קארין אלהרר. מירים אלסטר, פלאש 90
פלאש 90/מירים אלסטר

היא נכה, אז מה? תפסיקו להמעיט בערכה של קארין אלהרר

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 14:46

קארין אלהרר, שרת האנרגיה החדשה שלנו היא נכה, נכון, קשה לפספס את זה. מצד שני, נדמה כי נכותה הפכה למאפיין שכולם מתרשמים ממנו, וכך, במקום להתמקד באישה ובהישגיה היא מקבלת מחמאות מתנשאות שממעיטות מערכה. מספיק עם זה

"זו פעם ראשונה שיש נכה בממשלה", "אישה וגם נכה, זה מעולה", "קארין אלהרר, כל הכבוד לה שהגיעה לאן שהגיעה". אלה המשפטים שאני שומעת בהקשר של שרת האנרגיה החדשה מטעם יש עתיד כבר מאז ההשבעה. אז קודם כל תנו לי להרגיע את כולכם - היא הגיעה לאן שהגיעה כמו כל שאר הנוכחים, ברכב. זה לא שהיא דילגה למשכן על הידיים, מה שאכן היה יכול להיות מרשים מבחינה ספורטיבית, אבל לא.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מה שכן מרשים ואפילו מאד, הוא הרקורד המקצועי של האישה הזאת, שבזכותו היא הגיעה לאן שהגיעה, ולא בזכות היותה מושא לרחמים של סביבתה, וכנראה שאם נתעמק בפסיכולוגיה של העניין - למרות היחס של החברה לנכות פיזית. יש לי איזו בעיה עם רחמים שאף אחד לא ביקש, במיוחד אם זה מגיע עם מתק שפתיים של הערכה מתנשאת, והמשפטים האלה עצבנו אותי מספיק כדי להיכנס לויקיפדיה של קארין אלהרר. עזבו הכל, תקראו כמה האישה הזאת עושה, ולמה היא באמת הגיעה לאן שהגיעה.

מעבר לעובדה שהיא האישה הראשונה שמכהנת כשרת אנרגיה, תראו מה היא עשתה עם החיים שלה עד שהגיעה לגיל 44, גם מקצועית, גם חברתית, וגם פוליטית - היא פשוט חיה רעה. היא עורכת דין, הייתה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, עבדה בקליניקה משפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות בבר אילן, שלוש שנים אחר כך היא ניהלה את המקום והקימה גם קליניקה משפטית לזכויות קשישים וניצולי שואה.

בנוסף, אלהרר הייתה ממייסדי התנועה למלחמה בעוני ובסיוע משפטי פרו-בונו לקהילה, עוסקת הרבה מאד בעזרה למעוטי יכולת וחברה במגוון תוכניות וועדות שעוסקות בנושא מכל כיוון אפשרי, כולל זכויות של סייעות של החינוך המיוחד וזכויות חוקיות של אוטיסטים. לכנסת היא הגיעה כבר ב-2012, ישבה באופזיציה מאז וכיהנה ככראש הוועדה לענייני ביקורת עד לפני ארבע שנים שאז החליפה אותה יחימוביץ'. זכתה בפרסים ואותות, והשתייכה למיליון ועדות חשובות שעיקר עיסוקן הוא עזרה לאנשים שצריכים אותה, ולא רווח אישי וכסף. מבחינה חקיקתית אלהרר תיקנה בלי סוף:

ארגנה מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות, תיקון לחוק אומנה לילדים, תיקון שהרחיב את ההגדרה של עבריין מין וכלל גם את אלה שפשעו בהיותם קטינים, תיקון שקובע כי אדם עם מוגבלות מקצרת חיים יהיה זכאי להלוואות בתנאים טובים יותר, תיקון חוק לימוד עזרה ראשונה בבתי ספר, תיקון חוק המכינות הקדם צבאיות שקובע כי בעלי מוגבלויות ייחשבו לחניכים רגילים, תיקון חוק לעבודת נשים שנותנת מענק למעסיקים של נשים ששהו במעון נשים מוכות ונעדרו מעבודתן, חוק שתיקן את מספר הייצוגים הקיים לאנשים בעלי מוגבלויות בגופים ציבוריים, תיקון שמאפשר לרופא לפעול על דעת עצמו אם הוא חושד בהתעללות מצד הורה, לטובת הילד. תיקון חוק להטרדה מינית, תיקון לחוק חניות הנכים, ועוד.

עוד בוואלה!

קים קרדשיאן: "אני מרגישה (פאקינג) לוזרית"

לכתבה המלאה

אז כן, כל הכבוד לה, כי כנראה שהיא אדם טוב, מוכשר, וסופר חרוץ - הנכות לא קשורה לעניין - בכלל, תדעו לכם שנכות פיזית היא לא מצב שמונע פעילות חשמלית במוח - נכים מגיעים לכל מיני מקומות מכובדים כבר עשרות שנים, ולא צריך להגיד להם על זה "כל הכבוד", יותר מלכל אדם בעל ארבע גפיים מתפקדים.

להיפך - כל היחס החומל/מתנשא הזה שהם מקבלים מעצבן אותם (כן, ביררתי), ובצדק. להגיד "כל הכבוד" למישהו נכה שהגיע למשהו בחייו שלא קשור לליקוי התפקודי הספציפי שלו זה כמו להגיד לאישה "את נראית מעולה... לגילך", או "וואו, איזה קטע, בחיים לא הייתי מנחש שאמא שלך ערביה". אלו לא מחמאות, חברים יקרים, וככל שכוונותיכם חיוביות, בכל שלושת המקרים האלו עדיף שתתאפקו, ואולי גם לפני שאתם מביעים דיעה על קארין אלהרר תרימו את המבט ותסתכלו למעלה, לאיפה שהפרצוף, המוח, ולאיפה שהיא נמצאת - יחסית לרוב האנושות, לא רק יחסית לנכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully