שרית פולק רוסו האח הגדול. רשת
רשת

יש רק אישה אחת בגמר, וגם זה לא בגלל שהיא מעניינת

ענת ניסני

31.8.2021 / 8:37

"אני לא קולטת שאני האישה היחידה פה", אמרה שרית פולק-רוסו רגע לפני הגמר של האח הגדול, לצד שלושה גברים - אורן חזן, עומר ברזני ותמיר ורדי. למה דווקא היא זכתה לשבת בגמר ולא למשל טיטי ואור שפיץ שהודחו רגע לפני?

שלום לאח הגדול 2021, או אולי יותר נכון להגיד - שלום לרוב הגברי המובהק בגמר של האח הגדול 2021, או אולי הכי נכון להגיד שלום לצופים של האח הגדול 2021 שראו לנכון להעביר רק אישה אחת לגמר, ודווקא את זו שזכתה להכי מעט זמן מסך, ויצרה הכי פחות עניין.

אין לי שום דבר נגד שרית, להיפך - היא נראית לי כמו אישה מתוקה להפליא. גם אין לי שום רצון לזעום על זה שיש מיעוט נשי בגמר תוך כדי הקטנת ההישג של האישה היחידה שכן הגיעה, ושגם ככה תיאלץ לצאת מהבית ולגלות שכל הרשת זוקפת את ההגעה שלה לגמר לזכות סטטיק, בעלה, והקשרים שלו עם אנשים מרובי קולות צפים, כמו החבר הטוב ומפוצץ האולמות, עומר אדם.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל ההפתעה שלי ברגע שהיא עלתה לגמר הייתה כל כך גדולה, שנדמה לי שרק שרית בעצמה הייתה יותר מופתעת ממני באותו רגע, ובצדק. היא הרי שאלה כבר בשבוע שעבר: "איזה שואו אני נותנת?" כי היא יודעת שככל שתהיה אדם נפלא וקסום, כדמות טלוויזיונית רוב העונה היא לא ממש נכחה. אז למה מבין שורה של נשים ראויות שהיו בבית, הצופים שלחו דווקא אותה לגמר, ולמה כנציגה יחידה של המין הנשי?

כדי שיהיה ברור, אני מאוד לא בעד אפליה מתקנת, לפחות לא במקרה הזה, ואני לא חושבת שנשים צריכות להיות בגמר בכל מחיר רק כי הן נשים, אני פשוט יודעת שנשים, ככלל, הן לא פחות מעניינות מגברים. פיינליסט שמגיע לגמר צריך להיות בנאדם שסחף אחריו את הצופים בבית, ואם בעונה מסוימת לא הייתה בנמצא שום אישה מעניינת אלא רק גברים מסקרנים, מרגשים וחזקים - אז היה גמר גברי לחלוטין ולא הייתה לי עם זה שום בעיה. זה לא המקרה כאן. הייתה לנו אמנם עונה שהייתה אחת המשעממות אי פעם, אבל האם בתוך השעמום לא הייתה אף אישה שהצליחה לייצר עניין? או שיש כאן בעצם איזשהו מוסר כפול?

שרית, וגם אור, כשחושבים על זה, שהן שתי הנשים שהגיעו הכי רחוק, הן מסוג הדיירים שאם הם מגיעים רחוק בעונה זה בדרך כלל בגלל שהדיירים האחרים לא מעמידים אותם להדחה כמעט, כי הם פשוט מסתדרים עם כולם. בבית האח הגדול זה ממש כינוי גנאי להגיד על מישהו שהוא מסתדר עם כולם, חבר של כולם ואולי אפילו - אלוהים, מה גדול החטא - מנסה להימנע מעימותים, ואפשר להבין את זה. בסופו של דבר זאת טלוויזיה, ואלה שלא מספיק "מעניינים" הם הראשונים שהולכים. לעומתם, האנשים שלא מסתדרים, שרבים, שאומרים את "האמת שלהם" בכל מחיר, הם אלה שמצמידים את הצופים למסך והופכים לכוכבים הגדולים. זה באמת המצב או רק כשמדובר בגברים?

אנשים כמו יהודה מהעונה הקודמת או שי-חי, לדוגמה, זכו לצבא שלם של מעריצים וסיכוי גדול שהיו גם לוקחים את העונות שלהם אם לא היו מודחים על ידי האח. אור סיונוב, לעומת זאת, היריבה ההיא של שי-חי, זכתה לתגובות נוראיות ולא הגיעה לגמר, גם גל גברעם שלא הפסיקה לריב עם יהודה הודחה מוקדם יחסית ולא הרבה אחריה הודח ליאור כלפון שהנחמדות שלו הפסיקה לעניין את הצופים. ובעונה הנוכחית? אני והרייטינג של העונה עדיין מבכים את דנה רון ומאיה בצלאל-עסיס, שידעו טוב מאוד איך לעצבן, ותוך כדי היו כמעט היחידות שהביאו קצת אקשן למסך. כשזה מגיע לנשים, נראה שככל שאת יותר דומיננטית, חזקה, מעצבנת ולא מסתדרת - ככה אנחנו הצופים לא מסוגלים להכיל אותך, ומדיחים אותך מוקדם.

עוד בוואלה!

שימו שעוונית - או שתתאמו ציפיות לפני הסקס

לכתבה המלאה

אז אולי זה הסוד להגעה לגמר של האח? אם אתה גבר - תריב, תצעק, תהיה כמה שיותר דומיננטי וחזק, אבל אם את אישה, פשוט אל תעצבני אף אחד? מממ.. לא בדיוק.

מתוך 11 עונות של האח (אני לא מחשיבה את עונות ה-VIP הקצרות וכנראה זה רמז שהייתי צריכה ליישם גם לגבי הנוכחית), בארבע עונות בלבד יש רוב נשי בגמר: בשלוש עונות הגיעו לגמר שלוש נשים ושני גברים, ובעונה אחת - תחזיקו חזק - ארבע נשים וגבר אחד. השמות שהגיעו לגמרים בעונות האלה הם ממש לא של נשים שהסתדרו עם כולם ובעיקר לא עם כולן. בעונה השלישית אלה ליהיא גרינר ונופר מור שהיו צ'ילבות כל העונה והגיעו לגמר יחד עם סיוון אברהמי היפהפיה, עמיר גולדברג שהיה כנראה על תקן החתיך, וג'קי מנחם שזכה.

בעונה השישית הגיע לגמר אלדד גל-עד יחד עם טל גלבוע, לינור שפר, נופר מור ודנית גרינברג - שני צמדי נשים שניהלו יריבות קשה, זוג אחד על אליאב אוזן, לא ברור למה, והזוג השני - אותו דבר, מינוס אליאב. בעונה התשיעית הנשים שהגיעו לגמר הן מריה דומרק הדוגמנית וצמד האוהבות מירב ישראל ואביבית בר זוהר, ובעונה העשירית אודליה סוויסה שלא הפסיקה לדפוק צהלולים על הרקע של ירדן ותקווה רבות.

עכשיו המסקנה כבר יותר ברורה: אם את חייבת לריב או להביע את דעתך, למען השם, תדאגי שזה יהיה כנגד אישה, ועדיף שתהיו כמה שיותר כוסיות. אבל אם אין לך פוטנציאל למשהו כזה בעונה, תעשי לנו טובה ואל תהיי מהנשים האלה שמתווכחות עם הגברים של הבית, חבל. על הספה בחדר של האח יש מקום לקאט פייט, אבל לא לנשים מעצבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully