האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

כמו משפחה? פחחח! הזוגות הרומנטיים שמנסים לעבוד עלינו

ענת ניסני

7.2.2021 / 9:35

אפילו ההפקה של האח הגדול לא ציפתה שהעונה המנומנמת, שעד כה לא מימשה את הפוטנציאל הרומנטי שהיה לה, תהפוך לגרסה הלוהטת של התוכנית "אהבה חדשה", וזה לא רק בגלל נועה יונני

וואו, איזה ערב זה היה. לא צפיתי בפרק כל כך מעניין מאז שיורם זק ישב בקונטרול של בית האח, ושלח את אביבית וסופי שוב ושוב (ושוב ושוב) לשיזוף בהתזה. נראה שהליהוק של הדיירים החדשים, שלמען האמת נראה לי בערב הכניסה כרצף של החלטות תמוהות ולא מעניינות, מספק את הסחורה אפילו יותר מכפי שההפקה ציפתה, והופך את בית האח לגרסה הישראלית של "חם, לוהט, רותח!", או לפחות "חם, מתחמם, לא ברור, לא אמין".

הפרק מתחיל, אחרי ההדחה הכה צפויה של דלית (שהייתה באמת הדחת חסד, כי היא נגעלה עד עומק ליבה מכל כלי ורהיט בבית), עם ביקור של דניאל במיטה של קארין. השעה: 2 בלילה. להזכירכם - בשלב זה הם מכירים בערך 24 שעות, שגם בהן הם התבקשו לשמור על דיסטנס, אבל בבית האח הגדול תהליכים קורים מהר, נכון? אנחנו עוד נחזור למשפט הזה.


את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בהתחלה, אני חייבת להודות, הייתי מאוד בעד דניאל. עורך דין, מסודר, מחפש זוגיות רצינית, שהצהיר בתעודת הזהות שלו ש"מראה זה דבר מתעתע" ושהוא "רוצה להכיר את הנפש, את האדם שבפנים". ובכן, לא עברו חמש דקות של פרק ונוכחתי לדעת שההיכרות עם הנפש יכולה לחכות כי הי, יש מצב לנשיקה.

אז זהו, שלא היה מצב לנשיקה. גם אני לרגע חשבתי שאולי קארין בעניין, כי היה שם איזה מבט או שניים בשילוב של שתיקה שבכל סיטואציה אחרת הם הטיימינג המושלם לנשיקה, אבל כשסך המילים שהחלפת עם הבחורה שוות בערך לכמות הכלים שדלית הייתה מוכנה לגעת בהם בשבוע שבילתה בבית, כדאי שתחשוב שנית. בטח כששניכם תקועים יחד באותו בית וכרגע אף אחד לא הולך לשום מקום - לאן אתה ממהר, בנאדם? אולי תעצור רגע לנשום ולקרוא את הסיטואציה?

אבל לפי השבוע הראשון שלו בבית, אני מתחילה להבין שקריאת סיטואציות היא לא הצד החזק של דניאל שלנו. נתחיל מזה שהוא שייך לקבוצת ה- close talkers, אנשים שמדברים הרבה יותר מדי מקרוב, שזו תופעה נוראית בכל מצב ובטח בזמן מגפה עולמית שהמוטו שלה הוא ריחוק חברתי. נמשיך לשיחה הראשונה שלו עם קארין שמיד עסקה במערכות היחסים הקודמות שלהם ובמשפט האלמותי: "3 זה מספר המזל שלי", משפט שאני לא מעיזה להוציא מפי ליד זרים מאז הבת-מצווש (אבל רק אם תהיתם, שלי זה 7), ונסכם בזה שתוך שבוע בבית כולם כבר מתלחששים על כמה הוא חופר ונדבק. חבל, נראית מבטיח בהתחלה.

הבעיה הכי גדולה של דניאל, לדעתי, היא שהוא פשוט עשה יותר מדי שיעורי בית לפני הכניסה. הוא ראה פרקים, הוא ניתח את הדמויות ואת המהלכים, הוא הבין טוב מאוד את התקן שעליו הוא נכנס לבית ויצר לעצמו סרט שלם בראש. יכול להיות שמחוץ לבית הוא גבר מקסים וקשוב, אבל ספק אם היה מרשה לעצמו לנשק מישהי עשר דקות לתוך דייט ראשון. בבית האח, לעומת זאת, אחרי ששמעת מכל דיירי האח לדורותיו שהתהליכים בבית הרבה יותר מהירים מאשר בחוץ - הנה יש לך לגיטימציה לחיות את הסרט שיצרת בהילוך מהיר, להצדיק את מעמדך במהירות כחתיך של הבית ולקבל את זמן המסך שלך כרומן החדש והמרענן של העונה.

עוד בוואלה!

שבע סדרות שלימדו אותנו שיעורים חשובים על זוגיות

לכתבה המלאה

לצערו של דניאל, קארין היא כבר שועלה וותיקה בבית, שבעת חיזורים וניסיונות כושלים. אצלה כבר עברה ההתרגשות ההתחלתית והיא צריכה באמת להכיר את הנפש שבפנים לפני שהיא מתחילה לחלק נשיקות בפריים טיים. ואם חשבתי שאולי הוא עוד יתנצל וייצא מזה כמו שצריך, הגיעה השיחה המביכה של יום אחרי בחצר, שבה הוא לא ממש אמר שום דבר, לא לקח אחריות ואף הגדיל לעשות והעיד שלו (לו!) זה הרגיש מוזר. נשמה, אם לא היית מקבל דחייה לפנים, היית מרגיש מצוין. אל תנסה לערבב אותנו, ובטח שלא את קארין. היא מלכה, להזכירך.

למזלנו, בזמן שהקשר הזה התפייד, ניצוצות של רומנטיקה התחילו להבליח בפינות אחרות של הבית, כך שיש עדיין סיבה לחכות לפרקים הבאים. במיוחד כי כל אחד מהזוגות שנותרו הוא יותר מוזר, לא ברור ולא אמין מהשני. אני כמובן לא מדברת על תום וגל כי בשנות האח הגדול הם כבר זוג נשוי בחתונת הכסף, או במילים אחרות - אין שם עניין.

אני מדברת, קודם כל, על יהודה ובת הקצב, אלמוג, שכנראה לא ראתה את העונה אחרת אני לא יכולה להבין למה להכניס ראש שנראה בריא למיטה כל כך חולה? אבל אפילו קשר רומנטי עם יהודה הוא יותר הגיוני בעיניי מאשר הקשר המוזר של ג'וזי ונועה, שקצב ההתקדמות ביניהם הוא בדיוק הסרט שהיה לדניאל בראש, רק... בלי דניאל. ההבדל בין התכנונים של דניאל למציאות של ג'וזי ונועה הוא שלהם יש היכרות מוקדמת, שאולי היא מה שמאפשר את הקצב המהיר, אם כי משהו בסיפור ההיכרות הזה לא ממש ברור.

בערב הכניסה של הדיירים החדשים אמרה לירון ויצמן שנועה היא האקסית של ג'וזי. חיכיתי לפרקים הבאים בציפייה לפרטים עסיסיים נוספים, אבל משום מה זה ממש לא הסיפור שהם מספרים. נעזוב לרגע את כל משפטי ה"אני לא רוצה ולא בטוחה" של נועה, שעומדים בניגוד גמור למעשים. מה שאני לא מבינה זה למה הם אומרים שהם רק חברים טובים? או ליתר דיוק "כמו אחים"? מה בדיוק אתם מסתירים? ולמה לעזאזל יש כל כך הרבה קשרים רומנטיים בבית הזה במסווה של קשרי משפחה? מצד אחד "שני אחים" שלא מפסיקים להתחבק ולתת נשיקות בצוואר, ומצד שני "אבא ובת" עם שיחות על סקס וסצנות קנאה - לא יודעת מה אתכם - לפחות אצלי בבית, לא ככה נראית משפחה.

התקווה היחידה שלי היא שבזכות ההדחות של היום נראה את שתי ה"משפחות" המעוותות האלה מתפרקות ויחד איתן ערמות של מתח מיני לא מנוצל. נועה, בהקלה עצומה על זה שלא הודחה, תתנפל סופסוף על ג'וזי שחזר לחיים בזכותה, ובחיי שמגיע לו לקבל קצת אהבה. ורמי ולינור, חמודים שלי - הרחיקו אותם אחד מהשני לרגע אחד אבל הם חשבו שזה לתמיד, ואולי אולי, הלוואי שבזכות הרגע הקטן הזה, הם סופסוף יבינו שאבא ובת יכולים להסתדר טוב מאוד עם שיחה של פעם בשבוע, לפני כניסת השבת, ושתחושת הקלה ואושר כמו שהייתה להם כשלינור חזרה לבית - זאת אולי אהבה.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully