heyoosh. heyoosh,
heyoosh

גאוני. אפליקציית הדייטינג לאנשים ששונאים אפליקציות דייטינג

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 21:12

בשורה לביישנים שלא מתים על אפליקציות דייטינג אבל עדיין מתביישים לפנות לזרים ברחוב - אפליקציה חדשה שמאפשרת לכם למצוא את מי שפגשתם קודם בקפה, לפי שעה, תאריך ומיקום.

שירים יד מי שלא פנטז מעולם שהחיים שלו יהפכו, לפחות לרגע אחד, לסצנה מסרט רומנטי. אני יכולה לחתום על זה שאף יד לא התרוממה, כי כולנו - נודה בזה בקול רם או לא - הופכים לסאקרים של רומנטיקה כשהיקום עושה את הקסם שלו והכל מסתדר במקום הנכון. זה יכול להיות מלצר שמגיש לך את המנה, מחייך אלייך ומאותו רגע לא יוצא לך מהראש, זאת יכולה להיות החמודה ההיא שאפילו החלפת איתה כמה מילים באוטובוס, אבל היא ירדה בתחנה לפני שהיה לך אומץ לבקש את המספר שלה או אפילו לברר את שמה. מה עושים עכשיו?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אלוהים יודע כמה חפירות בפייסבוק ובאינסטגרם כולנו עשינו כדי לנסות למצוא אנונימי או אנונימית שמצאו חן בעינינו (רמז: שעות על המחשב, מכירה כבר את כל הצוות של המסעדה לדורותיו כולל לקוחות קבועים, והמלצר החמוד - לא נמצא), וכמה מתוכן הסתיימו בהצלחה בעזרת פוסט בסיקרט תל אביב "מחפש בחורה עם שיער חום ועיניים חומות שנסעה אתמול בבוקר בקו 25"? באמת מתאר רק כמה אלפי נשים, קל.

את הדבר הזה בדיוק, ועוד כמה דברים שמקשים על חיי הרווקות והרווקים, באה לפתור אפליקציית דייטינג חדשה בשם Heyoosh (היוש), שזמינה להורדה בחינם בכל חנויות האפליקציות החל מהיום. מאחורי האפליקציה עומדים ניסן בכר, מייסד חברת Keepod הבריטית, היזם מאור גיל והשף רן שמואלי.

אפליקציית ההיכרויות היוש - מאור גיל,ניסן בכר ורן. אלכסיי קודריק,
ניסן בכר, היזם מאור גיל, והשף רן שמואלי/אלכסיי קודריק

המניע לפיתוח האפליקציה הוא התסכול העצום שאותו חווים רווקות ורווקים רבים בעולם אפליקציות ההיכרויות: תחושה של "שוק בשר", של זיוף, של שפע אפשרויות אדיר שרק מקשה על הבחירה, ועל התחייבות לקשר או אפילו לדייט נורמלי בכלל אין מה לדבר. מצד שני, אפליקציות ההיכרויות והרשתות החברתיות הן כמעט הדרך היחידה שבה אנשים מכירים היום - מתי בפעם האחרונה התחלתם עם מישהו או התחילו איתכם ב"עולם האמיתי"? אפילו כשאנחנו יוצאים לבר או למסיבה, ומוקפים בעשרות אנשים שכל אחד מהם יכול להיות אופציה לקשר הבא שלנו, רובנו מבלים את רוב הזמן בנייד, ולא בניסיון לשוחח ולהכיר אנשים זרים, ובהזדמנויות אחרות אנחנו מתמהמהים מדי, מתביישים מדי או סתם מפספסים.

אז במה "היוש" שונה מהאפליקציות הקיימות?
קודם כל, מדובר באפליקציה שמלבד התמונה, מעניקה אנונימיות מלאה למשתמש. אין פרופיל, אין פרטים אישיים, אין צורך לציין העדפה מינית או לענות על ערימה של שאלות מתישות שמבטיחות לנבא התאמה לפי דעות פוליטיות ותחביבים זניחים - כל מה שאפשר לדעת עליכם באפליקציה הוא איך אתם נראים. גם האפליקציה עצמה לא שומרת את הפרטים שלכם, לא אוספת עליכם נתונים ולא שומרת את הצ'אטים שלכם אם אתם מחליטים למחוק אותם.

כיוון שלאף אחד מהמשתמשים אין פרופיל, אין באפליקציה את "קטלוג התמונות" שאנחנו מכירים מכל אפליקציית היכרויות אחרת, ולזה יש כמה יתרונות בולטים: אתם לא עומדים לתצוגה מול כל העולם, אתם לא מתבלבלים משפע של אפשרויות ואין לכם בעצם מה לעשות באפליקציה מעבר לצורך הנקודתי שלשמו נכנסתם, בניגוד לשאר אפליקציות ההיכרויות שבהן אפשר לשרוף שעות, והתסכול בהתאם.

עוד בוואלה!

"פורטיס אמר מה זה, גבר בן 60? ניסו בכל דרך לפגוע בי"

לכתבה המלאה
heyoosh. heyoosh,
אין לכם מה לעשות שם מעבר לצורך הנקודתי שלשמו נכנסתם/heyoosh

אבל אם אין קטלוג של תמונות, איך אפשר להכיר באפליקציה הזאת? זה למעשה ההבדל המהותי בין היוש לבין אפליקציות אחרות - היוש מתבססת על אינטראקציות שקרו בעולם האמיתי, ומנסה לתת סיכוי לכל ההיכרויות שנוצר בהן הניצוץ הזה של העניין הראשוני.

האפליקציה פועלת בשני מצבים: Brave Mode ו- Shy
mode. ה-Brave Mode, כמו שאתם יכולים להבין, מיועד לאמיצים מביננו. ראית מישהו שמוצא חן בעינייך? את רוצה להמשיך את האינטראקציה איתו אבל חוששת לתת את הפרטים שלך לאדם זר, חתיך וחמוד ככל שיהיה? אפשר לסרוק את ה-QR Code אחד של השני ולהתחבר ישירות לצ'אט אנונימי לחלוטין. לא רוצים להמשיך את הצ'אט? אפשר למחוק אותו, ולצד השני לא תהיה כל דרך לפנות אליכם שוב (נכון לגבי כל צ'אט באפליקציה ולא רק ב-Mode הזה).

מצד אחד, זה נשמע כמו עוד שלב בתהליך המתיש של צ'אט באפליקציה שמתקדם לצ'אט בווטסאפ שמתקדם לטלפון ועד שתיפגשו תצא הנשמה. אם אתם כבר אמיצים - לא תיקחו טלפון וזהו? מצד שני, כולנו יודעים ובעיקר יודעות שלפעמים החמוד מהסופר מתברר בתור דוש רציני (וזה במקרה הטוב), אז אולי אמצעי זהירות נוסף הוא דווקא חיובי. בעצם, זה בדיוק כמו לפגוש מישהו שאת לא בטוחה שבא לך עליו אז את מעדיפה לתת לו את הפייסבוק או את האינסטגרם ולא את מספר הטלפון שלך, רק שכאן זה אנונימי לחלוטין.

heyoosh. heyoosh,
כותבים את המיקום, התאריך והשעה של המפגש, וייפתח מסך עם תמונות של כל משתמשי האפליקציה שהיו שם באותו הזמן/heyoosh

ה- Shy Mode, לעומת זאת, הוא הפואנטה האמיתית של האפליקציה מבחינתי. איך זה עובד? אתם כותבים את המיקום, התאריך והשעה שבהם נתקלתם במישהו שמצא חן בעיניכם, האפליקציה תפתח לכם מסך עם תמונות של כל משתמשי האפליקציה שהיו באותו המקום באותו הזמן, בתקווה שאחד מהם הוא מי שאתם מחפשים. אם גם הם מחפשים אתכם, ושניכם תלחצו על התמונות אחד של השני, ייפתח לכם צ'אט אנונימי ל-24 שעות (או יותר, אם תחליטו לשלם על גרסת ה-pro). כמובן שכדי שתוכלו באמת למצוא את החמוד שחייך אליכם, גם הוא צריך להיות משתמש של האפליקציה.

ולסיום, שלושה דברים נוספים, קטנים אך משמעותיים, מבדילים בין היוש לאפליקציות דייטינג: כשאתם בצ'אט, אין את האופציה לראות שהצד השני מקליד הודעה, בשורה משחררת לכל המתנסחים והמתלבטים ולכל אוכלי הסרטים שרואים את הצד השני מקליד.. מקליד.. ושום דבר לא קורה. הבדל נוסף הוא שהצ'אטים באפליקציה מאפשרים שליחה של טקסט בלבד, כלומר - אין סכנת דיק פיקס, וזאת בהחלט בשורה משמחת. ואחרון - בגלל שאתם לא יודעים את השם של האדם שאיתו אתם מדברים (אלא אם כן הוא יסכים לחלוק אותו איתכם), אין לכם את האופציה לחפש אותו ברשתות החברתיות. חיובי או שלילי? את זה כבר אתם תחליטו. אנחנו נרשמנו.

קישור להורדה בגוגל
קישור להורדה באייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully