מי ומה זה דוש באג?. צילום אילוסטרציה: Shutterstock, אולפן וואלה! NEWS
אולפן וואלה! NEWS/צילום אילוסטרציה: Shutterstock

תסתכלי על הפנים שלו טוב טוב, ותדעי שהוא רוצה רק סקס

27.8.2021 / 16:12

נשים יקרות, סופסוף הביולוגיה לטובתנו - מחקר חדש טוען שעל פי מראה הפנים של גבר אפשר לזהות אם הוא מעוניין רק בסקס או בקשר רציני

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אלפי שנות אנושות הטבע נמצא באופן מובהק בצד של הגברים - חסך מהם כאבי מחזור, הריון ולידה, נתן להם פוריות בדיל משתלם במיוחד לכל החיים, מסלול מקוצר לאורגזמה בלי להמתין לנציג וכמובן גיל מעבר שכולל בסך הכל טיפונת קרחת ולא - כמו אצלנו הנשים - שיבוש מערכות מוחלט בתוספת של כמה סכנות חיים, פשוט כי כבר אין בנו צורך מרגע שאנחנו לא פוריות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל יכול להיות שלפחות בדבר אחד הטבע בכל זאת עובד לטובתנו, כי לפי מחקר חדש, אפשר לזהות לפי תווי הפנים של גבר אם הוא מעוניין רק בסקס או בקשר רציני. זה אמנם לא יקל על הכאבים הפיזיים שכרוכים בלהיות אישה, אבל לחסוך לנו קצת כאבי לב זה גם פיצ'ר מועיל.

דוש בוהה. ShutterStock
המחשב הצליח לזהות רק את הגברים/ShutterStock

המחקר נערך באוניברסיטה באוסטרליה וכלל 123 "נבדקים", כולם גברים ונשים צעירים, כולם אגב לבנים והטרוסקסואליים כך שהם גם מדגם קטן מאוד וגם לא ממש מייצג אבל תנו רגע ליהנות ולשים בצד את כל הסייגים. כל אחד מהנבדקים היה צריך למלא שאלון לגבי הגישה שלו לסקס ולמערכות יחסים מיניות, ואחרי שסיימו לענות, הם גם צולמו על יד החוקרים.

בשלב הבא, החוקרים ביקשו מ-65 מתנדבים להסתכל על התמונות של הנבדקים ולנחש מי מהם נוטה יותר למערכות יחסים לא מחייבות ולסקס מזדמן. הממצאים הראו שנשים הצליחו לנחש ברמת דיוק גבוהה אילו גברים נוטים יותר לקז'ואל סקס, בעוד שגברים ממש לא הצליחו לדייק ולזהות מי מהנשים פחות בקטע של מערכת יחסים רצינית.

עכשיו החוקרים ניסו להבין אם הנשים הצליחו לזהות את הגברים בגלל יכולות של הנשים עצמן, או כי קיימים איזשהם רמזים בפניהם של הגברים, שלא קיימים אצל נשים. כדי לבדוק את זה, הם החליטו לנסות לעשות את אותו זיהוי באמצעות בינה מלאכותית: אם מחשב יצליח לדייק בזיהוי גם של גברים וגם של נשים - זה אומר שלנשים יש יכולת זיהוי מיוחדת שאין לגברים, אבל אם גם המחשב יצליח לזהות רק את הגברים, כנראה שיש איזשהם רמזים בתווי הפנים שלהם. נחשו מה קרה? גם המחשב הצליח לזהות רק את הגברים.

אישה בורחת. ShutterStock
פנים ארוכות יותר, מצח גבוה, אף גדול ועיניים גדולות/ShutterStock

החוקרים עברו על כל התמונות ובאמת הצליחו לזהות שבקרב הגברים שנוטים יותר לסקס מזדמן יש נטייה גם לתווי פנים מסוימים - לרוב פנים ארוכות יותר, מצח גבוה, אף גדול ועיניים גדולות. הם הציעו שאולי זה קשור לרמות הטסטוסטרון של אותם גברים, שמקושרות גם לתווי פנים גבריים יותר וגם להתנהגות גברית שנחשבת טיפוסית - חיבה לסקס לא מחייב וחוסר רצון להתחייב באופן כללי. בגלל שאצל נשים הטסטוסטרון משחק תפקיד קטן יותר בהתפתחות, הם אמרו, זה יכול להסביר למה אצלן יותר קשה לזהות את הכוונות על פי מראה הפנים, אבל כמובן הסתייגו ואמרו שצריך לחקור את הנושא יותר לעומק כדי להיות בטוחים.

קודם כל, אני חייבת לומר שאם זה נכון - זה אחלה פטנט שהטבע נותן לנו, ואני ממש לא מתפלאה שהוא עשה את זה חד צדדי. הפרופסור שניהל את המחקר טען שהם היו מאוד מופתעים מהתוצאות ושהיכולת לנחש דבר כזה לפי מראה הפנים יכולה להיות מאוד שימושית גם לגברים שרוצים להבין מי תהיה מעוניינת במערכת יחסים קצרה ולא מחייבת ומי תרצה קשר רציני, אבל נו, באמת. ברור שיש גם גברים שמחפשים קשר רציני אבל ברוב המקרים המצב הוא הפוך - נשים הן אלה שנוטות יותר לקשר רציני, במיוחד בגילאים מסוימים, והרבה פעמים הן מבזבזות את הזמן שלהן על גבר שלא רוצה את אותו דבר אבל גם לא טורח לעדכן.

כנראה שהטבע חזה את הקושי של המין האנושי לתאם ציפיות בצורה בוגרת והגיונית, אז הוא החליט פשוט לחלק לנו רמזים, ובגלל שנשים הן אלה שנפגעות יותר מהסיטואציות האלה, הן אלה שקיבלו רמזים בולטים יותר - על הפנים של הפרטנרים שלהן, במקרה ההפוך - הטבע פשוט לא טרח להתאמץ. אח, איזה צדק פואטי. כל מה שנותר זה שמישהו ירים את הכפפה ויכניס לטינדר צייר קלסתרונים שיעזור לכן לוודא אם יש מולכן פלייר או גבר רציני. אם המחקר הזה אכן יתגבש לכדי בסיס מדעי מוצק, הוא למעשה מחזק את כל הסטריאוטיפים השטחיים שלנו, שזה תמיד נחמד. עכשיו רק צריך שנפסיק להימשך לגברים ה"גבריים" האלה ולפסול את ה"ילדים הטובים", אבל זה כבר נושא למחקר אחר לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully