זוגיות, סקס. ShutterStock
ShutterStock

הסקסולוג חושף: כך נשמעות שיחות הסקס של נשים

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 13:42

"סתכל את הכוסית הזאת, מה הייתי עושה לה" אומר גבר אחד לחברו, במה שנשמע שיח פתוח על חיי המין שלו, ומסתבר שלא בהכרח. ההבדלים בין גברים לנשים בכל הנוגע לשיחות סקס שונים ממה שחשבנו. הסקסולוג דניאל דריי חושף נתונים מהקליניקה

"סתכל את הכוסית הזאת, מה הייתי עושה לה", שמעתי מאחוריי. חבורת גברים בשולחן הסמוך אליי החליפה רשמים באשר לדמות עלומה בטלפון של אחד מהם. לפי המוזיקה, חשבתי, בטח מישהי בטיקטוק. "זו הפנטזיה שלי, אחי", הצטרף אליו אחד אחר. "הייתי מפרק אותה". הדיבור האגרסיבי הזה צרם לי, כיווץ אותי. מצד שני, אמרתי לעצמי, נו, גברים - הם לא מתכוונים לרע. זו הגישה שלהם לסקס, ולפחות ביניהם, הם כנראה צריכים לפרוק קצת רפש.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מאוחר יותר הצטרפה אליי חברה, ודיברנו, בין היתר, על סקס. היא סיפרה לי שהיא נמשכת למישהו, שלפעמים הייתה רוצה לשכב איתו, אבל גם שמעה שהזין שלו מזכיר חציל. לאו דווקא לרעה. על מישהו אחר, שמעה שיש לו קטנטן, ממש מיקרו-פינס. אמרתי שאני לא מופתעת. גם אנחנו יכולות להיות מרושעות, חשבתי, רק באופן אחר. ובכלל, גברים ונשים מדברים על סקס אחרת, בהכללה גסה (חה), אבל לא ידעתי להניח את האצבע בדיון באיזה אופן. לדברי הסקסולוג ד"ר דניאל דריי, ישנם הבדלים, אך בעיניו, אינם טמונים במידת האגרסיביות.

"השפה העברית, בכלל, היא מאוד אגרסיבית: 'לדפוק,' 'לזיין', 'לטחון", לדבריו. "יש לנו כנראה השפעה של הצבא". בז'רגון הזה, הוא אומר, משתמשים נשים וגברים כאחד. אבל זה לא תמיד היה ככה. "אם היינו מנהלים את השיחה הזו לפני 15-20 שנה, הייתי אומר שהחברה אילפה נשים לדבר על סקס בצורה רומנטית וגברים בצורה אגרסיבית", הוא אומר. "אבל בעשרים השנה האחרונות, התעורר הפורנו וגרם לנשים ולגברים לדבר על פנטזיות מיניות בצורה די דומה".

זוג מקיים יחסי מין במיטה. ShutterStock
תשקיע, כי מחר כולן יידעו/ShutterStock

ד"ר דריי טוען כי לדמיון ההולך וגובר יש גם צדדים חיוביים. "למשל, היום נשים כן מצפות ליהנות מסקס לא פחות מהגבר", לדבריו. "הן לא רוצות רק את הצד הרומנטי. הן רוצות שהגבר ידע לענג, לרדת לה, לעשות לה כיף, להחזיק מעמד ולא לגמור תוך שתי שניות".

אז איפה בכל זאת טמון ההבדל?
"כשאני מדבר עם קבוצה שמורכבת רק מנשים, הדיבור הוא מאוד פתוח", מעיד ד"ר דריי. "הן מדברות על הכל. נשואות, לא נשואות, כולן מספרות - על איבר מין ענק, על ה'בוטן' של האקס, על איך היא נהנתה וההוא נישק אותה טוב…". הרזולוציות, כפי שהבנתן, גבוהות במיוחד. "אם גבר היה שומע את זה, הוא היה מפחד", לדבריו. "זה שיח נורא פתוח ומשתף".

בשונה מגברים, נשים נוטות גם לחלוק את הקשיים והחוויות השליליות. למשל, אם הוא גמר מהר מדי, אם הוא לא ידע איך לגעת בך או אם סתם לא אהבת את הריח שלו. לדעתו של ד"ר דריי, השיח הזה נולד מתוך מגזיני הנשים. כן כן, כמו זה שאתן קוראות עכשיו. "בעיתוני נשים תמיד כותבים על בעיות בסקס ואיך לפתור אותן", הוא מסביר. "אם מישהי מתקשה לצורך העניין להגיע לאורגזמה, וכל אחת תנסה לתת משהו מעצמה ולעזור לפתור את הבעיה. השיח סביב סקס הוא פרודוקטיבי".

עוד ב-Sheee

גילתה שחבר שלה שוכב עם אחותו החורגת - והראתה את הסרטון לאמם

לכתבה המלאה
חלומות על סקס. ShutterStock
"וואי וואי מה אני אספר לחברות שלי מחר..."/ShutterStock

אצל גברים, לעומת זאת, הסיפור שונה לגמרי. ויש לו סיפור פיקנטי במיוחד בנושא. "פעם צופית גרנט רצתה לעשות מסיבה לבעלה דאז, אברהם גרנט", מספר הדוקטור. "היא הזמינה אותי כסקסולוג, וגם הביאה מומחה לרפואה פלסטית". אבל מה שהיה יכול להתקבל כפעילות משעשעת ומהנה לנשים - נחל כישלון בקרב הגברים. מרגע שהבינו את טיב הפעילות, מספר ד"ר דריי, שתיקה השתררה בחדר. אחריה התעוררו כמה צחוקים נבוכים, ותחושה גורפת של אי נוחות.

"רק אחרי שנגמרה הקבוצה, התחיל להיות מעניין", מספר ד"ר דריי. "אז כל הגברים הגיעו כדי לדבר, ונשארתי עוד שעה וחצי כדי לענות בנפרד לכל אחד". בקבוצה, מסביר הסקסולוג, גברים לא ידברו על הקשיים שלהם סביב מיניות, אלא יתגאו בהצלחות. "תמיד הם יספרו, 'הייתי עם אלף בנות', ותמיד בסגנון של 'להשיג'", לדבריו. "אף אחד לא יגיד, 'יצאתי עם בחורה וירדתי לה שעות'". אחרים, הוא מוסיף, ישתתקו לגמרי. ובניגוד למה שמקובל לחשוב, אלה לאו דווקא הפטפטנים שמסתירים צרות, אלא השתקנים.

פנים אל פנים הם עשויים להיפתח, אבל יבררו היטב את את הפרטנר שבפניו הם נפתחים. בדרך כלל, אומר ד"ר דריי, יחלקו את הקשיים רק עם החבר הקרוב להם ביותר, ורק בארבע עיניים. בשביל להביא גבר לטיפול, כבר דרושים משאבים נוספים. "כשגברים מגיעים אליי, ב90% מהמקרים זה או שהם מפורקים אחרי פרידה, או שבת הזוג שלחה אותם לטיפול", מספר הדוקטור. "כמעט אף פעם גבר לא יבוא מיזמתו. הרבה פעמים הם יעדיפו לחפש תשובות באינטרנט, ולא יעשו צעד נוסף עד שידחפו אותם".

ד"ר דניאל דריי. yes
רופא וסקסולוג. ד"ר דניאל דריי/yes

על ספת הטיפולים, ניכרים עדיין הבדלים בשיח בין המגדרים?
"מול רופא סקסולוג, הנשים הן אלו שמדברות בקלות יותר על סקס - מספרות על בעיות, וכו'. הן גם יודעות אלו תרופות בן הזוג לוקח ומה קרה לו כשהיה בן 5. אני מדבר בהכללה מגדרית, אבל ברור שזה לא כולם. גם אצל זוגות להט"בים, אגב, יש אותה חלוקה - צד אחד פתוח ומתקשר, וצד שני סגור יותר. אלה אותם מנגנונים, פחות או יותר. לרוב הצד שלוקח במערכת היחסים את התפקיד הנשי הוא זה שידבר ראשון".

זה די מפתיע, כי אני זוכרת בתור נערה מתבגרת, ראיתי שבנים מהר מאוד מתחילים לדבר על אוננות. לנו, הבנות, לקח הרבה יותר זמן להיפתח ולהודות שיש לנו יצר מיני בכלל.
"בהתחלה, בנים מדברים יותר כי הדברים בולטים אצלם יותר, במלוא מובן המילה. תרצה או לא תרצה, בגיל 13 או לפני אתה מתעורר ויש לך זקפה, אתה תיגע ויצא זרע. אין ברירה, אתה לא יכול להתעלם מזה. אתה תראה שאיבר המין של חבר שלך גם עומד לפעמים. בנות, לעומתן, צריכות לגלות. זה הרבה יותר מסובך לגלות איפה הדגדגן ואיפה נעים להן, ולפעמים הן מגלות את זה במקרה עם טוש במקלחת. כבר שמעתי על אישה צעירה שהגיעה לרופאת נשים ואמרה 'אין לי דגדגן'. צריך ללכת ולחפש, וזה מסובך. לבנות לוקח זמן לדבר כי לוקח להן זמן לגלות".

סיבה נוספת לכך שגברים מתחילים לדבר על מיניות מוקדם יותר, היא שהגילוי שלהם נעים יותר, לדברי הדוקטור. אצל נשים, כפי שאתן יודעות בעצמכן, זה תמיד מורכב יותר. תחשבו על זה: אנחנו מגלות את המיניות דרך כאבי מחזור ושינויים קיצוניים בגוף. עד שאנחנו מגיעות לסקס המיוחל, הפעם הראשונה עלולה להיות כואבת ומדממת ולרוב, היא לא ממש מהנה. גם אם קצת נחמד לנו, סביר להניח שלא נחווה בה אורגזמה. תוך כדי כל זה המחזור הארור ממשיך לרדוף אותנו, הווסת מפציעה כל חודש, מכאיבה ומלכלכת, וכשהיא לא מופיעה - זה מדאיג.

"הגוף של האישה הרבה יותר מעניין ומורכב ודורש הרבה יותר היכרות", מסכם ד"ר דריי. "נשים שמכירות אותו יכולות ליהנות בטירוף, הרבה יותר מבנים, אבל אלו שלא יעשו מאמץ להכיר אותו - לא יגלו. זה גורם לנשים, בהתחלה, לדבר על סקס פחות. אבל כשהן מדברות - הן עושות את זה בצורה יותר פתוחה ויותר אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully