, כוריאוגרפיה ואיפור מטורף, כדי ליישר קו עם טרנדים מהטיקטוק. לאחרונה שיתפה פינס סרטון שמציג טרנד איפור כלות הודי, ועכשיו היא משתפת טרנד נוסף.

העיקרון שלו דומה, אבל הפעם האיפור הוא של יום המתים המקסיקני, שמעבר לעובדה שהוא חג מגניב, הוא תירוץ מעולה להסתובב עם איפור מוגזם ומרהיב.

יום המתים הוא חג שמאפשר דיאלוג מנטאלי עם העובדה שכולנו בני תמותה, ולצד זאת, שהמוות לא מסמל את סוף הדרך, ושהמתים, בדרכם, הם עדיין חלק מהמשפחה והקהילה. זו הסיבה שהאיפור המסורתי של יום המתים הוא גולגולת שמסמנת את המוות, אבל הגולגולת צבעונית ושמחה, מלאה בעדיין, אבנים נוצצות, והוא מהווה חגיגה בפני עצמו, כפי שמוכיח הסרטון של פינס, המושלמת המעצבנת הזאת. מה שעוד יפה בגולגולת צבעונית הוא שזה בדיוק האיפור שיכול להחמיא גם מי שלא ניחנה בעצמות לחיים מושלמות, עור פרוצלן ושיניים שרופאי שיניים יכולים להדגים עליהן טיפולים.

"מתחרטת שלא חשבתי יותר" יוצרת פורנו מזהירה נערות צעירות
שר יוצאת עם צעירים בגיל 77: "גברים בגילי מתים או פחדנים"
נגד נודניקים: כך תספרו שנפרדתם בלי "למה? מה קרה? חבל!"

אמנם החג עצמו יחול רק ב-2 לנובמבר, אבל מה לטיקטוק ולעובדות ותאריכים? הטרנד עצמו לא מת בכלל, אלא חי וקיים כבר עכשיו. החג מוקדש לזכרם של אנשים שהלכו לעולמם, אבל כל מקסיקני יקפיד לציין שזהו לא יום אבל לאומי, אלא דווקא להיפך - זה קרנבל חגיגי המהלל את חייהם של המתים, וחוגג את המשך השושלת.

במסורות הרומיות-קלטיות העתיקות היום הזה חשב ליום מאוד מפחיד, שבו רוחות המתים שבות אל עולם החיים, וזו הסיבה לתחפושות - כל שיצא מביתו ביום הזה, ובעיקר בלילה, לבש מסכות ותחפושות כדי "להטעות" את רוחות המתים.

בתחילת החג, נוהגת המשפחה לעלות לקברי אבותיה, לנקותם ולשים עליהם פרחים ונרות. משפחות עשירות נוהגות להקים בביתם מזבח לכבוד האבות ולהניח עליו או על הקברים את מנחות ה-"ofrendas". הפרחים הם בעיקר פרחי ציפורני חתול (המכונים בספרדית: Flor de Muerto - פרחי המוות), שלפי האמונה קוראים אליהם את רוחות המתים, וכן בקבוקי טקילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully