זוג רב. GettyImages
GettyImages

קללת 90 הימים: למה ההפרעה הזו פוגעת בעיקר בזוגות מאושרים

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 9:02

אין כמו שלב ירח הדבש - כולנו יודעות על מה מדובר, וגם מכירות את הערפל המוחי שהוא מביא איתו, שלפעמים מביא לנפילה קשה, או לסיומה של מערכת היחסים. הנה הסיבות לכך שכל כך הרבה מערכות יחסים נמשכות שלושה חודשים. קללת 90 הימים

אם מצאת את עצמך כושלת ביותר ממערכת יחסים אחת שנראתה מבטיחה אחרי בערך 90 יום של רומנטיקה סוערת, את לא לבד - ומומחים אומרים שיש הסבר מצוין לחלוטין לסיבה בגללה דברים נוטים להסתבך עבור כל כך הרבה בערך בזמן הזה. בזוגיות מונוגמית יש קללה שנקראת "חוק שלושת החודשים" שמדוסקסת מאז ומתמיד על מימוזות בארוחת צהריים, שלא לדבר על ויכוחים חריפים ברשתות החברתיות, כשפוסטים שעוסקים בנושא הופכים לויראליים במהירות.

מסתבר, אומרים המקצוענים, שיש הרבה היגיון מאחורי התופעה של שינויים גדולים אחרי שלושה חודשים, תקופ המכונה גם "שלב ירח הדבש". "שלושה חודשים הם מסגרת זמן מצוינת כדי לאפשר לך לראות מתאר גס של מהות האדם," אומרת אנג'ליקה קוך, מומחית מוסמכת לזוגיות ופרידה "זה עוזר לראות אם מדובר במישהו שמשחק משחקים, אם יש דגלים אדומים, ואם יש רצון אמיתי במערכת יחסים."

דוגמנית OnlyFans מרוויחה הון ממכירת שעוות אוזניים, רוק, ציפורניים וגרעפסים בשקית
5 שניות לוקח לייצר משיכה מיידית: ההאק הזה שובר את הרשת
צרחות: לא תאמינו כמה יעלה לכן להשתתף בטקס המכשפות הזה

זוג מתנשק. GettyImages
אל תאמינו לשלב ירח הדבש/GettyImages

למה אנחנו לא רואים את זה יותר מהר?

כי שלושה חודשים הם יותר מסתם אמת מידה ליחסים - על פי מחקר, זה גם בערך הממוצע של הזמן שלוקח לגברים ולנשים להתאהב - בממוצע, גברים שקלו להתוודות על אהבה 69 ימים לתוך מערכת היחסים, בעוד שנשים לא חשבו על זה עד 77 ימים, כך חשף מחקר. בנוסף, גברים נטו לחכות בממוצע 107 ימים כדי לומר "אני אוהב אותך", בעוד שנשים חיכו 122 ימים.

בכל מקרה, עבור רבים אחרי 90 יום מגיע השלב שבו ראו מספיק כדי לדעת לאן הדברים הולכים - ועבור חלק, הרגע הזה של מפגש עם המציאות יהיה הסוף. "ההתחלה של מערכות יחסים היא לרוב מהנה ומרגשת," אומרת פראון וינה, מטפלת זוגית ומשפחתית "אבל זה רק עניין של זמן עד שהכוונות והמוזרויות האמיתיות של אנשים יתגלו. אחרי בערך שלושה חודשים יש נפילה קלה מהמקום ההורמונלי והסלחני שמאפיין את שלב ירח הדבש, ולאחר שהאובך נמוג, מגיע הרגע להיות מציאותיים לגבי הקשר והתאימות שיש לכם כזוג" הוסיפה וסכימה "זה לא בהכרח רע, להיפך - זה יכול לעזור להציל אתכם משברון לב בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully