בני זוג בשיחה. bbernard, ShutterStock
ShutterStock/bbernard

השדכניות חושפות: הטעויות הגדולות שכולם עושים בהתחלה

השדכניות

11.1.2022 / 12:28

מצאתם את עצמכם לבד בסילבסטר? שוב? אולי אתן צריכות ייעוץ של אנשי מקצוע - השדכניות בלי ורוית מעניקות מנסיונן: אלה הטעויות הכי גדולות שאנחנו עושים בתחילת מערכת יחסים

והנה שוב מוצאנו עצמנו לבד בסילבסטר, מקבלים את השנה האזרחית מרוחים בפיג'מה על הספה עם השלט על הנטפליקס ביד אחת, והאפליקציה עם הסוויפ ימינה ושמאלה ביד השנייה. באמת שהיה סבבה. ומי יוצא בסילבסטר בימינו? נשיקה קיטשית בחצות זה כ"כ האלף הקודם. ובכלל בקור הזה, המקום הכי חם ונכון להיות בו בלילה הזה היה מול מפזר החום שמונח על השטיח.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל על מי אנחנו עובדים פה? לגמרי היינו שמחים להעביר את הערב הזה בזוג. אבל אילו שקרים עצמיים, דעות קדומות והרגלים באזורי הנוחות, הביאו אותנו לכך ומוטב שנותיר מאחור? מה עלינו לשנות עבור נשיקת חצות תחת זוגיות אמיתית בסילבסטר 2023?

זוג מתטעף בשמיכה בחורף. ShutterStock
אולי בשנה הבאה/ShutterStock

עוד לא אבדה תקוותנו
אנחנו מושכים ואטרקטיביים ויש מי שרוצה בקרבתנו - זאת המנטרה שרצוי שתלווה אותנו לשנה החדשה. רצוי שנשווק זאת בתוכנו והחוצה ולא נתבייש ברווקותינו, אלא להיפך, להבין כיצד ממנפים זאת באסרטיביות "להפצת לחמנו" באופן שעשוי לפתוח דלתות והזדמנויות. בישראל כידוע לא מוצאים עבודה רק באמצעות שליחת קו"ח, אלא בנוסף דרך הפעלת קשרים, מכרים וחברים משותפים, וכך גם בנושא מציאת זוגיות. הפסיקו להתבייש ולתרץ שאתם מרוכזים עכשיו בקריירה ולימודים, ושדרו לכולם שאתם בעניין ומה בעצם אתם מחפשים.

פאסון
לצד זאת, פרופורציות היא מילת המפתח ומודעות עצמית לא הרגה אף אחד. כדאי שנשים לב שלא לקחנו חלק בתופעת הרווקים שמעלים אינספור פוסטים מספימים ברחבי הרשת, עם תוכן די משוכפל ומביך על חיפושם הנואש אחר זוגיות המלווה בדרישה מתחננת לפנות אליהם בהקדם. יש כאלו שסוברים שזו טקטיקה לגיטימית, אבל לרובנו זה נתפס כקרינג' על סף המכמיר לב.

מפגש אחד - פאשלות רבות
אז הנה, הגענו לשלב הדייט הראשון. הסיטואציה עשויה להיות מרגשת ומוזרה ולעיתים אף מביכה ומלחיצה, על סף התקף חרדה עבור חלקנו. כך לפעמים, מאמץ מוגזם להרשים עלול להתהפך ולהוביל לפאשלות שימצבו את הערב ככישלון מהדהד. ולעיתים בדיוק ההפך - הדייט ייכשל מכיוון שלא טרחנו מספיק, וניתפס באופן לא רציני כמזלזלים. שגיאות קלאסיות שיבאסו ויחריבו את המפגש עלולות להיות בין היתר, איחורים בתחילת הערב שיעיבו עליו עוד מתחילתו; הופעה מוזנחת ובלתי סטרילית; פרטים אישיים לא נכונים שהצגנו ויתגלו מהר; התנהגות בלתי מותאמת, ויותר מכך מטרידה; משחקי פלירטוטים עם הסובבים באופן בלתי מודע, או גרוע מזאת במודעות מלאה כדי לנסות ולייצר פאסון נחשק למטרת הוצאת עיניים לפרטנרים; דייט בעיקר עם המסך במקום עם מי שמולנו; ראיון עבודה עיקש במסווה של דייט רומנטי; התרכזות בעיקר בעצמנו במהלך השיחה והרבה פחות בצד השני; גילויי שתלטנות וכוחנות, שעלולים להתפרש כתמרור אזהרה מהדהד; וכמובן בסוף הערב, השאלה הנצחית מי משלם (אין תשובה מוחלטת, רק לא לצאת קמצנים).
ואלו דברים שאת הערב מדכאים. אז אל.

עוד בוואלה!

נולדה קשישה? גיל 40 של היום מול גיל 40 לפני 40 שנה

לכתבה המלאה
דייט קפה. ShutterStock
מי משלם?/ShutterStock

תיאום ציפיות
סטוצים וריבאונדים יכולים להיות נחמדים למי שמתאים לו, ואנחנו בעד למי שזה עושה טוב ומשרת את המטרה שלשמה התכנס. אבל בהנחה שמחפשים קשר ארוך, חשוב מראש לתאם ציפיות מוקדמות ושהצדדים ינהגו בשקיפות לגבי כוונותיהם. ומי מאיתנו שפחות רואה רחוק, העיקר שלא להוליך שולל במסווה של קשר רציני וכך לאכול לצד השני את הזמן והלב ולהיעלם. ובמילים אחרות, חדלו להיות דושים.

ניסוי וטעיה
התקדמנו הלאה לאפיזודה יותר מחייבת? כיף! ומכאן חשוב לזכור שזוגיות טובה, היא זוגיות שמאפשרת… לטעות. כן, פה כבר מותר להשאיר מקום בדרך לטעויות. הרי כולנו בני אדם, כל עוד המידות והכוונות טובות בבסיסן. ההכלה תבוא על חשבון השיפוטיות והציניות השגורים בקרבנו, וכך סביר שנזכה בחזרה להדדיות שתחזק עוד יותר את הקשר הנבנה ומתהווה. זוגיות בריאה מאפשרת ללמוד. אם הנחת היסוד תהיה בלמידת מה נכון, מה נעים, מה מתאים לשנינו ומה לא, נעלה על המסלול הרצוי.

אל תדברי על אריק
העבר תמיד היה ויהיה חלק אינטגרלי מאיתנו, ואף אחד לא יוכל להעלים אותו מתוכנו. אך כדי לפתוח דף חדש וחלק לזוגיות בריאה, אקוטי להישיר מבט קדימה ולהימנע מסינדרום האקס המיתולוגי. לא להשוות למה שהיה, לפחות לא כלפי חוץ במידה שעשויה לערער את היציבות. גילינו שאנחנו עוד חזק שם? אז כנראה שעדיין לא בשלנו לזוגיות אמיתית. ובינתיים עדיף שלא לקפוץ ראש פנימה ולהסב עוד עוגמת נפש, אלא להמתין לזמן הנכון והמתאים, זה יבוא. התהליך עשוי להתגלות כחיובי אם נצא ממנו מחוזקים ושלמים, אך ספק אם במהלכו ישרת זוגיות חדשה ובמידה ועודנו מהרהרים האם ניתן להשיב קשר שנגמר וחוזרים שוב ושוב לפשפש בעבר כדי להבין שמא טעינו והיכן.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי שינגרט ורוית מגדל, השדכניות/נועה רוזן

אם זה ייגמר, נגמור את זה יפה
דף חלק, כבר אמרנו? קשרים, ויותר נכון אופן סיומם, ישליכו על העתיד והדרך שאיתה נמשיך הלאה. ולכן חשוב להימנע משיימינג ילדותי לאקסים ברשתות מול כולם שיפגע בראש ובראשונה בנו תדמיתית, ויציב סימני אזהרה בוהקים סביבנו (פרטים נוספים אצל יותר מדי סלבס ישראלים לאחרונה). עדיף שנבטיח זה לזו לסגור את הפרק הקודם בשלום ושלווה, וכך גם נסלול את הדרך הנכונה והבריאה ביותר לקשר הבא.

השפעות סביבתיות
קרה כבר לא אחת שמשפחה וחברים קרובים סייעו להחריב קשרינו חדשים, כמקרה קלאסי של "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות". מגוננים עלינו יתר על המידה ובהגזמה (מישהו אמר משפחה יהודית?) ונראה שנחושים למצוא את הרע אצל הדייט, גם אם באופן מאולץ. לעיתים מדובר בתרחיש יותר מורכב, בדמות סביבה קרובה רעילה מיסודה שנדמה שמנסה להזיק לנו באופן מכוון. למשל באמצעות הערות אגביות ו"תמימות" כביכול מתחת לחגורה, שנועדו להוציא לנו את הרוח מהמפרשים ובסופו של דבר לפגוע בביטחוננו ובקשר. במידה ואנו אכן מאושרים בתוך הזוגיות החדשה ולא מוצאים ממש בדבריהם, יהיה חשוב לנטרל את המוקשים הללו מראש. הטקטיקה יכולה להיות אם בהתעלמות ודילוג אלגנטי מעל המהמורות; אם בשיטת "הפרד ומשול"; אם בשיחת נפש, כדי שקרובינו יפנימו שהתוצאה שנגרמת הפוכה מכוונותיהם הטובות; או בפיתרון כואב ודרמטי אך הכרחי, של בחינה מחודשת לגבי טיב קרובינו ועד כמה הם אכן רוצים בטובתנו, כשהקשר הנוכחי הוא כנראה רק הסימפטום ולא הסיבה.



הכותבות בילי שינגרט ורוית מגדל הן בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully