סטטיק, שרית פולק ביום חתונתם. ניר פקין
ניר פקין

שלוש שמלות וחתונה אחת - גברת רוסו, הסבירי את עצמך

מיה אגסי

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 20:11

שרית פולק התחתנה עם סטטיק בחתונה עטורת סלבס, תוכנית אומנותית ויח"צ. במסגרת האירוע היא גם החליפה שמלה שלוש פעמים, מה שגרם לנו להתעייף במקומה, ולתהות - מאיפה המנהג המוזר הזה, ולמה לעשות את זה לעצמך. מיה אגסי מנסה להבין

סטטיק ובן אל שרים עם ליאור נרקיס בחתונה של סטטיק/באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

בקול תרועה, צהלה, רוח וצלצולים, התחתן השבוע לירז רוסו - "סטטיק", בשבילכם - עם בחירת ליבו שרית פולק. כזכור, חתונת השנה נדחתה בשל מגיפת הקורונה ולכן מדובר באירוע מרגש במיוחד, מעבר לרשימת המוזמנים הנוצצת והעובדה שהשכינה בכבודה ובעצמה שרתה על האירוע, שכן את החופה ערך לא אחר מהרב הראשי לישראל, הרב ישראל לאו. אבל בחתונות, כמו בחתונות, מה שבאמת מעניין, זה מה לבשה הכלה. או יותר נכון, כמה לבשה הכלה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

החצי הממושקף של הצמד "סטטטיק ובן אל" הפתיע הפעם וחגג באירוע עם כרבולת בלונדינית וחליפת חתן מאופקת - מראה מינימליסטי יחסית לקטסטרופות האופנתיות שהפכו לסימן ההיכר של הצמד המוזיקלי. הכלה, לעומת זאת, הפגיזה עם לא פחות משלוש שמלות (שמכל אחת מהן ירדו עוד כמה סנטימטרים של בד, בהדרגה), עד הערב. מה שגרם לי לחשוב: איך נוצר המנהג ההזוי הזה, של החלפת שמלות כלה? אפילו המלכה ויקטוריה, שהייתה זו שפצחה במסורת שמלות הכלה הלבנות אי שם ב 1840, לבשה שמלה אחת בלבד והצליחה באמצעותה להשפיע על דורות רבים של נשים אחריה. אז למה הנשים כיום כל כך מתאמצות?

מה שמעניין לגבי הטרנד המאוס של החלפת שמלות כלה, זה שהוא חוצה גבולות. הוא לא מקושר בלעדית לאף עדה, מוצא, או גיל ואפשר למצוא לא מעט כלות שמחליטות שללבוש שמלה אחת, זה מתחת לרמתן. קחו לדוגמה את טהוניה, שהחליפה במהלך חתונתה עם יניב בן משה לא פחות משלושה אאוטפיטס (השני היה אוברול לבן, ולא שמלה ועדיין). באותה משבצת אפשר למצוא גם את עדן בן זקן, שגם היא החליפה 3 שמלות במהלך החתונה שלה עם שוקי ביטון. בין שתי החתונות האלו, גם אגם רודברג הספיקה לעמוד מתחת לחופה, בה לבשה שמלה אחת מתוך שלוש. וזה עוד לפני שמזכירים המוני סלבס מחו"ל שדפקו הופעה משולשת ביום חתונתן. למשל, היילי בולדווין (הבת של) שהתחתנה עם ג'סטין ביבר. אבל את שיא השיאים שוברת הסטייליסטית דני מישל, שלבשה ביום חתונתה לא פחות מ-4 שמלות כלה. בקטנה.

אפשר להבין (בערך) את מי שמחליטה ללבוש לחופתה שמלה כל כך חונקת, שאי אפשר לרקוד בתוכה לאחר מכן. במקרה כזה מחליפה הכלה לשמלה מאווררת יותר וממהרת לרחבת הריקודים עם בעלה הטרי לריקוד סלואו מגושם. אבל במקרים של יותר משתי שמלות, לא מדובר בחשיבה פרקטית. או שמא כן?

3 סיבות ל-3 שמלות

1. הן פשוט לא מצליחות להחליט. חתונה היא אירוע עם החלטות הרות גורל: אילו סוגי סושי להגיש בקבלת פנים? האם להושיב את דודה חנה ליד סבתא רבקה או ליד דוד אריק? האם המפיות על השולחן צריכות להיות בצבע ענבר, או בצבע אוף ווייט? וכדומה. לכן, אין פלא שכשהכלה הנרגשת מגיעה לשלב בחירת השמלה, היא כבר מותשת ופשוט בוחרת את כל מה שנראה לה שיצטלם טוב. נכון, זה מייקר את ההוצאות על גרדרובה פי 3, אבל הבריידזילה המודרנית היא לא מישהי שאפשר לסרב לה. שיגידו תודה שהצליחה להחליט על חתן אחד.

2. הייתכן שמאחורי כל שמלה עומד ריב משפחתי מכוער? זה ידוע שכשמתחתנים עם אדם, מתחתנים לא רק איתו, אלא עם כל המשפחה שלו. כולל ארוחות חג מעיקות ותחרויות ללא פרסים שעיקרן הוא: "באיזה צד הסבתא עושה יותר בייביסיטר". עכשיו תארו לכם מצב שכלה מתייעצת עם אמא שלה, עם חמותה לעתיד ועם אחותו החורגת של החתן, לגבי שמלות. כל אחת מושכת לכיוון אחר, מבטלת בבוז את הבחירות האחרות ולפעמים אפילו מציעה להשתתף בהוצאה השערורייתית על השמלה. הכלה, כדי לא להעליב אף אחת, בוחרת בכל השמלות ונותנת לכל נודניקית את ההזדמנות לחוש את עצמה במהלך האירוע. טודו בום.

3. חלק מהכלות מגיעות למעמד החופה והקידושין אחרי עבודת שיפוץ רצינית ולא, הכוונה היא לא לאסלה שהחליפו בשירותים. יש נשים שמשלמות הון עתק על הגדלות, הקטנות, מתיחות, הלבנות, איפור קבוע ועוד. אבל מה עושים במצב בו שמלה אחת מבליטה את הציצי הדנדש, אבל לא מספיק את התחת העסיסי והשנייה דווקא מחמיאה להסרת השיער, אבל לעומתן, רק השלישית חושפת את מתיחת הבטן המושקעת? קל - לובשים את כל שלושת השמלות ובכל פעם מבליטים שיפוץ אחר. במקום לחלק לאורחים כרטיסי ביקור של המנתח הפלסטי.

לצערי, זו כנראה הסיבה האמיתית

צחוק בצד, יש משהו קצת עצוב בלהחליף שמלות כלה בקצב מסחרר. כי ככל הנראה אפשר לתמצת את הסיבה האמיתית לתופעה הזו, במילה אחת: שופוני. ובשלוש מילים: שופוני יא נאס. הרי תחום החתונות כבר מזמן יצא מכל פרופורציה: האירועים המוניים, מחירי המנות מפלצתיים וזוגות שוכרים מפיק אירועים תזזיתי, מעצבת חופות שגובה 900 שקל פלוס מע"מ לזר פרחים, בר אקטיבי, בר פסיבי, צלמים עם רחפן, מפריחי עורבים ומאפרת צמודה למקרה שהכלה כל כך תתרגש שתיאלץ חלילה לשתות כוס מים ולהרוס את הליפסטיק. הם המרוויחים העיקריים מהאירועים האלו ולפעמים נדמה שכל תפקידם הוא לנפח את מה שאמור להיות חגיגה מרגשת של אהבת אמת וכריתת ברית זוגיות, אקסקיוז מיי שמאלץ.

מעבר לזה, נדמה שמספר השמלות מהווה מעין "סמל סטטוס" דה לה שמאטה, מה שיוצר לחץ אצל כלות שלא באמת יכולות להרשות לעצמן שלוש שמלות, אבל לא רוצות שהחתונה שלהן תהיה זכורה כעולב. חלק גדול מהכלות מוצאות פתרונות יצירתיים, בצורת שמלות אליאקספרס ששלושתן ביחד עולות פחות משמלה אחת בארץ. ועדיין - את עומדת להתחתן? אולי במקום להגזים עם השמלות תעצרי לחשוב רגע על מה שחשוב באמת - שזה להצליח לשרוד את הנישואין האלו בלי להיכנס לסטטיסטיקה המוטרפת של אחוזי הגירושין. כי באמת, למי יהיה כוח לחפש עוד 3 שמלות לפרק ב'?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully