ג'וש הופמן. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/פייסבוק

נמאס לו מאפליקציות, אז זה מה שהוא עושה כדי למצוא אהבה

24.5.2021 / 9:04

ג'וש הופמן, אמריקאי יהודי שמחפש אהבה, החליט שנמאסו עליו כל האפליקציות והוא רוצה למצוא אהבה באופן קצת יותר מטורגט ויעיל. הופמן החליט להתייחס לעצמו כאל מוצר, ומצא דרך לגרום לנשואות להמליץ עליו לחברות הרווקות שלהן

אם אתן נשים תל אביביות, ודאי נתקלתן במשהו מוזר בפיד שלכן לאחרונה: פוסט ממומן שרץ בפייסבוק מטעם בחור בשם ג'וש הופמן קורא לבנות ישראל היפות למצוא לו שידוך הגון. "קצת התעייפתי מאפליקציות הדייטינג, אז אני משתמש בכישורי השיווק שלי כדי להיות יצירתי ולראות מה שיקרה עם הפוסט הזה", כותב הופמן, שמציג את עצמו כעולה מלוס אנג'לס המתגורר בתל אביב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"ספונטניות", "שיחות עמוקות", "כתיבה" ו"ספורט" הם רק חלק מהפיצ'רים שמציע המוצר ג'וש הופמן, 32, 1.79 מטר, יהודי על פי מכון התקנים. בתוך שעות ספורות מרגע מפרסום הקמפיין, הוא הופץ בשלל קהילות הנשים הישראליות בפייסבוק וגרר עשרות תגובות ושיתופים. "אשכרה עשה לעצמו קמפיין לידים", תייגה את חברתה אחת המגיבות. "קניתי!" הגיבה אחת אחרת. מגיבה שלישית הצביעה על כשל בהגדרת קהל היעד. "כרגע אתה מטרגט נשים שנמצאות במערכת יחסים", כתבה, אבל אל תראו אותו ככה - הופמן ידע בדיוק מה הוא עשה.

ג'וש הופמן. פייסבוק, צילום מסך
המודעה חלק א'/צילום מסך, פייסבוק

"בשלב הראשון טירגטתי רווקות, או נשים שלא כתבו את הסטטוס הזוגי שלהן", הוא מסביר. "אחר כך ראיתי שהרבה נשים שהיו בזוגיות ונתקלו בפרסום הציעו לי להכיר חברה שלהן. כשהבנתי את זה, במקום לטרגט את הנשים הרווקות - טירגטתי את החברות שלהן". לפיכך, בסבב השני ייעד את הקמפיין לנשים שסימנו בפרופיל שלהן "נשואה", "במערכת יחסים" או "קומפליקייטד". הופמן טוען כי דווקא בסבב הזה זכה הקמפיין להצלחה גבוהה יותר. "על כל אחת שהגיעה אליי מהקמפיין הקודם, בשני הגיעו 3-4", לדבריו.

ג'וש הופמן נולד וגר בלוס-אנג'לס עד עלה לישראל בשנת 2013. "עליתי סוג של בטעות", הוא מספר. ובאמת, עד לאותה השנה, מעולם לא עלה על דעתו לגור בישראל או אפילו לבקר בה. גם לא בגיל 18, אז החלה אמו לדחוק בו לצאת לטיול של "תגלית". ההצעה הזו, שצצה יש-מאין, נשמעה רחוקה ממנו מרחק שנות אור. באותן שנים היה שקוע בלימודיו בסן-דיאגו, והדבר האחרון שהתחשק לו זה לקפוץ לארץ זרה ורחוקה עם יח"צ גרוע.

בתום חמש שנים, בהיותו בן 23, נענה הופמן להפצרותיה של אמו ועלה על מטוס לישראל. עשרת ימי המסע הספיקו לו כדי לשנות את דעתו לחלוטין על המקום, וכבר במהלכם הוא התקשר להודיע שלא יעלה על הטיסה חזור. הוא כל כך התאהב בארץ, שהחליט להישאר בה עד מועד לא ידוע. על החוויה משנת החיים הזו כתב בספרו "Reimagining Israel" שיצא לאור בינואר האחרון.

עוד בוואלה!

לעשות סקס אחרי שנה וחצי זה לא כמו לרכוב על אופניים

לכתבה המלאה
ג'וש הופמן. פייסבוק, צילום מסך
המודעה חלק ב'/צילום מסך, פייסבוק

שלושה דברים משכו אותו אל הארץ הלא נודעת: התרבות הישראלית, תל אביב ובנות ישראל היפות, בדגש על המזרחיות והמסורתיות שבהן. "מסורתיות, אבל לא יותר מדי", הוא מדייק. הופמן טוען שאיננו מכוון לטווח גילאים מסויים, אך באותה נשימה מגלה שטירגט את הפרסומת לנשים גילאי 24 עד 32. היעד הגיאוגרפי של הקמפיין נשאר בגבולות תל אביב בלבד. נראה ששמונה שנים בעיר הפכו אותו לתל אביבי מן המניין, וכיום כמו רבים מהם, גם הוא יעשה הכל בשביל אהבה - בטווח ה-20 דק' מהבית על קורקינט.

הרעיון לקמפיין נולד מתוך ניסיונו המקצועי של הופמן. הוא למד תקשורת ושיווק, ומאוחר יותר החל לעבוד כיועץ שיווק דיגיטלי. כעבור מספר שנים של ניהול עסק בשיווק והיכרות מעמיקה עם התרבות הישראלית, הופמן הגיע למסקנה שהמוצר "ישראל" מוצלח למדי, אבל המיתוג - לא להיט, בלשון המעטה.

הפער הזה גרם לו תסכול עמוק, בעקבותיו הקים חברת סטרימינג קטנה בשם "Izzy", שמשדרת תכנים ישראלים לחו"ל. "זה שאנשים חושבים בארה"ב שהיא מגניבה, זה לא כי הם באמת היו בה, אלא כי הם רואים סרטים וסדרות אמריקאים", להשקפתו. "חשבתי שאם זה יכול לעבוד בארה"ב, שהיא לא מוצר כזה טוב בעיניי, ככה זה יכול לעבוד גם בישראל". לשירות נרשמו עד כה 20,000 לקוחות ממעל ל-50 מדינות ברחבי העולם.

לאור הצלחת העסק, הבריקה במוחו של הופמן מחשבה: "מה אם אפרסם את עצמי כמו שאני מפרסם את ישראל?". באותו הלילה הוא שיגר לאוויר האינטרנט את הפרסומת הראשונה שלו לעצמו, ולמחרת בבוקר כבר זכה להודעות ותגובות נלהבות.

ג'וש הופמן. פייסבוק, צילום מסך
המופע של הופמן (חתיך!)/צילום מסך, פייסבוק

כמי שרואה בעצמו סמכות בתחום המיתוג ושיווק, מתבקש לתהות איך זה שהופמן לא הצליח למכור את עצמו כראוי באפליקציות ודרכי ההיכרות המקובלות, לפני שנדרש למהלך שיווקי כה אגרסיבי. "אני דווקא טוב בזה, אבל בררן", הוא מעיד על עצמו. במילים אחרות, המבחר לא סיפק אותו. לא מפתיע, אולי, מצד מי שמחובר עמוק כל כך לחוויית הסטרימינג.

למרות הבררנות, הספיק הופמן לנהל במהלך שמונה שנותיו בישראל שלוש מערכות יחסים שונות בנות שנה ויותר, ואחת ארוכה טרם בואו לישראל. כל הקשרים ותאריכיהם מצויינים בתמונת הקמפיין, שמעוצבת כקורות חיים למשרת הייטק. הופמן מספר שבינתיים לא פנו אליו אקסיות נוכח הפרסום המפתיע, אך לאחר שהתפוצץ ברשת כפי שהתפוצץ, אפשר להניח שלפחות חלקן נתקלו בו.

הקמפיין רץ כבר שבועיים, ובינתיים פנו אליו, לדבריו, בין 50 ל-75 נשים שהתעניינו בו עבור עצמן או עבור חברות. לפי ההופעה האינטנסיבית של הקמפיין בפיד, עושה רושם שהיהודי הנדיב השקיע בו כמות יפה של כסף, אבל הופמן מצנן: "עשרה דולר ליום". הקמפיין מתוכנן לרוץ שבועיים נוספים, כך שבסך הכל, ישקיע בו הופמן כמעט 1,000 שקלים.

סכום לא קטן, אך פעוט ביחס למטרה. האם המטרה הזו תושג? כרגע קשה לומר. עם זאת, כל משווק מתחיל יודע שהשלב הראשון בתהליך השיווק הוא יצירת מודעות למותג, ובמבחן הזה, אין ספק שהופמן עמד בכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully