אביב גפן ונטע ברזילי. רשת 13 אקס פקטור, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 אקס פקטור

נס גדול היה פה: הריב בין אביב גפן לנטע ברזילי

הדר חזן

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 16:28

בפרומו של אקס פקטור לאירוויזיון רואים את נטע ברזילי מוחה דמעה ומסבירה לאביב גפן שדעתו על ההצלחה שלה היא דעה מקטינה ומצמצמת, מה שגרם לנו לשאול את עצמנו - האומנם? או שאולי זו דעה לגמרי לגיטימית? הדר חזן באה לסגור את הפינה הזאת

ארבעה משופטי "אקס פקטור לאירוויזיון" - אביב גפן, מרגלית צנעני, מירי מסיקה ונטע ברזילי - מקיימים הופעה בהפתעה בנחלת בנימין שבתל אביב, בעוד מחופשים לדמויות מ"משחק הדיונון"/רשת 13

אין לי יותר מדי אמפתיה לנטע ברזילי או לאביב גפן, על כל אחד מהם אפשר לומר בוודאות שאין לו את תסמונת המתחזה. בפרומו התורן של "האקס פקטור הנולד הבא לאירוויזיון", אביב מטיח בנטע שהיא ניצחה בנס, היא הרי הגיעה עם השיר הנכון, השירה הנכונה והלוק הנכון (נו, ומה נשאר?) ובאופן קוסמי המכלול הזה הביא אותה לזכות בתחרות פרפורמנס אירופאית. היא מצידה טענה שמילותיו מקטינות ומצמצמות אותה. נטע אולי נקלעה לסיטואציה, אבל אביב הוא גמל שלא רואה את דבשתו והשילוב ביניהם הוא תעודת עניות לפול השיפוט בריאליטי שירה ישראלי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

יש משהו בדבריו של אביב. היא אולי לא ניצחה באירוויזיון בפוקס, אבל אם עבודה קשה הביאה אותה למקום שהיא נמצאת בו היום, השאלה המתבקשת היא "לאן?". מאז עלילות הלופר בביצועיה ב"כוכב" ברזילי נעה על אותו קו מוזיקלי ובכלות 4 השנים שעברו מאז זכייתה, היא הוציאה 5 סינגלים בלבד למעט שיתופי פעולה עם עומר אדם וסטטיק.

מהשיחה השתמע שאביב לא מזלזל במאמץ שנטע הייתה צריכה להשקיע על מנת לנצח שני גמרים, אלא מטיל ספק ביכולת שלה לבנות על הגימיק הזה לבדו קריירה, ספק שמתגלה כסביר.

עם זאת, לטעון שדווקא זכייתה של נטע באירוויזיון היא נס היא בורות לגבי הקונספט, כי הרי כל זכייה בארוויזיון היא בגדר הפתעה. תחרות שירה היא לא טורניר כדורגל, ובטח שלא האירוויזיון שבו הקריטריונים לניצחון די עלומים, לא ברורים, וככל הנראה משתנים. כמה שמנסים להבין את החוקיות, לא ניתן למתוח אף חוט מקשר בין אלו שניצחו בה במהלך השנים.

על גפן לעומת זאת, אפשר לומר שהוא הסל אאוט הכי גדול של הרוק הישראלי, אם בנתוני פתיחה מוטים עסקינן. הוא "בן של" משני הצדדים, חרף קולו הצורם הוא רדף קריירה במוזיקה, הופעת הבכורה שלו הטלוויזיה הייתה בגיל 11 עם שיר שכתבה אחותו לאימו, ולאחר שיצר סאונד-טרק עשיר לשמאלנים וחיילים לאורך הניינטיז, בעשור האחרון העשייה המוזיקלית שלו היא בגדר "איפה אפי" בפלייליסט הגלגלצי.

אם כך, נס גדול היה פה?

לטענה של נטע "עבדתי בזה" הוא משיב באופן תמוה "כולם עבדו בזה" סליחה? נטע ניצחה בתחרות ספק מיינסטרימית פעם אחת, אביב גפן העביר קריירה שלמה שרבים היו הורגים בשבילה מבלי שעבדו פחות קשה ממנו.

אולי הם היו פחות אשכנזים או פחות גברים או פחות בנים של יהונתן גפן, אבל בתעשיית הבידור ההיצע רב על הביקוש לא מהיום והניסיון לבטל את הישגיה של נטע הזוי בעיניי, אני מתקשה להבין מה הוא לא היה מחשיב כנס, האם לשפוט בריאליטי מוזיקה כעשר שנים לאחר שהקריירה המוזיקלית שלך גוועה זה לא נס? האם אביב גפן והתעויוט היו מגיעים לחצי הגמר באירוויזיון? אפילו הוא בעצמו לא יודע.

מלבד זאת, מתוך הנתונים שהוא מדמיין שהיו לטובתה הוא שכח כמובן לשקלל את העובדה שהיא אשה ושמנה. לחשוב שנשים, שמושמעות משמעותית פחות, זוכות בפחות פרסי מוזיקה ומפיקות פחות שירים הן בעלות איזשהו יתרון יחסי שאפשר לקרוא לו "נס" זה מנותק, ונשים שמנות על אחת כמה וכמה - אם גפן חושב שדלתות נפתחות עבורן באופן אוטומטי, מוטב שישכיל מעט בנושא.

כמובן שהמציאות אכזבה יחסית לפרומו (שבו העריכה השאילה צילום של נטע מוחה דמעות מאירוע אחר לגמרי), המילה "נס" תוקנה לנדיר, והפולמוס נפתר בחיבוק. ועדיין - האם אביב צריך לחפש בגוגל "אירוויזיון" ו"נשים בפלייליסט גלגלצ"? כן. האם הדיסקוגרפיה של נטע ברזילי קצרה יותר מזו של אן בי כוכבת הפופ בת ה12? ובכן בדקתי וכן. האם מישהו מהם יפנים את השיעור בענווה הראויה? לזה, חברים, אפשר רק לקוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully