חתול שחור גולדן רטריבר. AI, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/AI

black cat golden retriever תאוריית הזוגיות שכולם מדברים עליה

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 13:49

האינטרנט מתלהב ברגעים אלה ממש מתיאורית זוגיות ויראלית שנקראת "חתול שחור -גולדן רטריבר", שאומרת בגדו שנשים וגברים צריכים לחזור לתפקידי המגדר הישנים, ספציפית בחלק של החיזור והפיתוי. זה נשמע חמוד, אבל המומחים מזהירים

מתכננת אורגיה המונית/אתר רשמי

לאחרונה, תיאוריית היכרויות חדשה הפכה ויראלית ברשתות החברתיות, כשהיא מתיימרת לחשוף את הנוסחה לזוגיות מוצלחת. עם זאת, מומחים מתריעים מפני הסכנות הטמונות בעצות הללו, שעלולות דווקא להזיק למערכת היחסים.קוראים לה תיאוריית "החתול השחור והגולדן רטריבר", והיא הפכה פופולרית בזכות הסרטונים של "מאמנת החשיבה" אנה קריסטינה, שגורסת כי כדי שזוגיות תצליח, על בני הזוג להיות בעלי מאפיינים מנוגדים: האישה צריכה להיות בבחינת "חתולה שחורה" - מסתורית, מרוחקת ו"פאם פאטאל", בעוד הגבר צריך להיות "גולדן רטריבר" - נאמן, אנרגטי וזה שעושה את כל החיזור והמרדף.

סקר חושף: גברים בשנות ה-40 נתפסים כהכי סקסיים. נשים זה סיפור אחר
"הסירוב הוא מהלך נכון וחכם, שמוכיח כמה את חזקה ואינטליגנטית"
הכלה עשתה "קוויקי" עם דוד של החתן חצי שעה לפני החופה ונתפסה על חם

@johnreyslife this is strong golden retriever & black cat energy ??✨ #fyp #foryou #foryoupage #goldenretrieverandblackcat ♬ Au Revoir - Sweet After Tears

איך עושים "חתול שחור וגולדן רטריבר"?

המפתח לשליטה בדינמיקה הזו, סבורה קריסטינה, הוא שנשים צריכות להתנהג כמו חתולות שחורות, שהן ככל הנראה "מסתוריות", "מרוחקות" ו"פם -פטאליות", וגבר שרודף אחרי חתול כזה צריך להיות "נאמן", "אנרגטי" ולעשות את כל העבודה. קריסטינה לא טבעה את התיאוריה, שהופיעה לראשונה בטיקטוק ביוני 2023, אבל בהחלט עומדת מאחורי העלייה האחרונה בפופולריות שלה לאחר ששיתפה סרטונים רבים בנושא.

"הדינמיקה הטובה ביותר במערכת יחסים אם אתם רוצים שהיא תימשך, היא זו שבה היא החתולה השחורה הפאם והפטאלית המסתורית והוא הגולדן רטריבר הנאמן", היא הסבירה בסרטון ויראלי אחד שכבר נצפה למעלה מ-6.5 מיליון פעמים.

"האישה היא שצריכה לשמור על המסתורין והעצמאות. היא משרתת את עצמה קודם כל כי החתול השחור בא והולך כרצונו. "בזמן הזה הגולדן רטריבר מכשכש בזנב כי הוא יושב על קצה המושב, עדיין מסוקרן מהחתול השחור, תמיד מתעניין ומשתעשע כי הוא מרגיש שהוא אף פעם לא יכול להחזיק בה." היא המשיכה וטענה שכאשר הופכים את. הדינמיקה והגבר הוא החתול השחור, הוא "משתעמם" וזה פוגע במשיכה המינית.

sheen-shitof

הכל מתחיל באבחון

בשורה לסובלים ממיגרנות: ככה תוכלו לחזור לחיים נורמליים

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

זה יכול להביא לקץ מערכת היחסים שלך

זה לא חדש - יש אינספור תיאוריות ישנות שטוענות שגברים מעדיפים ביצ'יות, והן תמיד סוחפות ומעוררות התנגדות כאחד. שנטל אוטן, הסקסולוגית של באמבל, אומרת שזה עשוי להזיק למערכת היחסים שלכם.
"למרות ששימוש בהשוואות מהסוג הזה זו דרך מהנה לדבר על מערכות יחסים, חשוב לחשוב על זה יותר לעומק". קגעה "הרעיון מפשט יתר על המידה את התמהיל המורכב של אישיות ודינמיקה שמרכיבים מערכות יחסים אמיתיות. אחרי הכל, אנשים הם מגוונים יותר בהתנהגויות וברגשות שלהם, ומה שגורם למערכת יחסים לעבוד הם פרקטיקות בריאות כמו כבוד הדדי, תקשורת טובה, והבנה אמיתית אחד של השני, לא רק משחקי תפקידים מסוימים שקשורים למגדר."

הפסיכולוגית קרלי דובר מדגישה שתיאוריית ההיכרויות הזו נגועה בסקסיזם ולא מכירה ביחסים קוויריים או מאותו המין: "זה מאוד הטרונורמטיבי, וזה לא משאיר מקום למערכות יחסים קוויריות או סוגים שונים של תצורות יחסים", אמרה "וזה גם מבסס תפיסה מוטעית שגברים סטרייטים הם ידידותיים ומעט סתומים, בעוד נשים הן סגורות, מניפולטיביות, וקשה לרצות אותן. השוואת נשים לחתולים היא לגמרי סקסיזם."

למה הטרנד ה'רעיל' כל כך פופולרי עכשיו?

אז אם זה מבוסס על התפיסה המטרידה שגברים צריכים לרדוף אחרי אישה ולהשיג אותה כמו פרס, למה זה כל כך פופולרי ב-2024, כשאנחנו מודעים יותר להתנהגויות רעילות ושנאת נשים מאי פעם?

"הרעיון באמת משתלב בכמה סטריאוטיפים מהאסכולה הישנה, אבל ההתעוררות שלו לאחרונה נובעת מהפופולריות של אחד מה'גולדן רטריברים' הגדולים ביותר בתרבות הפופ - החבר של טיילור סוויפט, טרוויס קלסה", הסבירה אוטן. "הייתי מעודדת אנשים לא להסתגר בפני בני זוג רומנטיים פוטנציאליים אם הם לא טיפוסי גולדן רטריבר או חתול שחור, או לשנות את התנהגותם כדי לחקות את שני סוגי ההתנהגויות הללו במדיה החברתית", היא מסכמת "זה בסדר להשתעשע עם זה ולצחוק אחד עם השני אם יש קווי דמיון, אבל גם להבין שאנשים יכולים להשתנות ומערכות יחסים בדרך כלל הרבה יותר מסובכות מדינמיקה של חיות בית. "

אל תנצלו לרעה את טיפ ההיכרויות הזה

בעוד המומחים הדגישו את הבעיות האפשריות עם תיאוריית החתול השחור והגולדן רטריבר, אוטן הדגיש שיש תכונה אחת מגאולה בעצת ההיכרויות הוויראלית.
"לעתים קרובות אנו רואים סטריאוטיפ של נשים שנמשכות ל'בנים רעים', בעוד שתכונות ה'גולדן רטריבר' המגמתיות הן דוגמאות לדגלים ירוקים פוטנציאליים שאתה רוצה לחפש בבן זוג לטווח ארוך", אמרה.
"בסך הכל, עדיף להתמקד בכמה אתם מסתדרים, איך אתם מדברים אחד עם השני, ואיך אתם עובדים על דברים ביחד, במקום לנסות לגרום לבן זוג רומנטי להשתלב באיזה רעיון שנקבע מראש."
אז אם התעללת בעצת מערכת היחסים הוויראלית, לפחות זה לא רק חדשות רעות.

מומחים מזהירים מפני הסטריאוטיפים המגדריים
על אף הפופולריות של התיאוריה, מומחים לזוגיות ומיניות מתריעים מפני הבעייתיות שבה:

שנטל אוטן, סקסולוגית: "התיאוריה מפשטת יתר על המידה את המורכבות של יחסים אנושיים ומתעלמת מחשיבות הכבוד ההדדי, התקשורת וההבנה בין בני הזוג".
קרלי דובר, פסיכולוגית: "התיאוריה מבוססת על סטריאוטיפים מיושנים ומתעלמת ממערכות יחסים לא הטרונורמטיביות. היא גם מחזקת דימויים סקסיסטיים".

מדוע התיאוריה תופסת תאוצה ב-2024?
למרות הבעייתיות, תיאוריית "החתול והכלב" תופסת תאוצה, בין השאר בזכות:

הפופולריות של "גולדן רטריברס" מפורסמים כמו טרוויס קלסה, בן זוגה של טיילור סוויפט.
היא מתכתבת עם סטריאוטיפים ישנים שעדיין רווחים בתרבות הפופולרית.

איך בונים זוגיות בריאה באמת?
המומחים ממליצים להתמקד ב:

ראיית כל אדם כייחודי, עם התכונות, הצרכים והציפיות שלו מהזוגיות.
בניית תקשורת פתוחה המבוססת על כבוד הדדי.
הבנה שאנשים ויחסים מורכבים יותר מסטריאוטיפים חד-ממדיים.

לסיכום, בעוד שחלק מהתכונות החיוביות שתיאוריית ה"חתול והכלב" מקדמת אכן חשובות, חשוב להסתכל על מערכות יחסים בצורה מעמיקה ומורכבת יותר. זוגיות מוצלחת נבנית על הבנה, תקשורת וכבוד - לא על התאמה לתבניות מגדריות מיושנות. CopyRetry

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully