נפתלי בנט ואשתו גילת, בית סוקולוב, 29 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו

החוקים: כך תתייחסי לעוזרת (אחרת יבוא רביב דרוקר)

לירון איתן

13.6.2021 / 9:33

החל מהיום אחר הצהריים, גילת בנט היא הגברת הראשונה החדשה - ואחרי הקודמת, חשבנו אולי להקדים תרופה ואספנו כמה טיפים שיעזרו לה להתמודד עם עובדות משק הבית בבלפור בלי הרבה תקלות. גילת בנט, לתשומת ליבך: כך תתייחסי לעוזרת (אחרת יבוא רביב דרוקר)

וואי וואי איזו התרגשות, ימים חדשים בפתח. ממשלה חדשה, שרים חדשים, סיבות חדשות לחלוטין לכעוס אחד על השני ומעל הכל גברת ראש ממשלה חדשה ומסקרנת. לפחות לשנתיים וחצי במידה ובאמת תהיה רוטציה, כמובן שלא נשכח שאם לא יעבור תקציב אזי ראש הממשלה החליפי ייכנס לתפקידו והגברת החליפית תחליף את הגברת הנוכחית. התעייפתם? גם אני.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בכל מקרה, אחרי ההשבעה החגיגית שתיערך היום, משפחת בנט מתחילה הבוקר את חייה החדשים, ועם חיים חדשים מגיעים עובדים חדשים ואם להיות מדויקת, עוזרות חדשות. כולנו זוכרים שבשנים האחרונות היו, איך לומר, התנגשויות קלות בין אשת ראש הממשלה הקודמת לבין העוזרות שלה, ממש ויכוחים קטנטנים שנמדדו בחלקו העליון של סולם ריכטר. לכן כעת, הגיע הזמן להסיק מסקנות ולעזור לגברת הראשונה בנט, בכמה עצות טובות שיקלו עליה בהתמודדות עם העוזרות החדשות במעון ובבית השווה שלה ברעננה.

נפתלי וגילת בנט. אלי דסה, מעריב
אין שרה? אצל גילת בנט יאכלו עוגות!/מעריב, אלי דסה

עשי!

הכיני מראש
בבואך למפגש הראשון עם העוזרת החדשה, מאוד חשוב שתגיעי מוכנה עם רשימת דרישות מדויקת. תקשורת טובה היא המפתח להכל. לדוגמא: אם חשוב לך שהעוזרת תשתמש במרכך כביסה ספציפי או שתנקה אבק מהעלים של העציצים או למשל (סתם זורקת פה רעיון) לא תזרוק לפח פרחים שנבלו כי את אוהבת לשמור פרחים מגעילים - תגידי לה. מה אכפת לה לעוזרת, לשתף איתך פעולה? יהיה לה אכפת אם היא תגלה מה הציפיות שלך אחר כך, בריב מטורף שיגלוש לעדויות במשטרה. תקדימי תרופה למכה ותהיי מוזרה מהרגע הראשון, זהו מתכון בטוח לקשר מקצועי ופורה.

פנקי אותה
פשוט ככה. את הרי קונדיטורית. אז תעשי עוגות. תעזבי את ההדרכת הורים הזאת ופשוט מאוד תאפי כאילו שאת קרין גורן על ספידים. כולם יהיו יותר נחמדים אלייך, כולם יחבבו אותך. את מכירה את המבט הדבילי שמתפשט על הפנים שמריחים דברי מאפה? זאת המטרה שלך. תקשיבי לי, פה קרנץ' שקדים ושם עוגת שמרים חלבה שוקולד ואת המלכה הבלתי מעורערת של המעון בבלפור מעכשיו ועד עולם. את עוד תביאי לנפתלי את ה-30 מנדטים עם העוגות האלה. מבטיחה לך.

שחררי אותה
יש קטע כזה לעובדים שהם אוהבים להיות בהפסקה, גם לעוזרת שלא מעשנת ושוכחים אותה. זה אפילו מעוגן בחוק, אבל לפעמים בתור עובדת צריך לעמוד מול הבוס ולהתפתל כי את רוצה ללכת לאכול או סתם לגשת לפיפי ולפעמים הבוס שלך נועץ בך מבטים בזמן שאת בהפסקה ואז את מרגישה כל כך לא נעים ורוצה לבכות ואז למות, אבל מספיק עליי. תקשיבי, תני להן הפסקה, תפרגני, עובדים מרוצים, שבעים ומרוקנים הם עובדים שיודעים להעריך או לפחות לטנף רק בינם לבין עצמם ולא לערב בזה את רביב דרוקר ואביעד גליקמן.

תעזרי לה
טוב, בעצה הזאת אני בעצם סוגרת לך את כל הפינות. תהיי איתי רגע, נגיד את ונפתלי קמתם בבוקר ושתיתם נס ואז הוא נסע ללשכה ואת ככה נשארת בבית, יש לך יום חופשי. חכי שתגיע העוזרת ואז איך שהיא מגיעה מהר תפתחי את הברז ותרחצי את הכוסות שלכם! מה יקרה? היא ישר תגיד לך "לא לא מה את עושה גברת בנט זאת העבודה שלי", את תצטנעי ותגידי "לא צריך לא צריך, אלה רק כוסות עם נס" ותוכלו לצחקק בחיבה אחת כלפי השנייה. היא תדע שהיא עובדת אצל אישה נחמדה ועממית כזאת, ששוטפת כוסות, ואת תוכלי ללכת לחדר לסגור את הדלת ולראות ריאליטי בזמן שהיא תשפשף פאנלים. ווין ווין.

רכלי איתה
על העובדים האחרים, למשל. במילים אחרות צרי קואליציות. תראי את יאיר לפיד, מה הוא עשה פה בעצם? סימן אויב משותף וגרם לכולם להיות חברים יותר טובים שלו מאשר של ביבי. זה הרי בייסיק ביחסים בין אנשים. אין דבר שמחבר את הלבבות יותר מאויב משותף. את צריכה לגרום לעוזרת לחשוב שביחד אתן שונאות מישהו אחר, לא משנה מי, את הגנן, ואז היא תמיד תמיד תהיה בצד שלך. כמובן שגם עם הגנן תרכלי על העוזרת, לא לחפף. אבל הבנת את הרעיון.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212. יונתן זינדל, פלאש 90
לא לריב ליד הטבחיות, והכל יהיה בסדר/פלאש 90, יונתן זינדל

אל! תעשי

תעיפי עליה כפכפים
בגדול זה כלל אצבע. לא מומלץ לזרוק דברים על העובדים. אין ספק בכלל שלפעמים מגיע לאנשים לקבל איזה כפכף לראש, אני לא מתווכחת, לפעמים זאת גם הדרך היחידה להרגיש שביטאת באמת את מה שאת מרגישה, אבל ממה שאני מבינה, אם זורקים דברים לכיוון העובדים זה מעורר אצלם מעט תרעומת ואחר כך הם מלשינים עלייך לגיא פלג והוא פותח עם זה מהדורות, אז נסי להימנע.

תבקשי ממנה לשלם עלייך
גם הכלל הזה עונה על ההגדרה של חוק יסוד. אין ספק שלעבוד בבית ראש הממשלה מגיע עם הטבות סוציאליות מכובדות, בטח מקבלים תלושים בחגים וימי מחלה וכל התנאים הסופר מפנקים האלה, אבל את יודעת, נפתלי כבר עשה איזה 3 אקזיטים (זה גם המקום לציין שהתחתנת מצויין, כל הכבוד) אז גם אם נגיד העוזרת תשבור כוס או תשכח את היום הולדת שלך או תנשום מהאף ולא מהפה, אל תבקשי ממנה פיצוי כספי, היא תשנא אותך.

תתגזעני
בישראל של 2021 עדיין קיים עיסוק מעציב ומיותר במוצא של אנשים, לצערנו המוצא אפילו מגדיר לעיתים את מסלול החיים של אדם כזה או אחר. שמענו בתקשורת בעבר התבטאויות שהתייחסו למוצאן של העוזרות במעון ואני כבר מזהירה אותך, לא רק שאין להתייחס בשלילה למוצאו של אדם, גם אל תתחכמי עכשיו ויעני תתלהבי מהמוצא שלהם. לא להגיד דברים כמו "וואוו אני חולה על הקוסקוס שלכם" או "למדה איתי באוניברסיטה מישהי שתמיד הייתה מביאה אינג'רה לשיעור", ממש ממש לא! גזענות היא גזענות, גם אם היא מחופשת למחמאה, אז מרגע שאת נכנסת למעון את עיוורת עדות, כולם מבחינתך נולדו באותו מקום ולכל האוכל יש בדיוק את אותו הטעם.

תריבי בצרחות עם המשפחה
וואוו תקשיבי זה קריטי. יש לי פה ממול זוג שכנים שכנראה לא היו אמורים להתחתן ואז להביא ילד כי הם רבים כ-ל היום וצורחים כ-ל הלילה, איך את חושבת שזה גורם לנו להרגיש? נכון מאוד. מסוקרנים. כבר סימנו את הפוזיציה המדויקת במטבח שבה אפשר לשמוע אותם יותר ברור וזה בדיוק מה שהעוזרת תעשה בזמן שהיא תעמיד פנים שהיא מנקה קרמיקה ושומעת מוזיקה באזניות. אין יותר כיף מלשמוע אנשים אחרים רבים, בעצם יש, לספר על זה אחר כך לכל מי שמוכן לשמוע. לכן, הילדים קרציות? תדחיקי. נפתלי איחר לארוחת ערב? תענישי אותו בחדרי חדרים. אבל אל תרימי את הקול במעון, כי אין מזה דרך חזרה.

תרכלי על החלופית
תשמעי, בעסקה המוזרה הזאת שנקראת "ממשלת השינוי" עוד לא תספיקו לעשות אפצ'י וליהיא לפיד כבר תדלג פנימה עם חולצה של "יש עתיד" ולפ טופ כדי לכתוב את הספר הבא שלה בזמן שהיא מפרגנת לבעלה. ליהיא היא כזאת מאמי, היא תחייך לכל העוזרות ותזדהה איתן כאישה, היא גם תביא את עינת שרוף והם יעשו שירה בציבור על השולחנות במעון. אם את תרכלי עליה מול העוזרת היא תמכור אותך ברגע ואז מה? נפתלי ויאיר ייגררו לריב שלכן ותיפול פה ממשלה על זוטות? לא לא לא. רוצה לרכל על ליהיא? לא עם העוזרת, אני פנויה אם בא לך. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully