אישה בטיפול יופי. ShutterStock
ShutterStock

רוצה להיראות צעירה יותר בלי להוציא שקל אחד? מצאנו דרך

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 14:24

נועה גורן גילתה ששינוי מנח הלשון בתוך הפה, באופן נכון, תחדד ותצעיר את צורת הפנים שלנו בלי להוציא על זה שקל. ולא תאמיני כמה זה קל

ערב אחד, כשבזבזתי את הזמן באתרי פרינג' באינטרנט, נתקלתי במשהו שפער את פי, תרתי משמע: אומנות מנח הלשון. אני לא יודעת איך ישנתן בשקט עד עכשיו, בלי לדעת שהמקום בו הלשון מונחת בפה שלכן קובע הכל על חייכן, החל מצורת הלסת וכלה באושרכן הקיומי. לא מאמינות? חבל. המדע, האינפלואנסרים ואלוהים איתי, בסדר הזה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הסרטונים שתפסו את עיניי ולשוני הדגימו כיצד לבצע מה שנקרא "מיאוינג" - Mewing באנגלית - הצמדת הלשון כולה לחיך העליונה. הצמדת הלשון כלפי מעלה היא המנח האולטימטיבי, שקובע את צורת הלסת, סימטריית הפנים והאטת הזדקנות הפנים והעור שלנו. ולחשוב ששנים הנחנו ללשון שלנו להתפנן על הלסת התחתונה! מצמרר.

המיואינג הוא פרי מחקריו של אורתודנט בריטי בשם ד"ר ג'ון מיו, שמצא דרכים "לתקן" או לשבח את צורת הלסת והפנים באמצעות תרגולים מסוימים, להם הוא קרא "orthotropics". מיו היה מוטרד ממאפייניהן של פנים מכוערות, להגדרתו, כל כך מוטרד שהוא הקדיש 50 שנה מחייו לכינון התורה הזו שלו, המאפשרת לאנשים לשפר את צורת הפנים מהספה בבית. בנו של ג'ון, מייק מיו, תירגל את כלל התובנות שאביו פרסם כדי להוכיח את יעילותן.
ההנחיות של מיו מפורטות ורבות - אבל אם להתמקד בענייננו: יש להתרגל להצמיד את הלשון לחיך - אפילו בחוזקה, לשמור על השפתיים סגורות, ללעוס את המזון שלכן היטב לפני שאתן בולעות ולהקפיד שהמזון הנלעס לא ייגע בשפתיכן ובלחייכן. אם תעשו את כל זה, לרבות תרגול שרירי הלסת באמצעות לעיסת מסטיק קשה במיוחד - אז פניכן יתחטבו בצורה מרשימה. אווירת: "ברמן, תן לי את המסטיק הכי קשה לך".
קהילת האורתודנטים הבריטית פחות התחברה לפרקטיקות של ג'ון ומייק מיו, שלמעשה קוראות תיגר על שיטות אורתודנטיות קלאסיות, והם דאגו לזה שישללו לג'ון את הרישיון כאורתודנט.

כדאי או לא כדאי להדביק את לשוני לחיכי?
בקריאה ראשונה, הגבתי כמו שאתן וודאי מגיבות עכשיו: וואט דה פאק? יש גבול לכל תעלול, ואני לא מוכנה להקריב את מנוחת העדן של לשוני בשביל שתהיה לי לסת שכולם ידברו עליה. אך בקריאה נוספת גיליתי שהנחת הלשון בצמוד לחיך כן כדאית מסיבות שונות, שאת רובן אפרט בשיחה עם נשות מקצוע המצורפת לסוף האייטם.

צורת הלשון הזו, שמשום מה רובנו לא התרגלנו לעשותה, היא באמת בריאה יותר, גם לנשימה. למיואינג ככל הנראה יש יתרונות אסתטיית ניכרים בהצערת הפנים, כמו גם אפשרות לעזור לאנשים עם בעיות דיבור, בעיות בליעה ודלקות בסינוסים.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לאדם ששינה את צורת פניו באמצעות מיואינג עקבי ונכון, הוא היוטיובר קונור מרפי, שהעלה סרטוני הדרכה לביצוע העניין והשינוי שחל בפניו יצמיד את לשונן לחיככן בלי שתשכחו את ירושלים:

בעקבות קונור ומיני-סלבז נוספים, אימצו להם רבים את התורה, תרגלו זאת, ונהנים כיום מעצמות לחיים ולסת חדות ויפהפיות, נשימה רווחת וחיוך קסום. אנשים בעלי פנים א-סימטריות מדווחים שצורת פניהם התיישרה. אלו המוטרדים מהזדקנות, העידו כי הפנים נראות צעירות בעשרות שנים אחורה. המיואינג נהפך קונצנזוס, ופופולרי עד כדי חשד: מאות סרטונים, מאמרים ובלוגרים תומכים בנושא.
מיו הנעלב טען שהסיבה לכך שאורתודנטים ומומחי פה ולסת כועסים עליו, היא בדיוק הבלוגרים האלה, שהתחילו לעשות קאברים למידע המקורי שלו והפיצו אינפורמציה שגויה. באמת יש הבדל בין טענותיו הראשוניות לבין החרטא שמתגלגל שם באינטרנט: ולכן אני כאן, אבירת המיואינג שלכן, כדי לעשות פה סדר!

עוד בוואלה!

מערבי לחרדי: מאחורי הבחירות הזוגיות של המפקדת

לכתבה המלאה

איך?

כשאינך מדברת, אוכלת או משתמשת בפה - סגרי את השפתיים כך ששינייך התחתונות נוגעות בעליונות בעדינות.
הזיזי את הלשון למעלה, בצמוד לחיך, ולחצי אותה למעלה בעדינות (אמנם ג'ון מיו ציווה לעשות זאת בכוח, אבל מתחוור עם הזמן שזו לא הדרך הכדאית. הצמידו בעדינות, בלי פאניקה שם).
אם את מרגישה מוזרות קלה בלסת, כשאת רק מתחילה לתרגל זאת, זה בסדר.
הלשון צריכה להיות רגועה ולא קפוצה כשהיא מוצמדת למעלה. עלייך לדאוג שהלשון תיגע בחיך בלבד ולא תגיע עד לשיניים שלך. כדי להצמיד את בסיס הלשון לחיך, דחפי את הראש מעט אחורה עד שתרגישי שתיצמד, ואז תשמחי שהצמדת כמו ילדה גדולה.
אסור! לדחוף את השיניים עם הלשון! הלשון צריכה להתפרס על החיך בלי לגעת בשיניים וחס ושלום ובלי לדחוף אותן. הניחי אותה עד כמה מילימטרים לפני השיניים.
כדי לבלוע רוק, ואין דרך לא מוזרה להגיד את זה: גרפי את הרוק עם קצה הלשון והניחי לו להתגלש עליה לגרון לפני שתצמידי שוב. אני גורפת כבר שבועות, תאמיני לי.

למי אסור לעשות מיאונג?
אנשים עם בעיות נשימה מהאף אינם יכולים לבצע מיואינג בלי, ובכן, להיחנק. גם אנשים עם לשון מחוברת, כלומר שהחיבור התחתון שלה נמשך כמעט עד לקצה. כל השאר מורשים להצמיד כמה שבא להם.

במהלך השבועות האחרונים התאמנתי על מיואינג, והיות הדבר אינו טבעי לי, נאלצתי לשמור לעצמי תזכורות עם הפקודה "תצמידי!" בכל מקום אפשרי. אנשים סביבי לא כל-כך ידעו איך לאכול את זה, כשפתקים כאלה הונחו בדירתי, בעבודה ובמכונית, אבל בסדר - אלו הם בדיוק האנשים שלא יוכלו להשוויץ בלסת שלהם בסוף השנה!

בכל מקרה, אני עוד לא עושה זאת מספיק זמן כדי להוכיח שינוי משמעותי, אבל אני כן יכולה להבטיח שכושר הנשימה שלי השתפר, והרי ידוע שנשימה נכונה משפיעה לטובה על סטרס. בנוסף, כשהצטלמתי לתמונות, הבחנתי בשינוי בצורת קו הלסת שלי. כמו כן, גיליתי שמיואינג מחמיא לצורת החיוך, ואף מסתבר שדוגמניות נוהגות להצמיד את הלשון שלהן לחיך כשהן מצטלמות. בסרטון המצורף ניתן לראות כיצד הלסת מתחדדת בשנייה שבה אני עושה מיואינג.

צפו בנועה גורן מדביקה לשונה לחיכה

נועה גורן עושה מיואינג/נועה גורן

דבר המומחיות
כדי לא להפיץ עוד שקרים, החלטתי לפנות לשתי נשים נהדרות: אחינועם איזנברג וטניה גמליאל, מייסדות ומקימות אתר "Facemart - אימון חכם להצערת הפנים". פייסמארט מציעה שיטה טבעית לאימון שרירי הפנים, המוחקת את הגיל באופן טבעי והרמוני שאינו מצריך הזרקות. השתיים הסתובבו בין מומחים לתחום מרחבי העולם ותרגלו הכל על עצמן ועל נסייניות, אז ידעתי שהן שמעו על מיואינג ויבינו בכל הסיפור הזה. לא טעיתי.

מה יש לכן לומר על מיואינג?
אחינועם: "מיואינג זו תורה שלמה, ואנחנו בעצם השאלנו מזה כמה דברים ספציפיים שבדקנו ובחנו אותם אחרי שהתייעצנו עם אנשי מקצוע כדי לוודא שהם עובדים. לא אימצנו את כל תורת המיואינג, וגם הקשבנו לדיבייט הנגדי בדברים מסוימים".

טניה: "אחד הדברים שמיואינג מראה זה איך מנח הלשון משפיע על מראה פנים שהוא יותר יפה גם אצל נשים וגם אצל גברים, ויש כל מיני מחקרים שראינו שבאמת תומכים בזה. יש עצם מאוד חשובה בשם מקסילה שמגיעה מהחיך העליון עד עצמות הלחיים, ומחקרים מראים שכשהלשון שלנו לא נמצאת במקום בו היא אמור להיות, צמודה לחיך העליון, העצם יכולה להיעשות יותר ויותר קצרה".

כמה זמן לוקח למיואינג להשפיע לטובה על הפנים?
טניה: "לילדים זה קורה מהר, אבל בקרב הבוגרים זה עניין של שנתיים לפחות. לוקח המון זמן להשפיע על העצם. זה כמו שאת הולכת לאורתודנט ועוברת תהליכי שינויים שלוקחים זמן".

במה הוא יכול לעזור למבצעות אותו?
אחינועם: "מעבר לעניין מיקום הלשון והשפעתה על המקסילה, יש גם השפעה של השריר שברצפת הפה. שמירה על הלשון למעלה מסייעת בהעלאת מראה הלחיים, שמירה מפני נפילות מתחת לסנטר ושמירה על האזור שמתחת לסנטר שלנו יותר אסוף ומורם".

טניה: "חשוב לציין שתמיד צריך להשאיר שפתיים קצת פתוחות ברווח קטן של מילימטר שניים ביניהן".
מה פחות אהבתן בשיטה המקורית של מיו?

אחינועם: "לפי השיטה של מיו השפתיים צריכות להיות מחוברות אחת לשנייה והלשון דבוקה כמו בוואקום למעלה, והוא אפילו ממליץ להשטיח מסטיק עם הלשון על הגב של הפה, זה דברים שאנחנו פחות התחברנו אליהם".

טניה: "גם מהסיבה הבטיחותית - כי אם לוחצים אותם חזק אז מכווצים את שרירי הלעיסה וזה לא טוב לכווץ אותם. שרירי הלעיסה הם כמו המסגרת של הפנים שלנו, וכששריר מתכווץ ומתקצר זה כמו המסגרת שמתכווצת ומתקצרת, את מנסה למתוח את אותה הרקמה עליה ואז קורות כל מיני נפילות, כמו פנים בולדוגיות. יש לזה גם השלכות בריאותיות".

ומה כן אהבתן במיואינג המקורי?
אחינועם: "את כל הקשר בין מנח הלשון, מנח הראש, יציבה, נשימה מהאף, כל הדברים האלה ביחד זה משהו שעובד נורא טוב הוליסטית. זה לא מיואינג המציא: כל אורתודנט, רופא אף אוזן גרון ואנשי מקצוע - יגידו שכדאי לנשום מהאף ושמנח הראש יהיה תקין, ושכדי שהלשון תוכל להיות במנח הלשון המומלץ כלומר למעלה, צריך לנשום דרך האף. נשימות לא נכונות משפיעות גם כן על מבנה הלסת".

טניה: "אם מתחילים לעשות זאת נכון כילדים, זה יכול לשנות לנו את הפנים אסתטית ובריאותית, לטובה ולכל החיים. חשוב לציין שיש גם עניין של מנח ראש נכון בזמן הנשימה. ראש שאינו ממוקם טוב משפיע מאוד על השליש התחתון של הפנים - זו אחת הקטספרופות של העידן הנוכחי, זה ממש מעלים את קו הלסת ויש לזה המון אספקטים בריאותיים".

לאחר השיחה הזאת התחלתי ללכת מוזר מאוד, עם מודעות עודפת לאיפה שהראש, הלשון והאוזניים שלי נמצאות בכל רגע. מבטיחה לשגר כתבת פולואו-אפ בעוד שנתיים, עד אז: הצמדה נעימה לכולן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully