נפתלי וגילת בנט. אלי דסה, מעריב
מעריב/אלי דסה

בדרך לבלפור עוברים אצלנו: יצאנו לגלות האם גילת בנט היא אחות

ענת ניסני

18.3.2021 / 10:40

אומרים "הראה לנו את חבריך ונגיד לך מי אתה", ואם זה נכון, אז עיקרון "הראה לי את אשתך" חזק פי כמה. חשבנו לנסות ולהבין מי הנשים שהסכימו להתחתן עם המועמדים, אולי זה מה שיעזור לנו להחליט למי מהם להצביע. מי היא גילת בנט? פרוייקט הבחירות של Sheee

בווידאו: בנט מאשים את נתניהו בעיסוק ברוטציה, נתניהו דורש ממנו להתחייב לממשלה בלי רוטציה/צילום: כנס וואלה!, מעריב והג'ורזלם פוסט, דוברות הליכוד

בוידאו: ראיונות עם נפתלי בנט ובנימין נתניהו

רק עוד כמה ימים מפרידים בינינו לבין מערכת בחירות רביעית תוך שנתיים. מי ייבחר? מי ייעלם מהמפה הפוליטית? האם יהיו בחירות חמישיות? איףף, אכלתם את הראש. במעט הימים שנותרו, אני בוחרת להתעסק במה שבאמת מעניין בפוליטיקה הישראלית - האנשים, וליתר דיוק - הנשים. בנות הזוג של הפוליטיקאים שמלווים אותנו כבר שנים ושכנראה הולכים להישאר פה גם בבחירות הבאות (לא חוכמה כזאת גדולה, אם נמשיך בקו של השנתיים האחרונות).

אם חז"ל טענו "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה", אני משווה ומעלה: "אמור לי מי בת הזוג שלך ואומר לך אם אני רוצה אותך כראש ממשלה. או כשר. או כח"כ, נו, אין לנו זמן להתעכב על הגדרות התפקיד, גם ככה כולם ברוטציה".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

על שרה נתניהו אנחנו כבר יודעים הכל מכל הכיוונים, אבל על בנות הזוג של שאר הפוליטיקאים המובילים - קצת פחות, ועל חלקן ממש מעט. חבל, כי מדובר בנשים מרשימות ומעניינות לא פחות מבני זוגן. אז לכל מי שעדיין לא גיבש דעה או סתם רוצה להכיר טוב יותר את "החצי השני" של המפה הפוליטית - ברוכים הבאים לסדרת תחקירים מיוחדת על בנות הזוג של הפוליטיקאים, והפעם: גילת בנט (אשתו של חבר הכנסת נפתלי בנט, למי שלא מקשר).

רציתי מאוד לראיין אותה, אבל היא ממעטת מאוד להתראיין לתקשורת ומעדיפה להימנע ככל האפשר מחשיפה. לא נותרה לי ברירה אלא לפנות לתחקיר עצמאי, כלומר לשבת על גוגל ולהעלות מהאוב ראיונות ישנים, פוסטים גנוזים ותחקירים שאנשים אחרים עשו, כדי לנסות להכיר אותה קצת יותר. במשפט אחד: אני קצת מאוהבת, וכן - היא אחות על מלא.

רושם ראשוני

גילת היא בת 44, במקור ממושב ליד בית שמש, אם לארבעה - שני בנים (16 ו-9) ושתי בנות (14 ו-12). במקצועה היא שפית קינוחים, אבל כשהגיעה האימהות הקדישה את עצמה בעיקר לילדים (נחזור לזה בהמשך). לפני כחמש שנים עשתה הסבה מקצועית ופתחה עסק עצמאי כיועצת שינה ומנחת הורים. את נפתלי בנט הכירה במהלך השירות הצבאי שלה, כשהייתה בת 20, ושנתיים מאוחר יותר הם התחתנו. היא באה מבית חילוני אבל עם תחילת הקשר ביניהם התחילה לשמור שבת ומצוות. היום, לפי ראיון מ-2016 היא מגדירה את עצמה כדתייה.

אין לה ערך בויקיפדיה וגם לא פרופיל באינסטגרם, כלומר יש פרופיל - אבל אין בו שום פוסט. בפייסבוק, לעומת זאת, היא יותר פעילה, גם את זה תוכלו לראות בהמשך, בסעיף השערוריות.

מסקנות: מדובר באישה שלא מפחדת משינויים ושמוכנה לעשות המון למען האהבה. היה לה את האומץ להתחיל בקריירה חדשה לקראת גיל 40 וזה דורש אומץ, ונראה שהיא ממש מוצלחת בשני המקצועות שבחרה. חוץ מזה, אישה שהפכה מחילונית לדתיה, וגם הביאה לעולם ילד כמעט כל שנתיים, ראויה להערצה לפחות כמו אישה שמסרבת להשתעבד לאינסטגרם, והיא בינתיים סימנה וי על שניהם.

עוד בוואלה!

"אהבה זה דבר שלא יכול למות והוא לעולם לא חד צדדי"

לכתבה המלאה

קריירה

גילת ונפתלי התגוררו בהתחלה בירושלים, אחרי זמן קצר עברו להתנחלות בשם בית אריה ומשם לניו יורק, שם גרו במשך כחמש שנים. בחמש השנים האלה עבדה כשפית קינוחים בכמה מסעדות וכמו שכבר אמרתי - הייתה כנראה ממש טובה בזה: ב-2018, בראיון עם איילה חסון, סיפר בנט שמבקר המסעדות של הניו יורק טיימס טעם את הקרם ברולה של גילת וכתב שזה השיב לו את האמון בקרם ברולה. כבוד. מלבד כישורי הקונדיטוריה היא גם יזמית שפתחה יחד עם שותף מפעל לגלידות עם חזרתם לארץ, במטרה לייצר גלידות פרווה מחומרי גלם אורגניים וטבעיים. כשהפכה לאמא החליטה למכור את המפעל.

לתחום הנחיית ההורים וייעוץ השינה היא הגיעה, כך היא מספרת בראיון נדיר שנתנה ל-NRG, מתוך ההתמודדות שלה כאמא שעברה בעצמה שורה של הדרכות וייעוצים. היא הבינה שהיא רוצה לחלוק את הידע והכישורים שרכשה גם עם אחרים, התמקצעה בתחום והתחילה להנחות קבוצות, להעביר סדנאות ולעבוד בבתי ספר יסודיים.

אני לא יודעת אם בנט התייחס לזה בספר שכתב על איך לנצח את המגפה, אבל הוא לא ניסה לנצח אותה לבד. בתחילת הסגר הראשון פורסם שגילת פתחה קו חם להורים במסגרת עבודתה כמנחה ב"מרכז להורות ברעננה". המטרה הייתה לתת להורים תמיכה, מקום לפרוק בו את הלחץ והקשיים וכלים להתמודדות עם המצב ועם חוסר הודאות.

מסקנות: מדובר באישה עם הרבה כישורים ובעיקר עם יכולת לזהות צורך שקיים בציבור ולתת לו מענה. אפשר רק לקוות שהיא תשתף את בעלה בכל מיני רעיונות. אגב, באותו ראיון שאני מצטטת ללא הרף כי הוא פשוט היחיד שבו היא כל כך נחשפה, היא דיברה על קורסי הכנה להורות מטעם המדינה ואמרה שהיא מנסה לרתום לעניין את בעלה שאז היה שר החינוך. נשמע לי כמו רעיון לגמרי לא רע, שלא לומר הכרחי, שלא לומר חובה. מעבר לזה, אני אדם פשוט. אותי היא קנתה בקינוחים. אם היא תהיה יום אחד אשת ראש הממשלה, לפחות נדע שכשהיא מעלה מתכון לעוגה, היא יודעת מה היא עושה.

אימהות

טוב, למה אפשר לצפות מאמא שהיא מנחת הורים? ברור שהיא נראית כמו האמא המושלמת, ואפילו כמעט מתחילה להרגיז כשהיא אומרת (כן, באותו ראיון) שגם לה זה לא בא טבעי. היה לה קשה בהתחלה לשים גבולות לילדים והיא העידה על עצמה שתמיד תפסה את עצמה כאדם לא אסרטיבי ונחמד מדי, אבל "עם קצת עזרה ונחישות אפשר ללמוד להיות ההורים שאנחנו רוצים להיות". כנראה שזה באמת היה לא קל, כי את גידול הילדים היא לקחה בעיקר על עצמה, בזמן שנפתלי השקיע את כל כולו בקריירה. על הנושא הזה היא אמרה שזאת בחירה שצריך להיות שלמים איתה ושהיא עברה תהליך כדי לקבל את זה ולא לכעוס על זה, וגם שצריך לדעת "להרים דגל" לפעמים.

מסקנות: מה אני אגיד לכם, אני מאמינה לה. לא נשמע שהיא מנסה לייפייף את המצב ולהצהיר שתמיד היה לה קל, נוח ופשוט, לא מול הילדים ולא מול בעלה, ואני מעריכה את הכנות. אין לי גם טיפת ביקורת על זה שלקחה על עצמה את מרבית הטיפול בילדים, כל צד בזוגיות עושה ויתורים מסוימים ולכל זוג יש את השיקולים שלו. בסופו של דבר, היום גם היא מצליחה להגשים את עצמה מבחינה מקצועית, ויש לי תחושה שגם כשהיא הולכת לקראת בעלה היא לא מוותרת על עצמה לרגע.

שערוריות

הייתם חושבים שאישה שנמנעת מאור הזרקורים תהיה מישהי שאי אפשר לקשר לכל מיני ריבים מתוקשרים, נכון? אבל גילת מפתיעה:

ב-2014 היא הגיבה לפוסט פייסבוק של יאיר לפיד וכתבה: "איזה עוד רפורמה של בעלי (בעל היכולות, החוכמה, היוזמה והאומץ) אתה מתכוון לנכס לעצמך?" בוואלה! דווח גם על תגובות נוספות שכתבה ללפיד, באחת מהן קראה לו: "קליפה, פלסטיק, ריקנות, רדידות, שקר, לפידקופדיה", באחרת שוב האשימה אותו שהוא לוקח קרדיט על עבודה של מישהו אחר, ברמיזה, כנראה, לעבודתו של בעלה, ובשלישית איחלה לו בהצלחה עם דעותיו האקסטרה שמאלניות.

במרץ 2019, אחרי שרקטה מרצועת עזה פגעה בבית באזור השרון, היא פרסמה פוסט שבו קראה לנתניהו מושחת, ולא בגלל החקירות נגדו אלא בגלל ההתנהלות שלו בתחום הביטחון.

ביולי 2020, אחרי שפעיל חברתי פרסם פוסט לפיו ניהול משבר הקורונה אמור להינתן לבנט, גילת תקפה שוב את ביבי וכתבה שלמרות כשלונו המהדהד הוא אפילו לא מעלה את זה בדעתו, כי המדינה לא מעניינת אותו. "מצידו שנעבור שואה כלכלית רק שלא יאהבו מישהו יותר מאותו".

בשנה שעברה נכנסה גם למריבה מתוקשרת עם איתמר בן גביר, אחרי שכתבה בפייסבוק על "העבריינות הדוחה של עוצמה יהודית שפרצו אלינו הביתה בבחירות האחרונות". בן גביר הגיש נגדה תביעת דיבה ובכתב ההגנה היא טענה שהגיעו אליה פרסומים שמעידים על כך שהוא מופעל כבר שנים כסוכן שב"כ שמטרתו לאסוף מידע על פעילי ימין קיצוני. בן גביר, בתמורה, הציע לה להיבדק אצל מומחה לסכיזופרניה. בסוף הם הגיעו לפשרה וגילת התנצלה.

ב-2019 הייתה מעורבת בשערורייה נוספת, הפעם ממש לא מרצונה. גופי התקשורת השונים פרסמו ידיעות לפיהן ביבי ושרה ניסו לדלות מידע מכפיש על הזוג בנט, ובעיקר על גילת. על פי הידיעות, שרה טענה שגילת לובשת ג'ינס צמוד וגופיית ספגטי ומצטלמת עם בטן חשופה, ושעבדה בניו יורק במסעדה לא כשרה, דברים שמתנגשים עם עובדת היותה דתייה.

מסקנות: היא אולי נראית כמו אישה נחמדה ומעידה על עצמה שהיא אישה נחמדה, אבל אם תעיזו לפגוע בבעלה או במשפחה שלה היא תיכנס בכם בלי לחשוב פעמיים. אני אוהבת את זה כמעט כמו שאני אוהבת את התאוריה המוזרה על בן גביר כסוכן שב"כ. איך זה לא תפס?

דת ואמונה

כאמור, גילת באה מבית חילוני והפכה לדתייה בעקבות נפתלי. היא מספרת בראיון ההוא שנתנה ל-nrg שגם זה היה תהליך, שלקח לה זמן להתחבר, אבל שהיום היא שם לגמרי מבחירה, ושהיא כל הזמן לומדת ומעמיקה. כבר מתחילת הדרך היו סביבה אנשים ששאלו אותה בשביל מה היא צריכה את זה וטענו שרק היא הולכת לקראת נפתלי. לטענתה, היא מעולם לא הקשיבה למה שאחרים אומרים.

את הדרך שלה לשמור על הדת אבל להישאר נאמנה לעצמה היא מוצאת גם בתחום הלבוש. כתגובה לטענות של הזוג נתניהו לגבי הבגדים שלבשה היא אמרה שיש מין סטיגמה שגויה שאם את לובשת גופיית ספגטי אין סיכוי שאת שומרת מצוות. "עשיתי את התהליך שלי וקבעתי לי גבולות", היא אמרה בראיון ל-ynet וסיפרה, למשל, שהיא לובשת מכנסיים ולא הולכת עם כיסוי ראש. גם בראיון ל-nrg, שנערך עוד לפני שערוריית גופיות הספגטי והמסעדה, שאלו אותה על היחס שלה ללבוש הדתי והיא אמרה שקשה לה עם הגדרות ושהיא לא שייכת לתבנית ספציפית. מעריצה, כבר אמרתי?
ולגבי המסעדה הכשרה? היא מספרת שאכן עבדה במסעדה לא כשרה בניו יורק כשפית קינוחים, בתקופה שבה רק התחילה לשמור כשרות. באותו זמן, היא אומרת, כל עוד היא לא בישלה אוכל לא כשר ולא אכלה ממנו בעצמה, לא הפריע לה לעבוד שם, ובכל שישי היא הייתה העובדת היחידה שיוצאת בצהריים כדי להגיע הביתה לפני כניסת השבת.

מסקנות: האישה הזאת שמגדירה עצמה כ"נחמדה ולא אסרטיבית" היא אישה עם עמוד שדרה חזק למדי שלא מפחדת לפרוץ מוסכמות מדי פעם כדי להישאר נאמנה לעצמה, ולא ממהרת להתערער מדעות של אחרים. נכון, יש פה אלמנט של ויתור או הליכה לקראת בעלה, ואני יכולה רק לתאר לעצמי כמה זה קשה להפוך מאישה חילונית לדתייה, אבל ממילותיה לא זולגת שום תחושה של ביטול עצמי או פשרה - נותר רק להסיק שהיא מקבלת מהזוגיות הזאת לא פחות מכפי שהיא מעניקה.

זוגיות ואהבה

טוב, אם יש משהו שהייתי רוצה לאחל לכל מי שיוביל את המדינה, ולא משנה מאיזו מפלגה הוא בא, זה שהבית הפרטי שלו יהיה יציב, תומך ומלא באהבה, ונראה שזה לגמרי מה שיש למשפחת בנט. היא, כבר ראיתם, נלחמת על כבודו מול היריבים הפוליטיים שלו ומהללת אותו בכל הזדמנות, והוא עושה בדיוק את אותו דבר. בכל הזדמנות שבה הוא מזכיר את שמה הוא מחמיא לה: "אני מקשיב לאשתי המהממת גילת כבר שנים, תקשיבו גם אתם", הוא כתב כששיתף פוסט שבו היא קוראת לבחור בו. "אני מגבה את אשתי החכמה" הוא אמר בראיון אחרי שקראה לנתניהו מושחת, ואחרי פרשת גופיות הספגטי והמסעדה הלא כשרה הוא דרש מנתניהו להתנצל בפניה וכתב בטוויטר: "התחתנתי עם גילת, אישה מופלאה, ישראלית מבית חילוני וערכי, ויחד הקמנו בית ציוני דתי נפלא. משפחתי היא גאוות חיי".

אם יש מקום אחד שבו גילת יצאה קצת אובר מגוננת על בעלה, זה בתגובה שלה לחיקוי שלו ב'ארץ נהדרת', שנראה שלא הצליחה להתייחס אליו בהומור. היא טענה שקשה להם (ב"הם" הכוונה לאנשי ארץ נהדרת, אני מניחה) לראות אדם אמיתי כמוהו, ושהחיקוי מציג אותו כמתלהב כשלמעשה שבשביל להזיז דברים נדרשות אנרגיות גבוהות. נכון, הוא מוצג בצורה לעגנית, אבל לדעתי, התייחסות רצינית כל כך לתוכנית סאטירית והומוריסטית מפספסת את המטרה. עם הכנות שכבר ראיתי אותה מפגינה - בכל זאת עברנו תחקיר שלם ביחד - הייתי לגמרי יכולה לראות את גילת כמישהי שמעיזה להגיד: 'זה קצת מעליב, אני מודה, אבל אנחנו משתדלים לא לקחת את זה אישית'.

מסקנה סופית בהחלט: אם הייתי מבססת את הבחירה שלי על סמך בת הזוג של המועמד, נפתלי בנט היה אחת האופציות המובילות. גילת נראית לי כמו אישה אמיצה, אמיתית ומרעננת, ואם היא נשואה לנפתלי בנט ואוהבת אותו אחרי שנים כה רבות יחד, כנראה שהוא איש שיודע לתת מעצמו, מכבד נשים, ונאמן. ואני רק יכולה לתאר לעצמי כמה ישתדרגו ישיבות הקבינט אם במקום בורקס מהסופר יגישו בהם מדי פעם איזה קרם ברולה.

גילת בנט - אחות או לא?

אחות!
בת דודה
מכרה של מכרה רחוקה
840 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully