עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מאור אלקסלסי

קבלו את עומר אצילי גרסה 2.0, כדורגלן ו"מודל לחיקוי"

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 12:45

עומר אצילי חוזר לדשא, אחרי שהשלים את תקופת הגלות שלו בחו"ל ופרשת הקטינות הסתיימה בלא כתב אישום, וזה היה עובר חלק מבחינת ג'ני דנסון, אלמלא ה"התנצלות" המתוזמרת היטב שנשמעת יותר כמו הודעה לעיתונות

עומר אצילי מרצה בפני נערים ממחלקות הנוער של מכבי חיפה/דוברות מכבי חיפה

עומר אצילי חוזר לנבחרת ישראל! אני בטוחה שזה מרגש את האוהדים, את חברי הקבוצה וכמובן את הסגל וההתאחדות. יחד עם ההודעה על חזרתו, פרסם אצילי (עוד) התנצלות/ הודעה לעיתונות/ תרופה למכה שההתאחדות ככל הנראה מצפה שתגיע מארגוני הנשים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"כמי שמייצג כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל, חשוב לי לקבל אחריות מלאה ולומר - טעיתי. בשיקול הדעת, באירוע שלא היה צריך לקרות, כלפי מי שציפו ממני להתנהג אחרת. אני מתנצל על כך." דקלם אצילי מה שנראה כמו הודעה מכובסת ומעוצבת לעיתונות, וקינח ב"אני מתחייב להוכיח בכל רגע בחיי, על כר הדשא ומחוצה לו, כי הייתי ראוי לזה, ולהוות מודל לחיקוי".

מודל לחיקוי או לא, תוכן ה"התנצלות" עצבן אותי הרבה יותר מההודעה על כך שהוא שב לנבחרת. אני מודה, השם אצילי מוכר לי רק כי הוא "ההוא מהפרשה של הקטינות", ולמרות שפעם אהבתי כדורגל ואני אפילו יודעת לזהות מה זה נבדל, הדבר הכי מעניין מבחינתי בספורט הישראלי הוא לדעת באיזה ימים לצאת מהבית כי הסלון שלי יהיה מוצף טסטסטרון וצעקות. אז לא, גם בתור פמיניסטית מוצהרת ממש לא מזיז לי ששחקן שהתיק נגדו נסגר בגין חוסר אשמה והוגלה לחו"ל כי בכל זאת נראה די אשם, חוזר לדשא.

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי בהרצאה. דוברות מכבי חיפה, אתר רשמי
אצילי משמש "מודל לחיקוי" בהרצאה לנערים/אתר רשמי, דוברות מכבי חיפה

מה שמעצבן הוא הניסיון לשטוף ממנו את הגועל על ידי מילים כמו "מודל לחיקוי" וניסיון לבסס את העובדה שהוא "מייצג כל אחד ואחת מאזרחי ישראל". זה נשמע הרבה יותר כמו כוכב טיק טוק שנכנס לריאליטי ומנסה להטביע קאץ' פרייז חדש - להלן "עומר אצילי - מודל לחיקוי", מאשר כמו אדם שבאמת מתנצל על מעשיו.

וזו כנראה הבעיה הגדולה ביותר במילים של אצילי - העובדה שהוא לא באמת מתנצל אלא פשוט מדקלם מסרים שמישהו כתב עבורו כדי לקבל את הזכות לשחק שוב בנבחרת ישראל, וככה זה גם נשמע. מדובר בכסת"ח אגרסיבי שאף אחד לא מנסה להסוות, וזה מה שגורם לכולנו לזוז באי נוחות.

אין דבר גרוע יותר מהתנצלות שנועדה לסתום את הפה של זה שנפגע. מילים כמו "אני מצטער שנפגעת מההתנהגות שלי" או "אני מבין שנפגעת, אז אני מבקש סליחה" הן שום דבר פרט למסך עשן, "גאסלייטינג" אם לדבר בשפת 2021 - מילים ריקות שאין מאחוריהן שום דבר פרט לרצון להזיז הצידה את המפגע שמפריע למתנצל בדרך אל המטרה.

התנצלות אמיתית מצריכה מחשבה - הבנה שמה שעשינו פגע באדם אחר ורצון לתקן, לא "כרטיס יציאה מהכלא" שאפשר לאלתר ולשלוף בלי להסתכל אחורה, רק כי אנחנו לא מרוצים מהתוצאות שהגענו אליהן.

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי. אתר מכבי חיפה, אתר רשמי
הודעה לעיתונות שאף אחד לא היה צריך/אתר רשמי, אתר מכבי חיפה

חוץ מזה, למי בדיוק מכוונת ההתנצלות הזאת?

לא כלפי הבנות שנפגעו ממנו ועד היום זוכות לשיימינג ברשתות החברתיות ובחיים האמיתיים, או כלפי אשתו ואם שני ילדיו שנגררה לפרשה הזו. זו גם לא התנצלות לחברי הקבוצה שאיבדו קשר, או כלפי האוהדים המאוכזבים, ואפילו לא כלפי מיץ' גולדר, מנהל הקבוצה, שהפסיד מיליונים כשוויתר על שני השחקנים הכי טובים בקבוצה שלו.

אם תשאלו את אצילי (או את היחצ"ן שכתב את ההודעה) הרי שההתנצלות מכוונת כאמור ל"כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל", שזה כולם, אבל בעצם אף אחד. לי זה מרגיש קצת כמו הפעמים האלו בהן אני רבה עם בעלי וכשהוא קולט שהטונים שלי מתחילים לעלות, הוא מיד זורק לאוויר "אני מצטער, בסדר?! סליחה אם פגעתי בך" אסרטיבי, בתקווה שהמילים האלו יצילו לו את הערב שהולך ומדרדר, וממש לא במטרה לפתור את הבעיה האמיתית שמובילה לריב. "הנה" אומרים לנו בהתאחדות "אנחנו רוצים בחזרה את הכוכב שלנו אבל כדי שהוא יעבור טוב יותר בגרון נעטוף אותו בשכבה של "סליחה אם נפגעת מהמעשים שלי" ובתמורה נקבל חותמת אישור ואולי נימנע מההשלכות של המהלך, שזה הדבר הכי רחוק מהתנצלות כנה.

ובשביל מה? מי צריך היה את אותה הודעה מלאת אהבה עצמית לעיתונות? הרי האוהדים ממילא שמחים לקבל בחזרה את הכוכב שלהם ומן הסתם התאחדות הכדורגל רוצה אותו, אז למה צריך היה לקשט את החזרה הזו במילים ריקות ונפוחות במקום פשוט להגיד את מה שכולנו מבינים - שמדובר בשחקן כדורגל מוכשר - אמנם אחד עם מוניטין מחורבן אבל ללא כתבי אישום, שכולם רוצים שיחזור לדשא. אם אצילי הוא באמת רוצה לתקן את המוניטין, נראה שמקום טוב להתחיל בו הוא פשוט להתרכז במה שהוא טוב בו - שזה לשחק כדורגל, כי לנסות לדחוף לנו לגרון שהוא "מודל לחיקוי" זה פשוט זלזול באינטיליגנציה של כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully