גבר אישה מדגמנים - העסק של כולנו. ShutterStock
ShutterStock

72% מהגברים ו-45% מהנשים היו יוצאים לדייט עם בי-סקסואלים

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 9:40

סקר בקרב רווקים ורווקות מעלה תובנות על עמדות כלפי הקהילה הגאה והשפעתן על בחירת בני זוג. מרצה לייעוץ זוגי מסבירה כיצד גישות אלו משפיעות על מערכות יחסים ארוכות טווח

טריילר לסדרת הדוקו "אשלי מדיסון – סקס, שקרים וסקנדל"/נטפליקס

כשני שליש מהרווקים והרווקות בישראל טוענים שתוויות מגדר לא חשובות להם, לפחות כך עולה מנתוני OkCupid לחודש הגאווה, שנחשפים כעת. "לנשים חשוב יותר לבחון את מידת הפתיחות בכל מה שנוגע לקהילה הלהט"בית, בעוד שלגברים יש פתיחות רבה יותר בכל מה שנוגע למיניות", מוסיפה ומפרשת היועצת הזוגית והמשפחתית חדי אקסלרד מהמכללה האקדמית תל אביב יפו

לכבוד חודש הגאווה, פלטפורמת ההיכרויותOkCupid הוסיפה שאלות התאמה חדשות הקשורות לקהילה הגאה, וכן שאלות שהותאמו למשתמשים להט"בים, וכללו התייחסויות ליציאה שלהם מהארון והיחס מהמשפחה. כעת, עם למעלה מ-5,000 משיבים, חושפת OkCupid נתונים על יחסם של הרווקים והרווקות הישראלים כלפי קהילת הלהט"ב.

יש סיטואציות בהן אתה באמת חייב להזכיר את אשתך, זו לא היתה אחת מהן
יש אפילו דיופ של הסומק של שאנל: סקארה רוצה לשבור את השוק
לידיעת בת הזוג של איציק זוהר - אלה הסיבות בגללן חזרת אליו

זוג רב בחופשה. ShutterStock
זוג רב בחופשה/ShutterStock

ראשית, מה היא גאווה? 41% מהמשתמשים ענו שגאווה משמעותה להיות אותנטי, 40% אמרו שהמשמעות היא שוויון זכויות לכולם ו 19% השיבו - לחגוג את היכולת להיות עצמנו. בקרב הרווקים והרווקות, 74% השיבו שהם תומכים בזכויות הקהילה הלהט"בית, לעומת 26% שלא. בשאלה זו, האחוזים היו דומים בין גברים לנשים, אך כאשר נשאלו האם חשוב להם שבן/בת הזוג העתידיים יכבדו את הקהילה הגאה - התמונה משתנה. 42% מהגברים ענו שחשוב להם שבן/בת הזוג יכבדו את הקהילה, בעוד אצל הנשים האחוז עמד על 69%.

"בהליך חיפוש הזוגיות נצטרך להיות מאוד מאוד קשובים לעצמנו, ולזכור טוב טוב לשכלל בין השיקולים שיש לנו בשלב ההיכרות, לשיקולים שיהיו חשובים לנו בהמשך הדרך. ננסה לבדוק האם האדם שאנחנו בוחנים עונה על הקריטריונים שחשובים לנו בעזרת כל מיני סממנים, ולאו דווקא ישירים, כמו למשל הכבוד שהאדם רוכש לקהילה הלהט"בית, המשמעות שהוא נותן לגאווה, החשיבות שהוא נותן לתוויות של מגדר ומיניות, ומידת התמיכה שלו בשוויון בנישואין", מסבירה חדי אקסלרד, מרצה בתוכנית התואר השני ללימודי משפחה במכללה האקדמית תל-אביב יפו, יועצת זוגית ומשפחתית, ומגישת הפודקאסט Update העוסק במערכות יחסים.

כשנשאלו בנושא, 63% מהגברים ו-69% מהנשים ציינו שתוויות מגדר ומיניות לא חשובות להם. שוויון בנישואין דווקא היה חשוב מאוד למשתמשים, עם 94% מהמשיבים שתומכים בו. 72% מהגברים ו-45% מהנשים ציינו שהם היו יוצאים עם אנשים שמגדירים את עצמם כביסקסואלים; ול-35% מהגברים ול-60% מהנשים חשוב שהדייט שלהם יתמכו בזכויות הטרנס*ים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
חדי אקסלרד. אור פרובוזניק,
חדי אקסלרד/אור פרובוזניק

בקרב המשיבים הלהט"בים, 50% אמרו שהמשפחה קיבלה אותם ביציאה מהארון כבר מההתחלה, 29% ענו שבהתחלה לא קיבלו אותם, אבל שזה משתפר עם הזמן, ואת 21% המשפחה לא מקבלת. לשאלה "האם המשפחה שלך מכילה הזהות המגדרית והמינית שלך?" 67% ענו שכן, 23% אמרו שזה בתהליך ו 10% אמרו שלא.

"אפשר לראות שיש פתיחות מרשימה בכל מה שקשור ליחס להגדרות המגדריות ולמשיכה המינית, והתייחסות מכבדת לקריטריונים של רגישות וכבוד לקהילה הלהט"בית כשבוחנים דייט פוטנציאלי. מעניין במיוחד לראות את ההבדלים בין תפיסת הגברים לתפיסת הנשים, כשמצד אחד לנשים חשוב יותר לבחון את מידת הפתיחות בכל מה שנוגע לקהילה הלהט"בית, בעוד שלגברים יש פתיחות רבה יותר בכל מה שנוגע למיניות. יחד עם זאת, גם הגברים נותנים כבוד גדול לשוויון בזוגיות ולא מתרגשים מאוד מתוויות מגדר, וזה אומר הרבה", הוסיפה אקסלרד.

"הנתונים שופכים עבורנו אור על שוק הרווקות העדכני ועל קריטריונים ששווה להתייחס אליהם כשאנחנו בוחנים פרטנרים ומתכוננים לקבל את ההחלטה החשובה ביותר בחיינו. הנקודה החשובה היא שאנחנו לא רוצים להוסיף קריטריונים כדי להעמיס על מסע החיפושים ולהפוך את הרף לגבוה יותר, אלא בדיוק להפך, הקריטריונים הנוספים נועדו להוסיף עוד דרכי הסתכלות על תהליך הבחינה ולהיות עוד דרך ללמוד עוד דברים על הצד השני, כשמה שחשוב באמת זה לזכור לשקול גם את שיקולי הטווח הארוך, ואת העובדה שבזוגיות קיימת השפעה הדדית וחשוב לא פחות תמיד להמשיך ולהתפתח ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully