מורן אטיאס. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

אוהבות צעירים ולא מתנצלות על זה: אנחנו קוגריות גאות

ענת ניסני

13.1.2021 / 9:05

חנה מבוגרת מבעלה ב-12 שנים, מורן תמיד ידעה שתהיה עם גבר צעיר אבל לא חשבה שהפער יהיה 8 שנים, ונטע רק התחילה קשר עם גבר שצעיר ממנה ב-6 שנים. האם לאהבה באמת אין גיל? ענת ניסני יצאה לבדוק

בתור צופה אדוקה של האח הגדול, גם אני עוקבת בשבועות האחרונים אחר מערכות היחסים בבית, שתיהן עם פער גילאים משמעותי לטובת הגבר. מצד אחד, הקשר הרומנטי של גל ותום עם פער של 14 שנים, מצד שני - הקשר ה"אבהי" של רמי ולינור עם פער של 32 שנים (ומתח מיני של 32 טריליון וולט). התגובות ברשת, כרגיל, סוערות, אבל לצד המזועזעים גיליתי גם לא מעט תומכים שטוענים ש"לאהבה אין גיל".

כאשה שנמצאת במערכת יחסים עם גבר שצעיר ממנה בשבע שנים, לא יכולתי שלא לתהות אילו תגובות היינו רואים אם לראשונה ב-11 עונות רגילות ו-3 עונות VIP, הייתה נרקמת בבית האח הגדול מערכת יחסים רומנטית בין גבר צעיר לאישה מבוגרת ממנו. האם גם במקרה הזה היו תגובות מפרגנות? או שיותר קל לומר שלאהבה אין גיל כל עוד הפער נוטה לכיוון ה"נכון"?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הרי גם אני, בפגישה הראשונה עם בן הזוג שלי, פסלתי אותו על הסף רק בגלל הגיל. באותה תקופה, אחרי כמה אכזבות מקשרים עם גברים צעירים יותר, החלטתי שהם לא בנויים לקשר רציני (זה היה הרבה יותר קל מלהודות שאולי פשוט לא מצאתי חן בעיניהם), וזרקתי גם לו את המשפט שאיתו הברחתי באותה תקופה את כל מי שלא עבר את רף הגיל המתאים: "עזוב, נשמה, אני יכולה להיות אמא שלך". הוא אפילו לא מצמץ.

יכול להיות שבאמת פחדתי להיקשר לגבר שנמצא בשלב אחר בחיים ולא מחפש מחויבות, אבל אולי, בלי לשים לב, גם אני הייתי עדיין שבויה בתפיסות חברתיות שמרניות שמקבלות בברכה קשר בין גבר מבוגר לאישה צעירה אבל מתקשות לעכל את המצב ההפוך.

כשירות לציבור, החלטתי לפנות לשלוש נשים נוספות שבחרו בבני זוג צעירים מהן ולבדוק, אחת ולתמיד, אם לאהבה באמת אין גיל.

חנה גור, זמרת, יוצרת ומורה לפיתוח קול בת 39, הכירה את בעלה בן, שצעיר ממנה ב-12 שנים, דרך לא אחרת מאשר אמא שלו. "פגשתי אותה במקרה בדרך למרפאת השיניים", היא מספרת, "שאלתי איך מגיעים לשם והיא כיוונה אותי והסתבר שגם לה היה שם תור. ישבנו ודיברנו בחדר ההמתנה ופתאום, משום מקום, היא התקשרה לבן שלה ואמרה לי: "קחי, דברי איתו". לא ידעתי בן כמה הוא ואמא שלו לא ידעה בת כמה אני, אבל ברגע ששמעתי את הקול שלו נדלקתי".

וכשנפגשתם? עניין הגיל עלה מיד?
"בטח, כבר בדייט הראשון, אבל לשנינו זה ממש לא הפריע, זה היה מאוד שולי מבחינתנו. היינו ביחד כמעט חודש, ההתאמה והכיף שהיו בינינו היו מטורפים, אבל אז הוא החליט לסיים את זה".
בגלל הגיל?

"כן. לו עצמו הגיל לא היה חשוב בשום צורה, אבל למשפחה שלו היה מאוד קשה עם זה".
שנה בדיוק לאחר הפרידה, אחרי שכבר שמה את הקשר הקצר שלהם מאחוריה, חזר בן לחייה של חנה עם החלטה ברורה לזכות בליבה והפעם לתמיד. "בהתחלה זה לא היה קל, היה משבר אמון גדול", היא מספרת, "אבל לרגע לא ייחסתי את זה לגיל שלו או חשבתי שזה בגלל שהוא לא מגובש עם עצמו, זה היה נטו מתוך הכבוד המדהים שלו למשפחה שלו. בשלב מסוים הוא פשוט הבין שאפשר לכבד את האנשים שאתה מוקיר ועדיין ללכת בדרך שלך". ארבעה חודשים אחרי שחזרו, נשלפה הטבעת והיום הם נשואים כבר שנה ותשעה חודשים. הקשר עם המשפחות, אם אתם שואלים - מצוין, וכל הבעיות נשארו מאחור.

היום אתם נתקלים בתגובות מהסביבה?
"התגובות שאני מקבלת הן תמיד סוג של טפיחה על השכם, גם מגברים וגם מנשים: "וואו, תפסת לך בחור צעיר, איזה קוגרית את". תמיד יש עיניים נפערות במין התפעלות כאילו זה נס. אני מבינה את זה לגמרי כי גם אני לא חשבתי שאני אהיה עם מישהו כל כך צעיר ממני, אבל אני חושבת שכשאת בתוך זה התחושה היא שונה לגמרי. זה לא מרגיש שיש בינינו ילדת בת מצווה", היא צוחקת, "הפער הזה לא קיים בינינו, הוא לגמרי הגבר שלי".

איפה את בכל זאת מרגישה את הפרש הגילאים?
"פער של 12 שנים אומר שיש דברים שאני כבר חוויתי ושכחתי והוא עדיין לא, אז אני בעצם חיה אותם שוב. זה יכול להיות תוכנית תיעודית שאני רואה על דמות מפורסמת שהוא בכלל לא מכיר או שאלות שהוא מצפה שלי תהיה תשובה עליהן, קטעים שבהם אני כביכול "הגדולה" בקשר, אבל זה מתאזן. מעבר לזה, זכיתי בבן אדם שכל כך אוהב אותי ומקבל אותי בלי שום תנאים וזה כל כך לא מובן מאליו, אז הדברים האלה ממש שוליים בעיניי".

לא פחדת לפעמים שתרגישי קצת כמו אמא שלו, בגלל שאת "הגדולה" בקשר?
"קרו מקרים שבהם הרגשתי שאני קצת אימהית ולקחתי צעד אחורה, היה לי חשוב לשים את הגבול הזה, אבל אני חושבת שזה לא עניין של גיל, זה עניין של איך נשים מגדלות גברים. יש לי חברה שיצאה עם גבר בן 50 והייתה אמא בשבילו יותר ממה שהייתה לילדות שלה, כי הוא פשוט היה רגיל שעושים בשבילו הכל".

עוד בוואלה!

לידיעת הגולשת מלכוב - רווקות שומרות נגיעה, לא נידה

לכתבה המלאה
מורן אטיאס. באדיבות המצולמים
"לא לקחתי אותו בחשבון אפילו כסטוץ" מורן וג'ורדן/באדיבות המצולמים

זוג נשוי נוסף שמחזיק בפער מכובד הם מורן (מורגן) אטיאס, בעלת סטודיו Alter לעיצוב פנים, בת 35, ובעלה ג'ורדן שצעיר ממנה ב-8 שנים. לעומת קשיי ההתחלה של חנה ובן שנבעו בעיקר מהתגובות החיצוניות, אצל מורן, שבאותה תקופה בכלל הייתה במיונים ל"חתונה ממבט ראשון", הקושי היה לגמרי פנימי. "הוא הגיע כמאמן כושר לסטודיו שבו התאמנתי. לא לקחתי אותו בחשבון אפילו כסטוץ כי לא רציתי להכניס את הסערות האלה לסטודיו שבו אני מתאמנת, אבל התחלנו להתיידד ולדבר. באחת השיחות שלנו, כשהבנתי שהוא בעניין, זה ממש הלחיץ אותי. לא רציתי שהוא יתחיל לצפות למשהו, וגם בואי - לא רציתי ילד בן 25 שרק עלה לארץ מארה"ב. אני בגיל שלו הייתי תלויה הפוך מאיזו נברשת באוסטרליה ולא הפסקתי לחגוג".

אז איך בסוף זה קרה?
"נשארנו ידידים, וזה בסופו של דבר היה המפתח לקשר הזה. פתאום יצא לי להכיר את הבנאדם במשך שלושה חודשים ופשוט נפלתי שדודה". היום מורן וג'ורדן כבר נשואים והורים לילד בן ארבעה חודשים.
כשהקשר הפך לזוגי, הגיל הפסיק להפריע?

"בהתחלה זה עוד היה אישיו, כי פחדתי להפיל על מישהו בגילו קשר רציני. היו גם כל מיני שטויות שהוא עשה לפעמים, כמו שכולנו עושים, אבל אצלו זה היה בעוכריו כי ייחסתי את זה לגיל. פחדתי גם ממה ההורים שלו יחשבו עליי, יגידו שהילד שלהם רק עלה לישראל וישר תפסה אותו איזה קוגרית. אבל לאט לאט הבנתי שהוא מכניס לכיס הקטן כל גבר מבוגר יותר שיצאתי איתו".

ואיך הסביבה הגיבה?
"האמת היא שאני היחידה שהייתה עם ספקות. אני זוכרת שהייתי מתייעצת עם חברות והן אמרו לי: "תפסיקי להגיד שטויות, מה זה משנה הגיל?" שזה משפט שממש מתאים לי להגיד, אבל פתאום כשזה היה אצלי בבית, והייתי צריכה ליישם את זה עם פרטנר שצעיר ממני ב-8 שנים, היו לי קצת חששות".

היום את מרגישה את הפער?
"ממש לא. הפער היחידי שיש בינינו הוא במנטליות כי אני ישראלית והוא אמריקאי, אבל בגילאים אנחנו ממש מרגישים שווים".

לעומת הקשרים של חנה ומורן, שכבר הספיקו לצבור וותק ולהתבסס, נטע, סטייליסטית בת 33, הכירה את אייל, שצעיר ממנה ב-6 שנים, רק לפני חודשיים וחצי. כשהוא שלח לה הודעה באפליקציית היכרויות, כל מה שידעה לגביו היו שלושה דברים: התמונה שלו, השם וכמובן - הגיל. "התמונה שלו הייתה חמודה אז אמרתי טוב, אני אענה לו, בקטנה. אבל כשהוא רצה לעבור לטלפון פתאום זה נהיה רציני ולא רציתי. הסברתי לו שאני רוצה קשר רציני שמוביל לחתונה ולילדים, שזה לא משהו שאני אומרת בדרך כלל בשלב כזה, אבל רציתי להוריד אותו ממני כי לא האמנתי שזה יכול להתפתח. הוא אמר לי: "בסדר, ואם נכיר סתם כדי להכיר? למה שלא ננסה?" ואז אחרי שנפגשנו פתאום התחלתי להרגיש שזה יכול להיות מה שאני מחפשת".

כמישהי שנמצאת בקשר טרי שאליו נכנסה, כאמור, עם לא מעט חששות, הדבר הראשון אותו אמרה נטע לאנשים כשסיפרה על הקשר הוא הגיל של אייל, וכך היה גם אצלו. "לא ממש עשינו אאוטינג לקשר הזה בינתיים. לחברות הקרובות כן סיפרתי והן קיבלו את זה ממש טוב, אבל אני הרגשתי כל הזמן שאני חייבת לספק תימוכין, להסביר כמה טוב לנו ביחד וכמה הוא בוגר כדי להצדיק את זה שאני עושה משהו שהוא לא בתלם. לאמא שלי היה קצת יותר קשה, היא נלחצה מההפרש בינינו. עבור הדור של ההורים שלנו זה משהו שקשה הרבה יותר לתפוס מאשר בדור שלנו".

חנה גור. דוד אסייג, באדיבות המצולמים
"זה לא מרגיש שיש בינינו ילדת בת מצווה" חנה גור/באדיבות המצולמים, דוד אסייג

השאלה הזהה: יתרונותיו של גבר צעיר

חנה, מורן ונטע, פה אחד, אינן מנסות לצייר תמונה של מערכת יחסים אידיאלית, אלא להיפך, מבהירות (אם מישהו חשב אחרת) שמדובר במערכת יחסים רגילה לכל דבר, עם עליות ומורדות, קשיים וחסרונות. כשאני שואלת דווקא על היתרונות של זוגיות עם גבר צעיר יותר, תשובה אחת חוזרת באופן גורף: הסקס. "לגברים בגילי או מבוגרים יותר יש בדרך כלל רק כדור אחד בקנה", אומרת מורן, "להגיד לי "אני עייף" או "לא בבוקר"? איך אתה שולח אותי ליום עבודה בלי סקס בבוקר? אני תימניה. זה לא עובד לי".

לצד ההנאה מהיתרון הבולט, תרתי משמע, אי אפשר להתעלם מתוצאותיו האפשריות של האקט: ההורות, נושא שנכח אצל שלושתן כבר משלבי הקשר הראשונים. כששאלתי את נטע, למשל, איפה פער הגילאים מהווה אישיו עבורה, התשובה הייתה ברורה: "בכל מה שקשור לתכנון ההמשך, לשעון הביולוגי, כי פה אני מוגבלת. יכול להיות שבעולם מושלם הוא היה רוצה לחכות עוד אבל אני לא חושבת שארצה לחכות עם זה עוד הרבה, אז נצטרך להתפשר כל אחד לכיוון של השני. פער הגילאים למעשה גרם לנו לדבר על נושאים כאלה ממש מוקדם כי היינו חייבים לראות אם אנחנו בכלל יכולים להמשיך".
גם אצל מורן מערכת היחסים התחילה ביישור קו ותיאום ציפיות: "שמתי את זה על השולחן מהיום הראשון - אני בכיוון של חתונה וילדים, זה לא חייב לקרות השנה ואין לוח זמנים אבל אני לא מחפשת חבר, אלא איש משפחה".

במקרה של חנה, אם הייתם שואלים את בן, הגיל היווה אפילו יתרון: "זה לא רק שהגיל שלי לא הפריע לו מעולם, אלא שהוא שמח שאני גדולה ממנו כי הוא ידע שזה אומר שברגע שנתחתן ישר נתחיל לעבוד על ילדים, וזה בדיוק מה שהוא רצה. אני חושבת שגבר שבוחר להיות במערכת יחסים עם אישה שגדולה ממנו בהרבה שנים הוא לא ילד. זה גבר בוגר שמוכן לשלב הבא בחיים, כשיפגוש את האישה המתאימה".

מה עוד שונה בקשר עם גבר צעיר לעומת גבר בגילכן או מבוגר יותר?

חנה: "בקשרים קודמים עם גברים מבוגרים יותר הייתה מאוד חסרה לי הסקרנות, הרצון לחיות בסימן שאלה, להיות יותר קשוב. חייתי בעולם של גברים שממהרים להסיק מסקנות ואני מעדיפה גבר עם ראש צעיר ופתוח. אני מאמינה שיש כאלה גם בגיל בוגר יותר, אבל פחות. עכשיו, לדוגמה, עם הקורונה, בן יצא לחל"ת, הוא לא חשש לעזוב את מקום העבודה שלו וללכת לכיוון חדש. אני חושבת שלגבר בוגר זה יכול להיות יותר קשה".

נטע: "יש באייל מהתמימות, אפילו מעט ילדותיות, אבל אני חושבת שזה עניין של אופי ולא בהכרח של גיל. אני כן מרגישה שהוא הרבה פחות שרוט. הרבה גברים בגילי ומעלה שנמצאים הרבה שנים בביצת הרווקות, מתנהגים הרבה פעמים בצורה שמונעת מאגו, מרמור, פחד להידחות שוב, וגם לי יש שריטות, כמובן. אצלו, למרות שהוא יצא המון והתאכזב, אני לא מרגישה את זה עליו. הוא היה פחות בביצה הזאת, הוא לא מפחד להביע רגשות".

מורן: "אני זוכרת שאמרתי לחברה בהתחלה: "מה זה? הוא מסמס לי כשמשעמם לו!" זה היה כזה תיקון על כל הקשרים שבהם הרגשתי שאני צריכה לרדוף ולהתפתל כדי לגרום לזה לקרות. פתאום הגיע מישהו בלי משחקים שפשוט רוצה בחברתי. מעבר לזה, באיזשהו מקום ידעתי שבעלי יהיה צעיר ממני. לא חשבתי לרגע שזה יהיה פער של 8 שנים אבל תמיד אהבתי את הברק הזה שיש להם בעיניים, את זה שהם רוצים לטרוף את החיים".

מורן אטיאס. באדיבות המצולמים
"אצלנו זאת ממש הבדיחה שלנו כי בתור תימניה, אצלי הזמן עומד במקום" מורן אטיאס/באדיבות המצולמים

יש פחד להזדקן לצד גבר צעיר יותר?

נטע: "חברה שלי שאלה אותי אם יפריע לי שכשאני אחגוג 40 הוא יהיה בן 34, והיה לי קשה לענות על זה. גם ככה אני מפחדת להתבגר באופן כללי אז יכול להיות שזה עוד יותר יציק לי בהשוואה אליו, אבל כרגע זה עוד רחוק ממני".

חנה: "אף פעם לא היו לי מחשבות של "אני אהיה זקנה והוא כבר לא ירצה אותי". אני גדלתי בבית שסוגד למה שטבעי ולשמחתי גם גידלו אותי ממש טוב, בתחושה שאני הכי יפה שיש. החששות שלי נובעים אך ורק ממה שהחברה מכתיבה. אם אני נתקלת, לדוגמה, באיזו פרסומת לקרם פנים ומופיעה שם מישהי נורא משופצת, העולם הרי צופה בזה וחושב שזה המודל לטבעיות, אבל זה לא".

מורן: "אצלנו זאת ממש הבדיחה שלנו כי בתור תימניה, אצלי הזמן הרי עומד במקום. אני חושבת שזה עניין של תפיסת חיים ושל איך את מרגישה עם עצמך. גם אם אני אתקמט - זה מה יש, זאת אני. וגם הוא מאוד כזה. גם עכשיו, כשעוד לא חזרתי לעצמי אחרי ההיריון וזכיתי בכמה כתמי פיגמנטציה ושיער שנושר בכל חפיפה, הוא עף עליי, מפליק לי בבית כל הזמן, הוא לא רואה את זה. והוא הרי מאמן כושר, כל שעה יכולה להגיע מישהי שנראית הרבה יותר טוב ממני. יש לו את האפשרות הזאת להסתכל עליי פחות ויותר על הסביבה, אבל ככל שעובר הזמן הוא מסתכל עליי יותר והסביבה לא רלוונטית בכלל".

למה לדעתכן לחברה עדיין קשה יותר עם קשר של אישה מבוגרת וגבר צעיר לעומת פער הפוך?

מורן: "אני חושבת שזו גישה פרימיטיבית של עולם ישן יותר, שבו הגבר צריך להיות הגדול, המנהיג, המוביל. אני בעצמי חיפשתי תמיד את השבלונה הזאת, אבל גיליתי שיש מנעד כל כך רחב מעבר לגוון הספציפי הזה".

נטע: "אני גם חשבתי ככה זה מה שגרם לי בהתחלה לפסול אותו כאופציה. מאיפה זה מגיע? אולי מהמקום הפטריארכלי הקבוע הזה שפשוט לגברים מותר הכל. יש מלא סיפורים על גברים בני 60 שיוצאים עם אישה צעירה וזה סבבה לגמרי. לנו כנשים יש גם צורך אבולוציוני בגבר שיגונן עלינו, אבל האמת היא שגבר יכול לגונן על האישה שלו בכל גיל ובכל צורה".

חנה: "זה עולם של גברים. לאורך ההיסטוריה חינכו אותם להגיע לגדולות, לתפוס עמדות של כוח, ואילו היחס לנשים היה הפוך לחלוטין. יש כבר התקדמות, כמובן, אבל זה לוקח זמן, וכל עוד יש בינינו את האנשים עם הדעה הזאת שלגבר "מותר הכל", עדיין יהיו כאלה שיעקמו את האף כשיראו אישה עם גבר צעיר ממנה. אני חושבת שזה משהו שצריך להיות לגמרי טבעי כל עוד זה בגיל החוקי. מתחת לגיל 18 מערכת יחסים בפער גילאים גדול עלולה לנבוע ממקום בוסרי ואפילו אולי מחוויה שלילית, אבל בגילאים בוגרים יותר זה לא שונה מכל מערכת יחסים אחרת - פשוט שני אנשים אוהבים שהולכים באותה הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully