נטלי דדון מריה דומרק. ניק פקין,
ניק פקין

סקס מוכר אבל לא רק: כך ניצחה נטלי דדון את מריה דומרק

נוגה הראל

4.2.2020 / 8:00

קיימת נטיה לחשוב שכדי להיות משפיענית כל מה שאת צריכה לעשות זה להיראות טוב ולהצטלם בביקיני, אבל המספרים מוכיחים שזה לא מספיק - נטלי דדון היא המשפיענית הנשית הכי גדולה באינסטגרם, והנה הסיבות

מיליוני שקלים בשנה מוציאות חברות האופנה, האיפור והלייף-סטייל המסחריות על מובילי דעת קהל ומשפיענים באינסטגרם, ובעניין זה יש אפילו אפליה מתקנת - הנשים מרוויחות יותר. לפי ההערכות בשוק, נטע אלחמיסטר ונועה קירל מקבלות כ-60 אלף שקלים לפוסט, עדן פינס מרוויחה מעל ל-50 אלף שקלים, ומהצד הגברי בן זיני מסתפק ב-20 אלף שקלים "בלבד" לפוסט. עד לאחרונה, המחירים נקבעו בהתאם למספר העוקבים ולרמת קשיחות הסוכנים במשא ומתן המתנהל מול החברות המסחריות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראיתם?

אבל האם פוסט אצל מריה דומרק, האוחזת בדף עם 1.2 מיליון עוקבים ונעקב על ידי מפורסמים כמו הראפר RIP RICHIE (עם 9.3 מיליון עוקבים), אנה זק (1.2 מיליון עוקבים), אייקון הגייז העולמי אליעד כהן (1.3 מיליון) ועשרות דוגמנים ושחקנים מרחבי העולם, אמור להיות יקר יותר מאשר פוסט אצל נטלי דדון, בעלת המספר הצנוע של קצת יותר מחצי ממספר העוקבים של דומרק? לא בהכרח.

כדי להשפיע לא מספיק להיות יפה

באמצעות טכנולוגיה חדשה שיצרה חברת המשפיענים לידרס, המנתחת ומנטרת 84 מיליוני חשבונות אינסטגרם בו זמנית, מגלה עוקבים מזויפים, גיל, מין, תחביבים ועוד, עשינו השוואה בין נטלי דדון למריה דומרק, וגילינו כי למרות שדומרק מתהדרת במספרים גדולים יותר, דווקא 684 אלף עוקביה של דדון יעילים יותר עבור פרסום ומכירה של מוצרים ומסרים לנשים מאשר 1.3 מיליון העוקבים של דומרק, כי אצל נטלי אחוזי הנשים העוקבות הם 63, לעומת דומרק שמחזיקה ב-23 אחוזים בלבד. עוד מגלים הנתונים כי למרות שממוצעי הצפיות, הלייקים והתגובות של דדון נמוכים מאלה של דומרק, היא עדיין המשפיענית המשתלמת יותר למפרסמים, לקהל היעד הנשי.

אחרי דדון, שבין עוקביה גל גדות, קיין ריברס, די-ג'יי בלאק קופי, נטע אלחמיסטר, יעל שלביה וניקול ראידמן, המשפיענית הנשית המובילה השנייה בישראל היא למרבה ההפתעה אליאנה תדהר עם 416 נשים העוקבות אחריה, ומיד אחריה אדל בספלוב (401 אלף), שירלי לוי (321 אלף) ושירן סנדל (293 אלף).
דומרק יכולה להתנחם בתואר אחר - האישה הישראלית שהכי משפיעה על גברים. כמעט מיליון גברים עוקבים אחרי הדוגמנית, ובדף האינסטגרם קל לראות שהתגובות הגבריות מתרבות ככל שיש יותר תמונות בבגדי ים.

עוד בוואלה!

נעמה יששכר חזרה הביתה, וככה ייראו החיים שלה מעכשיו

לכתבה המלאה

נותנת לעוקבות תחושה שהיא אחת מהן

אז אם שאלתם את עצמכם מהו ההבדל בין הנשים הללו, שלעיתים נראות כמו שיבוטים אחת של השנייה, ואם חשבתם שכל מה שמשפיענית צריכה לעשות כדי להצליח הוא להיות צעירה, להיראות טוב בתמונות ולהעלות תמונות בבגד ים, טעיתם. באופן מפתיע, למרות שלל תמונות דדון בביקיני ובצילומים סמי-מיניים, עוקבות אחריה יום יום דווקא נשים, ובמספרים - מעל 560 אלף. לעומת זאת, אחרי דומרק עוקבים רק 23 אחוזים נשים, שהם 295 אלף נשים - נתון מהותי שכל משרד פרסום צריך לקחת בחשבון.

והסיבה? הנתונים אינם מראים אותה, אבל חייבים להסיק שההבדל נעוץ בתוכן, או היעדרו המוחלט. במיוחד כשמדובר בעוקבות קיימת הערכה רבה לקונסיסטנטיות ושיתוף של רגעים אישיים, כמו חיי היומיום בהם משתפת דדון, שמצטלמת עם בנה, מראה מה היא לובשת, ומשוחחת עם העוקבות דרך הסטורי שלה. תוסיפו לזה מסרים של העצמה, ותקבלו הזדהות וחיבור, שזה מה שכנראה צריך כדי לספק קהל של נשים. נטלי דדון מזכירה לעוקבות שלה שהיא אחת מהן - שגם היא מתעוררת בבוקר וצריכה להכין אוכל למרות שאולי לא מתחשק לה, ושגם לה יש ימים קשים, בדיוק כמו להן. מריה דומרק, לעומתה, שבעיקר מפרסמת תמונות יפות שלה כמעט ולא מעלה לאינסטגרם תוכן אחר וגם, בואו נודה על האמת שמה דגש עצום של אידאל גוף שלרוב הנשים יהיה קשה מאד להשיג, סיבה נוספת לכך שרוב העוקבים שלה הם גברים. אז נכון, סקס מוכר, אבל כדי להיות משפיענית שבאמת שווה להוציא עליה תקציבים, צריך קצת יותר.

אליענה תדהר במקום השני. מפתיע

רשימת עשרת המשפיעניות הכי משתלמות בישראל

נטלי דדון
שני שלישים מהעוקבות שלה הן בנות 18 עד 34, שמתעניינות בעיקר באופנה, איפור ו... הפתעה - מצלמות. נדמה שחברות האופנה יכולות להרוויח משיתופי פעולה איתה

אליענה תדהר
מעל 47% מהעוקבים של אליענה הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה, מצלמות, מסעדות ובילויים

אדל בספלוב
מעל 54% - כלומר מעל חצי (!) מהעוקבים של אדל הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באימהות וחיי משפחה, אופנה ולייף סטייל

שירלי לוי
מעל 60% - מהעוקבים של שירלי הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר בחיי חברה, חברויות ומערכות יחסים, צילום תוכן לרשתות החברתיות והעוקבות שלה עוקבות אחרייה מתוך מקום של פאן וקלילות, פחות מתחומים של לייף סטייל ואופנה - כלומר שירלי מייצגת כיף

שירן סנדל
מעל 46% - מהעוקבים של שירן הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה ולייף סטייל, צילומים

חן אמסלם
מעל 54% - מהעוקבים של חן הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באימהות וחיי משפחה, אופנה ולייף סטייל

אביבית בר זוהר
מעל 52% - מהעוקבים של אביבית הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה ואופנה לבית, מערכות יחסים וחיי חברה

אנה ארונוב
מעל 45% - מהעוקבים של אנה הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה, ביגוד וסטיילינג, חיי חברה, כושר ופעילות גופנית.

ירדן הראל
מעל 46% - מהעוקבים של ירדן הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה, לייף סטייל, סטיילינג, נסיעות וחו'"ל, חברים וחיי חברה

מור סילבר
מעל 50% - מהעוקבים של מור הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר באופנה וסטיילינג, חיי משפחה, אמהות, חיי חברה

מאיה דגן
מעל 52% - מהעוקבים של מאיה הן בנות בטווח גילאים שבין 18-34 שמתעניינות בעיקר בחיי משפחה, אופנה ורק אחר כך בילוים והנאות.

אביבית בר זוהר במקום השביעי, ובמקום השמיני אנה ארונוב

ערן ניזרי, מייסד ומנכ"ל קבוצת לידרס מגלה כי אחרי שנים רבות שבהן שמרו על הטכנולוגיה לעצמם, נוצר קייס סטאדי מדהים בשוק הישראלי ובמספר שווקים גלובליים נוספים עם למעלה מ-1,200 קמפיינים שרצו בעזרת בינה מלאכותית, ניתוח ביג דאטה ואלגוריתמים חכמים, המאפשרים לשדרג משמעותית את העבודה מול משפיענים, או במילותיו: "אפשר לזרוק את קבצי האקסל, שיחות הוואטסאפ והאי-מיילים לפח, כי דרך המערכות שלנו ניתן להרים קמפיין בתוך מספר דקות ולחסוך זמן עבודה יקר, לקבל החלטות על בסיס דאטה והכי חשוב - למדוד מכירות ולחסוך כסף רב".

נטלי דדון/עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully