האח הגדול. מתוך האח הגדול רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/מתוך האח הגדול רשת 13

זה מה שהיה קורה אם היה מופץ סרטון אינטימי של קארין עליה

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 12:16

אמש, בווטסאפ, הופץ סרטון של אחד מדיירי בית האח הגדול בסיטואציה אינטימית עם שתי נשים, שהתקבל בחיוך והועבר מיד ליד באדישות, בלי לקחת בחשבון את רגשות הקורבן. ג'ני דנסון בטוחה שאם זו הייתה אישה, כבר היינו מקימים מהומה אדירה

אולי שמעתם על החגיגה החדשה בוואטסאפ בחסות סרטון קצר שמראה את אחד מדיירי האח הגדול בשיחת וידיאו אינטימית עם אישה (יש שיגידו אישה טרנסג'נדרית).

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מי שראה את הסרטון, ואני מניחה שמדובר ברובינו, ככל הנראה חייך לעצמו רגע לפני שסגר אותו או העביר אותו הלאה. לאלו שלא ראו - אפרט בקצרה. מדובר בשיחת וידיאו שככל הנראה הוקלטה ללא ידיעתו של הדייר, כשהוא הולך בביתנו נטול חולצה ומדבר עם מישהי - גם היא, ללא חולצה. לאחר כחצי דקה של שיחה נראה שלצד הדייר יש אישה נוספת.

מדובר ללא ספק בווידיאו אינטימי במיוחד - שיחה פרטית ואישית, ואף מסומן בראשה שמדובר בשיחה "מוצפנת", כך שהיא לא אמורה היתה לדלוף. אבל מהרגע שדלפה, היא התפזרה בין אלפי קבוצות וואטסאפ, וכל אתרי הרכילות.

נכון שהאינטרנט הוא מקום פרוץ וכל מי שמחליט להצטלם או לעשות שיחות וידיאו בלבוש חלקי או בעירום צריך לקחת בחשבון שכל דבר יכול לדלוף, הפצת סרטונים מיניים היא לא חוקית. האחריות במקרה הזה היא ללא ספק של כל אחד מאיתנו כלפי עצמו, ואם החלטנו להתנהג בצורה מסוימת, אנחנו צריכים להיות מוכנים להשלכות, גם אם בלתי צפויות.

ועדיין, בתור חברה שמנסה לתקן ולשפר את עצמה, כשכל טוויט הופך לוויראלי וכל וואטסאפ עלול להבעיר את הרשת, התגובה שלנו ושל התקשורת חשובה ורלוונטית - היא יוצרת תקדים למקרים דומים ומלמדת אנשים מה "מותר" ומה "אסור". וכרגע, כשאתרי הרכילות חוגגים על הסרטון, וכולם מעבירים אותו בלי טיפת מחשבה על כך שהאדם במופיע בו לא מודע בכלל לדרמה, התקדים שנוצר בעייתי.

אני לא יכולה שלא לתהות - מה היה קורה לו הדייר היה דיירת. איך היינו מגיבים להפצת שיחת וידיאו אינטימית של קארין, אלמוג או לינור, בה הן מדברות עם גבר ערום? האם היינו צופים בו באותה נחת, מצקצקים לעצמנו ואז מעבירים אותו הלאה בתוספת של אימוג'י צוחק? או שהיינו מזדעזעים?

ואיך היינו מתייחסים לאדם שנמצא מצידה השני של אותה שיחה? האם היינו מעירים הערות על המראה שלו, מנסים לנחש מי הוא ואומרים עליו "איזה מניאק שככה הוא העביר סרטון כזה" או שהיינו נחרדים, בוערים מכעס על אותו גבר שהעז להקליט ללא ידיעתה סרטון, להשתמש בעובדה שהיא סמכה עליו מספיק כדי לדבר אתו ואז להפיץ את אותה אישה במצב אינטימי לכל רשימת אנשי הקשר שלו?

עוד בוואלה!

אז מה אם היא לא רותם סלע: די לכעוס על קורין גדעון

לכתבה המלאה

הרי אם במרכז הסרטון הייתה קארין עלייה, המעריצים, המשפחה וככל הנראה גם הפקת האח היו מתערבים, פונים למשטרה וכמובן מעדכנים אותה בנושא במטרה להגן עליה ועל כבודה. כולם היו צועקים שזו פגיעה בפרטיות ובנפש, שמדובר בלא פחות מאלימות, ושצריך להביא את העבריין שהפיץ את התועבה לדין.

מי שזוכר מקרים דומים של סרטונים אינטימיים - בין אם קלטת שבה כיכבו כוכבת מפורסמת ובעלה יחד עם אנשים נוספים, או אפילו הסרטונים שפרסמה בעצמה ענבל אור כשהייתה במצב נפשי קשה, זכו לטיפול רגיש וזהיר במיוחד מצד התקשורת.

לא מדובר כאן בפמיניזם, שוביניזם או סקסיזם, אלא ביחס הבעייתי שלנו לקלישאה הלעוסה ביותר, זו שכל כך הרבה נשים כועסות עליה: 'גבר שהיה עם הרבה נשים נחשב מוצלח ומקבל טפיחות על השכם, וכשאישה עושה אותו דבר היא נשפטת כזולה'. הגישה הזו לא תיכחד או תשתנה אלא אם באמת נתחיל לשנות את התפיסה שלנו לגביה, וזה עובד לשני הצדדים - לא רק הזכות של אישה לבחור עם כמה פרטנרים היא רוצה להיות מבלי שהדבר יגרור תוויות, אלא זכותו של הגבר לשמור על פרטיותו בנוגע לכמות וזהות הפרטנרים שלו. וכאן, לצערי, נראה שאנחנו טובים יותר בלדבר מאשר בלבצע. בדרך לשיוויון הזכויות המיוחל, כדאי להיזהר מאפלייה לרעה של הצד שני - גם כבודם ורגשותיהם של גברים אינם הפקר, ואם ביצענו לינץ' תקשורתי באדם כמו ארז דריגס בגלל התכתבויות בוטות בפייסבוק, מה אמור להיות דינה של מי שפרסמה את ההקלטה הזו?

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully