אורן חזן. ניר פקין
ניר פקין

כך אורן חזן מנע מבית האח הגדול לפחות שני סיפורי אהבה

13.1.2020 / 8:00

עם כל הכבוד להפקת האח הגדול שהצליחה להביא את האיש הכי מעצבן בישראל להפריע את מנוחתם של דיירי הבית, הם הביאו אותו מוקדם מדי ולזמן קצר מדי, וכך פוטנציאל הסערה שהם בנו עליו הלך ישר לפח, וגם כמה רומנים

רק רוצה לציין שהפקת האח הגדול הכניסה את אורן חזן, לא כי הם תוכנית נמוכה, אלא כי הם עשו הומאז' לסרט הצרפתי 'ארוחת ערב עם אדיוט'. סתם, היא נמוכה רצח, וככה אנחנו אוהבים אותה. ועדיין, איכס. אורן חזן גמר לי את החיים. כנראה שהכשרון המיוחד שלו, להשניא את עצמו על כולם, הוא בדיוק הסיבה שהביאו אותו - אבל נשבעת שישבתי וחשבתי ובאמת שאין שום דבר טוב להגיד עליו. כלום. היתרון היחיד שלו הוא שפשוט אין לו מה להפסיד, ולכן האמירות והמעשים שלו נראים כלפי חוץ כמו תעוזה, כשלמעשה מדובר במעשיו של אדם די אומלל ומאד נואש. באמת שאין לי מושג איך יכול להיות שמישהו אי פעם בחר בו למשהו. כולל אשתו. ובואו בבקשה לא נדמיין את ה'משהו'.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הוא האיש הכי מרגיז, הכי דוחה, ילדותי, נטול טיפה של אינטיליגנציה רגשית, ויחסית להיותו "פוליטיקאי" הוא מניפולטור ממש גרוע. רק חסר שהיה מושך למישהי בצמות. אז הוא ייצר בלגן בבית, וקיבל הפתעה - תארו לכם כמה אנטגוניזם הוא הצליח לעורר אם בית מלא בימנים תמך בדובר לשעבר של שוברים שתיקה, ולא בו.

אבל מילא. נגיד שהיה שווה להפקה לרכוש את שירותיו של בן אדם כזה, לשלם לו 150 אלף שקלים לשבוע (!) כדי שייכנס לבית ויתקוף כל אחד מהדיירים באופן אישי ובצורה הכי מטופשת, כמו בריון בכתה ג'. נגיד. נגיד שהם פחדו שהבית יהיה מנומנם והחליטו ששווה להם - למה כל כך מוקדם בעונה? ואם כבר מוקדם מדי, למה לכל כך קצר?

למה זה מוקדם מדי?
כי אם באמת רוצים שאנשים ישפכו את הקישקעס שלהם בשידור חי, צריך לתת להם לייצר קשרים אמיתיים שיילחצו להם על הכפתורים. למשל חברויות קרובות, או רומנים. אבל הם עדיין לא הספיקו לייצר דינמיקות משל עצמם - עוד לא נוצרו חבורות, עוד לא היו שיחות עומק והתאהבויות, והקטנות שכבר התחילו להיווצר, בין ליאור לתקוה, או בין אסיף לרות, נחתכו עקב מצב החירום שנכפה על הבית, כי היה יותר חשוב להפנות משאבים כדי להתגונן בפני אורן חזן. הבעיה היא שגם הריבים שההפקה הצליחה להשיג בתרגיל הזה היו קשורים כמעט כולם להפרעה הזמנית והלא מי יודע מה מתוחכמת, ולכן הם לא ממש מעניינים, וגם יעברו מהר. יש הבדל גדול בין לשמוע ויכוחים על פוליטיקה לבין לבין דילמות שבאות ממקום עמוק ואישי יותר, ועשויות לאפשר דינמיקה אנושית מעניינת - או אולי אפילו שינוי מהותי.

למה זה קצר מדי?
כי אם המטרה היא לייצר אקשן, והסיבה היחידה לריבים היא קיומו של אורן חזן בבית, אז בשנייה שהוא יצא כל העלבונות והסיבות לעלבונות יעזבו את הבית יחד איתו, וייווצר אפקט הפוך. בדיוק כמו במשל עם היהודי שהלך לרב והתלונן שהבית שלו מאד צפוף, והרב יעץ לו להכניס עז הביתה. היהודי לא הבין אבל ביצע, ואחרי שבוע עם העז, הרב אמר לו להוציא אותה, והפלא ופלא - פתאום היה מלא מקום בבית והיהודי הרגיש כאילו החיים שלו השתפרו פלאים. אז הוצאנו את העז, הדיירים ירגישו הקלה, ופוטנציאל הריבים שיכול היה להיות לכניסה של אורן חזן לבית האח הגדול, התבזבז. מעבר לזה, על הדרך הוא תפקד כמחיקון שהשכיח מהדיירים את הדינמיקות שהם החלו לייצר לפני כניסתו.

עוד בוואלה!

מסוכן? השפעת המיטה הגדולה באח על נפגעות טראומה מינית

לכתבה המלאה

למה זה היה מיותר?

אז העז יצאה. תודה לאל, קודם כל, כי זה לא היה מעניין במיוחד לצפייה, והקרינג' היה חמור מהרגיל. יש הבדל בין לצפות באנשים אחוזי טירוף בתוך מתקן כליאה צבעוני, לבין לראות נבחר ציבור מתנהג בצורה הכי מביכה שיש. זה קצת גורם לך לרצות ללכת לשגרירות ולדאוג שהדרכון הזר שלך יהיה בתוקף. דבר שני, יחסית לאיך שהם הרגישו כשהוא היה בבית, הדיירים יחוו הקלה, מצב הרוח שלהם ישתפר פלאים, כל המתחים שהיו להם ייעלמו כלא היו, והרומנים שחיכינו להם יתעכבו עוד קצת, כי הרי אנשים לא מייצרים רומנים כי הם מאושרים ושלמים עם עצמם - הסיבה העיקרית להתקרבויות רומנטיות (ולא רק בבית האח הגדול) היא צורך באישורים, שעמום ונידיות. אז במקום שהריבים עם אורן חזן יגרמו להם להיות זקוקים לקרבה, ההתאחדות המפתיעה של הבית כתגובה למתקפה היוותה תחליף אופורי זמני ליחסים אישיים. ולכן, אחרי היציאה שלו, בכל זאת יקרה מה שפחדו שיקרה בבית - לדיירים יהיה נעים, ולצופים יהיה משעמם. למעשה הכנסת אורן חזן לבית הייתה מעין דחיית קץ, ובמקום שתקדם את העלילה, בהוצאת העז הם למעשה לחצו על כפתור הריסט. עכשיו בעצם מתחילה בעצם העונה הזאת של האח הגדול, בפעם השניה.

עז בברזיל תוקפת אנשים בלי סיבה (מזכיר מישהו?)

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסוטק, קריינות: אביב אברמוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully