קארין ואיתמר. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

תניחו לאיתמר: יש עוד אנשים שחייבים התנצלות בחתונמי

17.9.2021 / 10:44

חתונה ממבט ראשון מתקרבת לפרק מפגש הזוגות, מה שאומר שאנחנו כבר אחרי אמצע העונה, שיש לכולנו דיעה על כל אחד ואחד מהזוגות, ושהגיע הזמן לחשבון נפש. לא שלנו - שלהם

חתומי עם הדר/מערכת

בשבוע האחרון כולם עפים על איתמר. מה בסך הכל עשה האיש? אמר מה מפריע לו? לא הבנתי מה הבעיה עם זה. לקרוא לו "גבר מתעלל" זו באמת הגזמת ההגזמות של העולמות, ודי בטוח שאם נסתכל על עברה של מי שחושבת ככה נגלה שהיה לה לפחות בן זוג אחד שמזכיר אותו בהתנהגות, שיצאה ממערכת היחסים איתו מאד פגועה. לא אומרת שאיתמר הוא גבר מושלם, אבל מכאן ועד להאשמות המרחיקות לכת האלה יש וואחד פער. עוד נגיע לזה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו עוד לא ראית? אז גם לנו מגיעה התנצלות!

מאחר ובסליחות עסקנן, אני חושבת שהסליחה הראשונה מגיעה לפסיכולוגים של התוכנית, דני ויעל, ולא בגלל הביקורת שמעבירים על השידוכים שהם עושים, כי באמת יש שם כמה שילובים לא ברורים בעליל (בן ומנור, שי והדס, WTF?) אבל אולי כדאי שנשקול להתנצל על הטלת הספק במקצועיות שלהם מפאת אי הצלחתם של השידוכים.

הפסיכולוגים דני ויעל, חתונה ממבט ראשון, 11 באוגוסט 2021. צילום מסך, קשת
סליחה, דני ויעל/קשת, צילום מסך

אז סליחה, מתנצלים:

על הטעות: כולנו, בפני דני ויעל

כולנו נוטים לבלבל בין המקצועיות שלהם כפסיכולוגים לבין הצלחתם כשדכניות, והגעתי למסקנה שזו הסתכלות לא נכונה על התוכנית. הרי אי אפשר באמת לדעת מי מתאים למי, ואת זה מבין כל מי שאי פעם ניסה לשדך בין חברים - אפילו לגבי אנשים שאתם מכירים טוב אין סיכוי שנדע למי הם יימשכו, איך תהיה הכימיה ביניהם ואם הם יתאהבו. הרי מדובר באיכויות כל כך חמקמקות שאם זה לא שידוך כלכלי עם פרמטרים שאפשר לכמת, כמו נדוניה והשכלה, אין אפשרות להצליח במשימה הזו אלא אם כן זה לגמרי במקרה.

שידוך על ידי צד ג' תמיד היה ותמיד יישאר הימור. היתרון של הפסיכולוגים הוא שהם יכולים ללוות את הזוג ולתמוך בהם תוך הצבעה על האתגרים, ואולי לצמד בין שני אנשים שיילחצו אחד לשניה על כפתורים שיגרמו להם לראות את הדפוסים שלהם באופן ברור יותר, ואולי לעשות איזה תהליך שיגרום להם להיות מוכנים יותר לזוגיות ממה שהיו לפני. בקיצור, חתונמי זו לא בדיוק תוכנית שידוכים, אלא יותר ריבאונד מפוקח ומצולם - בדיוק כמו שצריך ריבאונד כדי לשחרר את מערכת היחסים הקודמת ודפוסים, ככה גם התהליך הזה, והוא יכול להיחשב מוצלח גם אם הזוג נשאר יחד, גם אם אחרי התוכנית הם חוזרים לאקס/ית כי הבינו על עצמם דברים חדשים, וגם אם הם מוצאים זוגיות חדשה לגמרי עם הכלים שרכשו במהלך הצילומים.

קארין ואיתמר. קשת 12, צילום מסך
לא מתעלל ולא סמרטוט/צילום מסך, קשת 12

על חוסר הרגישות: איתמר בפני קארין

נחזור לאיתמר, שלוחץ להמון נשים על הכפתורים, ואני מבינה למה. הוא מתנשא עם המיידלע שלו, הוא "בעל בר" (או יותר נכון בר חלקי 17 - אבל מי לא נכוותה בתל אביב מ"בעל בר"?) מאד מובן לי למה הוא מוציא מנשים כל כך הרבה אמוציות. הוא חש, הוא מתנשא, הוא לא מרוצה מכלום אף פעם, הוא חושב שמותר לו להגיד הכל כי הוא מחשיב את עצמו מציאה, והוא מאד לא עדין כלפי קארין, שסובלת מחוסר ביטחון בדיוק במקומות שאותם הוא זורק לה בפרצוף כל פעם. כל נושא תחושת הנינוחות והבית, למשל. הרי אמור להיות לו ברור שזה נושא רגיש בטירוף אצלה, ושהיא רוצה אפילו יותר ממנו, להרגיש בנוח, אבל משהו עוצר בעדה. אז במקום לטפוף סביב הנושא ברכות והמון חמלה, ולעטוף אותה עד שהיא תיפתח לבד, הוא מציק לה, מאיץ בה, גורם לה להרגיש לא בסדר ולעשות צעדים נמהרים ולגמרי טכניים לקראתו, כמו לקנות טרנינג מחורבן ולבשל דגים. ואז הוא עוד עושה פרצופים, כי זה לא מרגיש לו אותנטי מספיק. הוא חצוף, אנוכי, וחסר רגישות, אבל הוא לא "גבר מתעלל". זאת לא זוגיות מתעללת. זאת לא זוגיות בכלל. אלה שני אנשים שפשוט לא מתאימים, בדיוק כמו 99 אחוזים מכל נסיונות הזיווג - בטלויזיה או בכלל.

על הגאסלייטינג: קארין בפני איתמר

יודעים מה הפרוייקטים של קארין מזכירים לי? את המחזרים המלחיצים האלה שבדייט שני מופיעים אצלך בעבודה בקטע מקריפ עם טייק-אוויי, את הבעלים שקונים פרחים בשישי סתם כדי לסמן וי על שלום בית, ואת אלה שזורקים עלייך כסף ומעוורים אותך עם תכשיטים מנצנצים כדי שתסתמי ולא תציקי. המחוות הגדולות האלה נחמדות כרעיון, אבל בשורה התחתונה הן אגרסיביות ושתלטניות - אקטים שמספקים לקארין אשליית שליטה על העניינים, ומקטינים את איתמר למימדים בהם הוא יאיים עליה פחות. קארין לוקחת על עצמה את התפקידים הגבריים כל הזמן (במחוות, בנהיגה, בהתנצלויות התכופות וכולי) וזה לא מקרי. דמות הגבר מאיימת עליה בלי קשר לאיתמר, ודרך ההתמודדות שלה עם העניין כוללת הקטנה שלו, עד לרמה שהוא מרגיש שאין לו מקום. אז אם האשמתם אותו בהקטנה וגאסלייטינג, ואותה בסמרטוטיות - תחשבו שוב. היא מקטינה אותו לא פחות, וההתנהגות שלה גורמת לה להיראות כמו ה"מושלמת" שעושים לה עוול, ומורידה את הצרכים שלו לגמרי מהשולחן. חוסר האיזון הזה גורם לו להיראות הנבל המשוגע שמתלונן סתם, כי בסך הכל מה יש לו להתלונן על זה שעשו לו הפתעה, הכינו לו אוכל, וקנו בשבילו טרנינג וסכין? אבל בואו, זה חוסר צדק, ואין יותר גאסלייטינג מזה.

ניצן ומנו. קשת 12, צילום מסך
התחברה לדודה הפנימית/צילום מסך, קשת 12

על ההתהפכות: ניצן בפני מנו

דיסקליימר: אני אוהבת את ניצן. היא מהממת בעיני, והייתי לגמרי רוצה להיות חברה שלה. אבל בתור חברה טובה גם הייתי אומרת לה את זה בפנים - חמודה, את לא יכולה לעשות את עצמך הבחורה הכי זורמת וקולית בעולם ואז כשעוברים לגור יחד פתאום להתחבר לדודה הפנימית שלך שלא מרוצה מהחברים שלו ומהעישונים בבית ושמתלוננת שהוא לא עשה את הסוויץ' מרווק לזוג. כלומר, את יכולה, אבל זה לא יועיל. לא לא - אל תבקשי ממנו לשנות את אורחות חייו בשבילך, כי לא באמת עבר מספיק זמן בשביל בקשות ענק שכאלה, או בשביל סוויצ'ים גורליים. מילא, אם חצי שנה הייתה עוברת, והם היו מאד רציניים, וגם אז אין בזה הרבה טעם. תכל'ס, אם זה מה שהוא אוהב לעשות, האישה שבוחרת להיות איתו צריכה לחבק גם את זה או לקום וללכת, כי לשנות אותו למישהו שהוא לא מחבב בשם ה"זוגיות" לא יועיל לאף אחד, והכי פחות לה עצמה. חוץ מזה, גם היא מעשנת, אז לא הבנתי מה הבעיה. אל תחפפי שיער באותו יום, תאווררי את הבית אחרי שהם הולכים, ותניחי לו.

שני ודני. קשת 12, צילום מסך
פאסיבי ולא טוב לו/צילום מסך, קשת 12

על הפאסיביות: דני בפני שני

עוד אדם שאני אוהבת בעונה הזאת זה דני. הוא מסוג הגברים שנשים (כמוני) נוטות לקחת כפרוייקט, באמונה שלמה (ומטופשת) ש"אני אצליח לפתוח אותו ולפתור לו את הבעיות". אההממ. אז לא. את הבעיות של אף גבר מעולם לא הצלחתי לפתור, וגם את של דני לא הייתי מצליחה לפתור. אבל כנראה שהייתי מנסה, לצערי. שני לוקה בשאפתנות דומה. מאד קשה לראות מתוך הסיטואציה שאת נובחת על העץ הלא נכון, כי לעץ הזה יש אישיוז שחרוטים עמוק, משהו ברמת ה-PTSD מששת הימים משולב בפרפקציוניזם וחרדות ביצוע. הכי בא לחבק אותו, לערסל, ולהגיד לו שהכל בסדר, אבל פשוט אין טעם. דני עושה רושם של גבר שמשחק תפקיד של קליל ומחביא ערימות של כאב מאחורי ערימות של הומור, ולמרות שבפגישה ביניהם היה ברור שהוא נמשך אליה, הוא מתנהג בפאסיביות בתקווה שהיא תתייאש, פשוט כי הצעד הבא באינטימיות מפחיד אותו. מה שנקרא, משחק שח, אבל לא יודע לעשות מט. החומות שלו כל כך בלתי חדירות, שאם הייתי ממליצה למישהי לסיים את התוכנית עכשיו, זה לשני. אפילו להדס ולשי יש יותר סיכוי להגיע למשהו. ואת זה אני לא אומרת בקלות ראש.

הדס. קשת 12, צילום מסך
שבר סורי אפריקאי, אייכה?/צילום מסך, קשת 12

על חוסר המודעות: הדס, בפני כולנו

מישהו מבין למה האישה הזאת באה לתוכנית? מה לגברת "צריכה ספייס" ולזוגיות? חולצת גולף היא לא יכולה ללבוש בלי לקבל התקף חרדה, אז שידכו אותה לשי הקלוז-טוקר? איך?? איך בדיוק היא תצליח לשרוד את התוכנית, ואיך שי המסכן יצליח לשרוד את כמויות הדחייה? מסכנים שניהם, בחיי. הוא מכשכש בזנב ומנסה למצוא על מה להודות כל בוקר, בעוד היא רחוקה ממנו שנות אור, מסתובבת בהבעה של אחת שמתפללת שהאדמה תפער את פיה והשבר הסורי אפריקאי יתממש בינהם. אז נכון, שי זו התאמה טובה תיאורטית, כי זה בדיוק מה שהיא צריכה, אבל באמת נורא ברור שהיא לא במקום שמאפשר לה לראות את זה, ובטח שלא להעריך את היציבות ואת הביתיות שהוא מביא איתו. פשוט לא. היא כל כך לא בשלה לגור עם מישהו 42 יום, שאני לא יודעת איך היא תשרוד. הבעתה שלה מזכירה לי קצת את שירי כשעברה לגור עם לירן, והפעם אין שום סיכוי שזה ייגמר באותה צורה. הדס צריכה לבקש סליחה על חוסר המודעות שהביא אותה ללכת למיונים מלכתחילה, וגם הפסיכולוגים צריכים לבקש סליחה על כך שהם מבזבזים לשי את הזמן. ועל זה שלא שידכו אותו למנור. שני אלה היו אוכלים את הראש אחד לשני על טוני רובינס ובניינים לשימור ונהנים מכל רגע.

עינת ולירון. קשת 12, צילום מסך
נו, התייבש כבר?/צילום מסך, קשת 12

לקט סליחות

זהו, אלו ההתנצלויות הגדולות שלדעתי צריכות לקרות. חוץ מזה לירון ועינת יכולים לבקש סליחה על זה שהם כל כך לא אותנטיים וגנריים. שיא השעמום לראות אותם מתווכחים על ארונות, ונסיכה בטי-שירט? פליז. רק המשפט הזה כבר כל כך מזיע ממאמץ, שהמקלדת נרטבה לי. מקווה שיצא משם משהו טוב בשבילם, כי לנכוח במפגשים ביניהם זה כמו לצפות בצבע מתייבש על קיר. ולסיום, כולנו צריכים להתנצל בפני כבוד הלורד ולקנא במעיין ברת המזל, כי אחרי שקראנו לו דוש על ההתחלה, בנתיים מסתבר שהוא הכי מהמם והכי בשל לזוגיות. אם נועה פילטר הייתה אמיתית היה יכול להיות פה אפילו סיפור אהבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully