לירז צ'רכי. אמיר יהל,
אמיר יהל

בלי תכשירים ולוקח חצי שעה: העור הזוהר של לירז צ'רכי

23.7.2020 / 11:38

לא שיש לנו משהו נגד קרמים טובים, אבל אין מה לעשות - היכולת שלהם להיכנס לתוך השכבות העמוקות של העור מוגבלת, ולא לכולנו יש את היכולת הכלכלית ללכת לטיפולים יקרים בקליניקה. אבל יש פעולה שכולם יכולים לעשות בחינם, שמטפלת בעור ביסודיות, ומבפנים

בטח יצא לכן לתהות איך זה שהנשים בהישרדות נראות כל כך טוב על האי, בלי מקלחת, בלי קרמים ועם תזנה לקויה. גם אני תהיתי. הסיבה למעשה פשוטה מאד, ובהישג יד. או רגל, תלוי מה אתן מעדיפות להזיז., ולהזיז הפך חשוב שבעתיים בימים אלה של סגרים והגבלים, שבהם חוץ מלשים אלכוג'ל בכמויות, אנחנו עושים הכל פחות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כולנו יודעים שספורט טוב לגוף - לריאות, ללב, למצב הרוח, אבל מסתבר שגם עבור מראה העור יש לספורט בכלל ולהזעה בפרט, יתרונות עצומים, אפילו בטווח הקצר. אחרי שיעור ספורט העור אמנם אדמומי, אבל כבר נראה חי יותר, בריא יותר וכן - גם צעיר יותר - זו לא רק הרגשה אישית, יש לזה סיבות פיזיולוגיות לגמרי. רונית שגב מייסדת חברת ביופור, מסבירה: "עיסוק בפעילות גופנית משפר את זרימת החמצן בגוף ואת האספקה שלו לכל האיברים, כולל האיבר הגדול ביותר: העור. זו הדרך היחידה להחדיר חמצן לעור. בנוסף, טיפול נכון בעור עם הגיל, שומר עליו בריא יותר, ומשפר את התמיכה לכלי הדם בעור, כך שחמצן יגיע ביתר יעילות מאשר בעור הלא מטופח."


.

יש כמה דרכים עיקריות באמצעותן ספורט משפר את עור הפנים:

ניקוי רעלים
למרות שהדיעה הרווחת בקרב בעלות עור עם נטייה לאקנה, הזיעה לא באמת סותמת נקבוביות, אלא להיפך - הזיעה מנקה רעלים שאין להם דרך אחרת לצאת מהגוף, בטח שלא כל כך מהר. למשעה חוץ מהכבד, העור שלנו הוא מערכת ניקוי הרעלים היעילה ביותר שיש ברשתינו, וככל שנזיע יותר - יותר טוב. בנוסף, אימון אינטנסיבי מוריד את רמות הקורטיזול בדם, הורמון שמעודד דלקתיות בעור.

זרימת דם
הגברת זרימת הדם בגוף היא חיונית לעור בריא בעל מראה צעיר - הדם נושא עמו לתאים חמצן, יסוד שאי אפשר להכניס לעור מבחוץ פנימה אלא רק על ידי נשימה אינטנסיבית, וגם מעודדת ספיגה של ויטמינים, מינרלים ויסודות מזינים. העור מרוויח מהאספקה הזאת והופך חיוני, ורדרד, ותפקודו משתפר.

תנועה לימפטית
אימון גופני מסייע לזרימת נוזלי הלימפה בכל הגוף. לצד מערכת כלי הדם, ממש במקביל, יש לנו בגוף גם כלי לימפה. אולם בשונה מכלי הדם, שבהם הכוח המניע את הדם הוא פעימות הלב, למערכת הלימפה אין משאבה הגורמת לתנועת נוזל הלימפה. הדבר היחידי שמניע את הנוזל הוא - תנועת הגוף. כשהגוף ללא תנועה, הנוזל נמצא במצב סטאטי. בתנועה, ובפרט באימון גופני, הנוזל זורם ביעילות ומזרים איתו את תאי מערכת החיסון אל כל אזורי הגוף. אל הלימפה מתנקזים רעלים מכל הגוף, ונעים אל צינור מנקז. לימפה שנעה באופן סדיר ויעיל, מסייעת בניקוז רעלים ופסולת יעיל מן העור, ולטיפול יעיל בכל זיהום או גירוי עורי עקב תגובה חיסונית מהירה. כתוצאה, העור בריא ומתפקד טוב יותר, רענן, וגם יפה יותר.

הפחתת סטרס
אימון גופני מפחית ומאזן את רמות הקורטיזול בדם, מפחית מתחים נפשיים ובכך מפחית גם את נזקי המתח לעור, שמשקף את כל מה שעובר עלינו - מתח מחמיר תופעות של: אקנה, סבוריאה, אלרגיות וגירויים וגורם להתפרצות של מחלות עוריות כמו פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. הוא גם יכול לגרום להתפרצות הרפס או להחמיר הרפס קיים. למעשה רוב התופעות והמחלות העוריות מוחמרות כתוצאה ממתח, או שהריפוי שלהן מואט

שחרור הורמונים
בנוסף, אימון גופני גורם לשחרור הורמונים המעלים את מצב הרוח - כגון אדרנלין וסרוטונין. ומצב הרוח משפיע באופן ישיר ומוחשי ביותר על מראה הפנים בכללותו. הביטויים "למה נפלו פניך" או "אורו פניו" משקפים את מה שהעין אכן רואה: צער גורם לפנים נפולות ושמחה מאירה ומשפרת את מראה הפנים.

עוד בוואלה!

רוץ, קניה, רוץ: הכוכב רוצה להיות נשיא, ושהאישה תתמודד

לכתבה המלאה

לא לשכוח: באימון חוץ השתמשו במקדם הגנה גבוה מהשמש בקיץ ובחורף, וצאו להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות או אחהצ המאוחרות. בחרו בקרם הגנה מהדור החדש המבוסס על טכנולגיית קיפסול המעניקה הגנה מקסימלית, בטוחה, ללא יצירת גרד או רגישויות, מריחה אחידה ומדויקת, מרקם מט, ספיגה מירבית, לא מכביד ומכיל לרוב גם נוגדי חמצון ודלקת וחומרי הרגעה - כך תהיו עם ותרגישו בלי.

ייעוץ בהכנת הכתבה: רונית שגב, חוקרת עור ובעלת מותג הקוסמטיקה "ביופור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully