איתמר עמי. אלעד ויינטרוב, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/אלעד ויינטרוב

"לא עושה את זה בשביל כסף: כל שקל שאזכה בו ייתרם"

איתמר עמי

21.1.2022 / 13:43

חתונמי נגמר מזמן, אבל אם חשבתן שאיתמר עמי מתכוון ללכת ללא מאבק, טעיתם, ובגדול. מרגע שנודע על התביעה שלו את שני קדר ואת "פוליטיקלי קוראת" ששיתפו איתה פעולה, המבקרות חזרו להפליא בו את טיעוניהן. עכשיו איתמר עמי רוצה לענות

ראיון איתמר עמי/אימפקט שירותי תוכן

בוקר אחד הטלפונים שלי ושל המשפחה שלי התחילו לצפצף בלי הכרה, מבול של הודעות. הנוסח היה כמעט זהה: "תראה מה כתבו עליך" לצד קישור לפוסט מטעם עיתונאית שקובעת שאני הדוגמה המייצגת לאיך נראה גבר מתעלל, אלים, טורף, אפל, חשוך ובעל אישיות גבולית. מה היא לא כתבה עליי. והכל, לא "לפי דעתה", אלא כאילו היא מתארת את המציאות ממש.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

קראתי והתכווצתי. היא לא מכירה אותי! היא ראתה אותי על המסך לכל היותר כמה שעות, בסיטואציה כל כך ייחודית וחריגה. היא בטח מבינה שאני בן-אדם ויש יותר ממה שניתן לראות על המסך. היא הרי מבינה כמה כוח והשפעה יש לה על נשים, ובכלל. איך היא כותבת עלי את הדברים הנוראיים האלו?

איתמר עמי. אלעד ויינטרוב, באדיבות המצולמים
"יושב בשקט רוב הזמן" איתמר עמי/באדיבות המצולמים, אלעד ויינטרוב

לקח לי רגע, ואז הבנתי שנחצה כאן גבול. גם לפני כן נמתחה ביקורת על איך שהוצגתי בחתונה ממבט ראשון, כמו שנעשה ביחס ליתר המשתתפים (וזה, אגב, 100% בסדר). אבל אף אחד - בוודאי לא עיתונאית וגוף שמכנה את עצמו עיתון - לא העז להתיימר לאבחן את מבנה האישיות שלי (לא של ה''דמות'', של בן-האדם, בשר ודם) בפוסט ארסי שכזה, ופשוט להסית מדינה שלמה לחשוב שאני השטן בהתגלמותו. וכשהן הרשו לעצמן, גם אחרים הרשו לעצמם. מסתבר שכך עובדת הסתה ויראלית. לא העליתי על דעתי כמה זה מהיר, כואב ומסוכן. ככה אפשר להרוס חיים של בן-אדם. כל בן-אדם.

עברו עליי שבועות קשים. הרגשתי איך בכל מקום מפשיטים אותי במבטים ומתלחששים. קיבלתי מבטים שונאים ברחוב, בנות-זוג לשעבר קיבלו טלפונים עם שאלות קשות (ובינינו, הזויות לגמרי). ובגדול, מצאתי את עצמי לפתע בפוזיציה שאני לא מאחל לאיש: נדרשתי להסביר את עצמי, כל יום כל היום, ולשכנע שאני לא אותו שטן מתעלל.

אז למה תבעתי?
נתחיל בלמה לא: בטח לא כדי להשתיק. הרי התביעה פומבית, ואני גם לא עושה את זה בשביל כסף: כל שקל שאזכה בו ייתרם. אני אומר את זה בפה מלא.

ולמה כן?
כי נגרם לי נזק אדיר. מרחפת מעלי עננה. שני ופוליטיקלי, בעזרת הכוח העצום שלהן, הפכו אותי מבן-אדם לסטריאוטיפ של חלאת המין האנושי. והכל, בפלטפורמה שמתיימרת לקרוא לעצמה עיתון!
אני חייב להבהיר: שני קדר לא פנתה אלי מעולם. היא התעלמה מהבקשות של אמא שלי שכתבה לה וניסתה להסביר לה: "יש אדם מאחורי הדמות, את הורסת לו את החיים". זה לא עניין אותה שאני בן-אדם, עם משפחה, חברים ותוכניות לעתיד. והן גם התעלמו ממכתב ההתראה ששלחו להם עורכי-הדין שלי (כי ביקשתי לעשות כל מה שניתן כדי ליישב את העניין בלי להגיש תביעה).

איתמר עמי. אלעד ויינטרוב, באדיבות המצולמים
"איך היא כותבת עלי את הדברים הנוראיים האלו?" איתמר עמי/באדיבות המצולמים, אלעד ויינטרוב

חשוב גם לזכור ששני ופוליטיקלי לא נתבעו בגלל מחשבות, כוונות או דעות. בשום אופן לא. הן נתבעו בגלל מה שהן פרסמו בפועל; בגלל הפסקנות, היוהרה, ההסתה המסוכנת וחוסר האחריות שגורמים נזק.
מה שקורה בימים האחרונים מלמד אותי שבצדק הגשתי תביעה. אפילו עכשיו, במקום לעצור רגע ולערוך חשבון נפש, פוליטקלי ושני מנסות להלך עלי אימים; הן משתמשות באמצעים אלימים ומסיתים כדי שאני אוותר על הזכויות שלי.

בזמן שהן סוקלות אותי במילים, מתראיינות ומגייסות כספים, אני יושב בשקט רוב הזמן. ולא כי אין לי מה לומר, אלא כי כל דבר שאגיד יהפוך להיות קמפיין כנגדי ולטובת יחסי ציבור וגיוס כספים של פוליטיקלי קוראת. על הגב שלי.

אני לא מצפה מאף אחד להבין את הגיהנום שעבר עלי, ובאותה נשימה לא מאחל אותו לאף אחד. אבל אני מקווה שכולם יבינו: כשגוף תקשורת ועיתונאית חוקרת חושפים מטריד מינית, גבר מכה או אנס, זו עיתונות חשובה מאין כמותה. אבל, כשגוף תקשורת או עיתונאית חוקרת - שמתיימרים להיות אובייקטיביים - עוסקים בהסתה פרועה ובהתיימרות להפוך אדם (שהן אפילו לא שוחחו איתו) לדוגמה מייצגת לאחת התופעות הפסולות והבזויות ביותר שבכלל יש - נלווית לזה אחריות כבדה.

ולסיום, לבצע בי שיימינג כזה פרוע רק בגלל שהעזתי לעמוד על זכויותיי לפי החוק, זה מהלך משתיק ומסוכן פי כמה מלהגיש תביעה לפי החוק. יש בזה מוסר כפול. זו דעתי הצנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully