שירי מימון וקרן פלס. מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון, צילום מסך
צילום מסך/מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון

קיבלה אדום: השופטת שעבר זמנה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון"

10.12.2019 / 7:25

פורמט מהודק, אסי ורותם, ומלא כשרונות מדהימים - מה יש לא לאהוב בכוכב הבא לאירוויזיון? סמכו עלינו שמצאנו, ולא, זה לא אסף אמדורסקי, כי נרגנות אנחנו דווקא אוהבים. קארין ארד מסבירה למה

נתחיל בהצהרה: הכוכב הבא לאירוויזיון זו אחת התוכניות האהובות עלי - התוספת של האירוויזיון הייתה הדבר הכי מדויק שקרה לפורמט הזה, ומה שהפך אותה מתוכנית שירה שמתאמצים לפלפל אותה באודישנים כושלים לתחרות כשרונות מדהימה, עם הצדקה לקיומה שהיא מעבר לבידור קל ומהיר. לא שיש לי משהו נגד בידור קל ומהיר. שיהיה ברור שאני הולכת לראות כל פרק של האח הגדול, אבל השטחיות שלי היא כבר נושא לטור אחר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מי שעושה את התוכנית, מעבר לפורמט המהודק והכשרונות המטורפים שמתגלים בה, הם אסי ורותם, כמובן. את דעתי על רותם סלע כבר אמרתי בעבר, אבל אחזור עליה בקיצור - היא מושלמת. היא חכמה, היא מצחיקה, היא שנונה, היא נגישה, והיא משדרגת את סגנון ההנחייה הלא מכופתר של אסי עזר (שגם הוא אהוב עלי מאז ומתמיד) - הכימיה בינהם כל כך חמודה שאני ממש מחכה לקטעי הקישור שלהם.

הצלע השלישית להצלחת התוכנית, אי לכך, הם השופטים, שאגב, ממש לא ברור למה לא הוסיפו להם אישה שלישית במקום להביא גבר רביעי לפאנל, במיוחד ומדובר במספר זוגי וכי הנציגות המזרחית בדמות בן אל תבורי כבר יושבת שם. ממש לא מובנת לי הסיטואציה הזו שבה יש רק שתי נשים, קרן פלס ושירי מימון, בפאנל של שישיה. ואם כבר בשופטות עסקנן, אני יכולה לחשוב על כמה וכמה שיכלו לעשות עבודה טובה יותר, לפחות לעומת אחת מהן.

מדד האמינות
אני לא טוענת שמישהו שם משקר, או לחילופין שמישהו אי פעם אמר אמת מלאה, פשוט כי מדובר בשני מקרי קצה שלא מתרחשים אצל בני אנוש. אני בהחלט אומרת שיש אנשים שמשדרים אמינות, וכאלה שאומרים "מדהים!", או: אוי, אמאל'ה מה זה???" יותר מדי פעמים בתוכנית - למעשה, פעמים בודדות שמענו את קרן פלס נותנת ביקורת שלילית, לרוב הייתה כשכל הפאנל נתן אדום גורף, כלומר, כשכולם הסכימו. גם כשהיא מבקרת מישהו, היא לא מספיק מנומקת ונראה כי היא מסתמכת בעיקר על רגש. כל זה ביחד גורם לה להיראות כאחת שחוששת לצאת "לא בסדר" מול המתמודדים, במיוחד אם היא מכירה אותם או שהם קשורים איכשהו לתעשייה, או חוששת להיראות לא מקצועית בעיני חבריה השופטים (בעיקר מול אמדורסקי, שאליו היא מגניבה לעיתים מבטי בדיקה מבוהלים לפני שהיא נסגרת על דעה).

שירי מימון, לעומתה, מסוגלת להתמודד עם מצבים בהם היא היחידה שמחזיקה בדעה שלילית, עם ביקורת מהקהל, ועם העובדה שאולי היא יוצאת "רעה". לפחות ברמת הנראות, היא לא מתפשרת על הבעת דעתה הכנה. דווקא בגלל שהיא אומרת גם דברים רעים, גם הדברים הטובים שהיא אומרת נשמעים הרבה יותר מפרגנים וכנים. מה לעשות, אין טוב בלי רע, ואפילו איתי לוי (שבתחילת התוכנית חשב שאישיות זה לגמרי מיותר) התחיל להבין שלרצות את הסביבה בסופו של דבר גורם לסביבה להיות מאד לא מרוצה ממך, והתחיל לתת עבודה.

עוד בוואלה!

גם אם הוא מכוער ועני: ככה כל גבר יכול להשיג כל אישה

לכתבה המלאה

מדד רגישות היתר
לא באמת צריך להסביר, כי לא נראה לי שאני היחידה ששמה לב שקרן פלס רגישה בצורה הכי מוגזמת. הכל עושה לה צמרמורות, על הכל היא מגיבה "וואי אמאל'ה", ו"מה זה??". במיוחד אם מישהו מנגן על כלי. עכשיו, סבבה שהיא מעריכה אנשים שיודעים לקרוא תווים, אבל לא ייתכן שכל פעם כשמישהו מגיע עם פסנתר או גיטרה היא צריכה החייאה באמצעות מלחי הרחה. כאילו, גם שירי בוכה, שלא לדבר על סטטיק, אבל הם בוחרים את קרבותיהם. הם לא דומעים באירועים בדרגת ריגוש פחותה משש וחצי בסולם שקית נייר חומה, וגם, בדרך כלל כשהם מתרגשים מאד ממשהו, הם לא יהיו לבד - גם אנחנו בבית נרגיש התרגשות או חנק בגרון, פשוט כי ככה זה עובד עם רגשות אוניברסליים תלויי תרבות וחינוך. כשפלס, לעומת זאת, מתרגשת עד דמעות, נדיר שהצופים או עוד אחד מחבר השופטים יחלקו איתה את הסנטימנט, מה שמעיד על סוג של התנהלות במעגל סגור, ויוצר אפקט 'זאב זאב' שמוסיף לחוסר האמינות ולתחושת הנתק שאופפים אותה.

מדד הרלוונטיות
לעומת שירי מימון, שגם היא אמא ורעיה, ועדיין הוייב שלה צעיר ועדכני, החל מהשיער והאיפור וכלה באישיות ה"שכונה" התוססת שלה, קרן פלס נראית קצת לא מעודכנת. אולי בגלל הסגנון המוזיקלי שלה, שהביקוש אליו הולך ופוחת עם השנים, ואולי כי היא נותנת את הרושם שהיא עצמה קצת נתקעה עם מיקה קרני ודנה ברגר במסיבת באג 2000, אבל משהו בפלס פשוט צועק "לא רלוונטי". בנוסף, רבות מהדוגמאות שהיא נותנת כשהיא מנסה להעביר נקודה מצביעות על סטגנטיות. בדרך כלל היא תשתמש במירי מסיקה (שגם היא כבר הבינה שהיא צריכה לגוון), קובי מרימי או נטע ברזילי. אולי היא רוצה להרים להם, ואולי זה האיזור שבו חיים הרפרנסים המוזיקליים שלה, אבל בכל אופן היא לא מפגינה עדכון או יותר מדי הבנה יתרה בסוגי מוזיקה אחרים.

מדד המגניבות
ביננו, רוב האנשים לא באמת מגניבים כשמכירים אותם לעומק, ללא המסיכות - כולם מתפללים באותה הצורה לבורא עולם כשיש להם קלקול קיבה. מצד שני, אנחנו דנים כאן בתוכנית טלוויזיה ובאנשים שחלק מהדרישות מהם כוללות תדמית שצעירים יוכלו להתחבר אליה, והמבוגרים יחרו-יחזיקו אחריהם. אז ברור שרותם היא היחידה שם שבאמת מגניבה, ושלפני שירי יבואו אסף אמדורסקי (איכשהו הוא יוצא מגניב), סטטיק, ואסי. אבל אם כבר עושים דירוג, דודה פלס מגיעה לגמרי אחרונה.

מדד הכימיה
אין דרך לדעת את זה בוודאות, אבל לפי השמועות וגם ממה שרואים בתוכנית, לפלס אין כימיה טובה עם חברי הפאנל. אין לה ממש דיבור איתם, רוב הזמן נראה כאילו היא לא מתחברת במיוחד לבדיחות שלהם, לא מבינה מה מצחיק אותם, ובגדול הוייב שהיא משדרת הוא שהיא כאן בתור אמא שהצטרפה לטיול שנתי, למורת רוחם של הילדים. לרושם הזה לא מסייעת במיוחד העובדה שהיא מציעה לכל מאן דבעי שזיפים מיוזעים שאותם היא שולפת מתוך כוס שהיא מחביאה ליד המקרופון. אלוהים יודע מה עוד יש שם - שקיות סוכרזית, מגבונים לחים בריח אננס או כל אלה גם יחד. שירי, לעומת זאת, מפגינה כמויות בריאות של הומור עצמי, ויש לה מערכת יחסים, לפחות למראית עין, עם כולם. כאילו, אפילו לאיתי לוי ומלפפון הים אמדורסקי יש כימיה טובה יותר, על אף כל ההבדלים ביניהם, וזה אומר הרבה.

השמועה אומרת ש...

עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully