לידיה פון קראט. טיקטוק, Giphy
Giphy/טיקטוק

פמיניסטית, מורה, וחשפנית: הטיקטוקריות ששוות מעקב

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 10:03

באפליקציה שעושר החומרים בה עולה על כל דמיון, לא מזיק לקבל המלצות ממישהי שיודעת. מי שווה מחויבות לטווח רחוק. מפמיניזם עד חשפנות - קבלו את הטיקטוקריות שחובה לעקוב אחריהן

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל/וואלה!כסף

טיקטוק עדיין נחשבת בישראל כאפליקציה בעיקר לקטקטים, אבל גם בגזרה שלנו מתחילים לחלחל תכנים בוגרים ואיכותיים לשכבת הגיל המילניאלית ומעלה. אם מתחשק לכן לצרוך קצת תוכן מהיר לרמתכן, לקבל השראה וגם לקנא קצת, הנה כמה טיקטוקריות ישראליות שעושות את זה ובגדול.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

@tamar.lang

משחקי הדיונון? מעדיפה שופינג בתמנון. ##משחקיהדיונון

♬ original sound - Tamar Langbord

מיה דגן
אם אתן שואלות את עצמכן למה האושייה החביבה על האחיינית בת השמונה שלכן מופיעה ברשימה הזו, זה כי מבחינתי, מיה דגן ("לא המפורסמת", אבל בעצם כבר כן המפורסמת) היא אייג'לס. לא רק במובן הזה שקשה במבט להחליט אם היא בת 18 או 35, אלא שהתכנים שלה חוצי שכבות גיל. האינטיסיביות שלה הופכת אותה לטעם נרכש, אבל כמו עם חומוס - אחרי שנפלתם בקסם, אין ממש דרך חזרה. אז מהו הקסם? בגדול, כמו שדגן מעידה על עצמה, "כיף איתה". בין הסרטונים שלה תמצאו בעיקר אנקדוטות יומיומיות, תובנות משעשעות, הרהורים קיומיים בדבר קניות ברשת ותגובות חריפות להייטרז, בעיקר אלה שמאשימים אותה שהיא "מעודדת השמנה" בהיותה קיימת. הכל בקלילות, הומור והרמות.

תמר לנגבורד
גם תמר, ("אנגלית עם תמר" ביוטיוב) היא מזן "לכל המשפחה". היא אמנם מלמדת אנגלית בתיכון, אבל מההסברים הקולעים והקצרים שלה לשאלות בנושא אנגלית כולם יכולים להחכים וללמוד. כערך מוסף היא מגניבה רצח, מצחיקה וחיננית, מה שהפך אותה כנראה למורה לאנגלית הכי נחשקת ובד-אס בארץ. אם תקראו את התגובות לסרטונים שלה, תגלו שרובן כוללות את המילים "המורה הכי טובה" ו"הלוואי שהיית המורה שלי". רק בשביל המחזה המקסים הזה, בין ערימות הרפש הטוקבקיסטי הרווח באפליקציה, שווה להציץ בפרופיל שלה.

לידיה וון קראפט
בשנים האחרונות החלו חשפניות ישראליות להשמיע את קולן בפנים גלויות. אף על פי כן חשפנית שמדברת על חייה בפתיחות, רהיטות ונינוחות - איננה מראה שכיח בנוף, לא כל שכן בטיקטוק. לידיה, אמנית, חשפנית וחברה באיגוד החשפניות, משתמשת בפלטפורמה העומדת לרשותה כדי לנפץ סטיגמות באשר לעובדות מין, לקדם סובלנות ופתיחות ולהילחם על זכויותיהן של הנשים העוסקות בתחום נפיץ זה. בין אם אתן מסכימות עם גישתה או שלא, לא תוכלו שלא להתרשם מהאישיות הכובשת שלה והמענה המאופק והנעים גם לדוחות שבתגובות.

קרן שחם
אתן בטח מכירות אותה כבר מהאינסטגרם, ואם לא, זה הזמן להתחיל לעקוב גם שם. בימים רוויי תוכן אלה, רבות המצחיקניות והביוטי-בלוגריות שמסתובבות להן ברשת, אבל לא הרבה טובות בשני התחומים כמו שחם, שמשלבת ביוטי בהומור שלה והומור בביוטי. מה שהופך אותה לייחודית באמת, זו היכולת שלה לצחוק על הפייק שבעולם הביוטי-בלוגריות והרשת בכלל בעודה לוקחת בו חלק. בשביל להצחיק באמת צריך להיות מוכנה להתלכלך, שלא לומר להתכער, ושחם קופצת ראש לתוך בריכת הבוץ של הסאטירה. כשהדרישה לאהוב את עצמך "כפי שאת" הופכת לעוד מסר שיווקי ריק מתוכן, תגובת הנגד של שחם מביאה משהו חדש ומרענן.

הפמיניסטיקטוקריות
אחרי שליכלכנו על באדי פוזיטיביות, קבלו פמיניזם באדי-פוזיטיב אקטיביסטי לפרצוף. מאיה לי לוי מקדמת מודעות לפגיעות מיניות, סובלנות ללהט"ב, דימוי עצמי חיובי ובפרט דימוי גוף. המשבצת הזו נשחקה עד תום בשנים האחרונות, ואכן, לוי לא מחדשת כמו שהיא ממסמרת מסרים קיימים ומטעינה אותם באישיותה הכריזמטית, הנינוחה והבטוחה בעצמה. בינג' על כמה סרטונים שלה יעשה לכל אחת חשק לאמץ את גישת המאדרפאקרית שלה, לצאת לריקודי היפהופ בפארק ולשים כוס על מה שאחרים חושבים. עוד מובילות שתמצאו תחת השטאג #פמיניסטיקטוק - נעמה שטיין, שמהווה השראה להרבה נערות גיקיות במידות גדולות, ו"liti.love", פעילה רדיקלית שמביאה טייק יפה על שיער גוף, אלימות מינית ויתר הנושאים הפופולאריים בז'אנר.

ענבל ברוקר לוי
אין לה המון עוקבים, אין לה ספונסרים ואין לה שם, אבל היא פשוט קורעת, ותודה לאלוהי האלגוריתם שהביא אותה לפתח פידי. ברוקר-לוי מביאה אותה בשלל יציאות מצחיקות, אבל החלק האהוב עליי בערוץ שלה הוא ביקורות על ביקורות. מדי סרטון ברוקר לוי מקריאה את סקשן הביקורות למוצרים דוגמת שמפו "כיף", מתכון לראש דג ובסיס מחנה 80, שהן לרוב משונות בדיוק כפי שהייתם מצפים מאנשים שטורחים להגיב על כל אלה ברשת. במבט תמהוני ורצינות תהומית, היא מחזירה למגיבים פידבקים מבריקים והרבה יותר יחס ממה שציפו לקבל אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully