קמטי צחוק ליד העיניים. ShutterStock
ShutterStock

לא רק מחליק קמטים? הסודות הכי חשובים של הבוטוקס

ד"ר אברי רווה

30.1.2022 / 9:19

"בוטוקס" הפכה למילה הגנרית שמתארת את כל טיפולי האסתטיקה באשר הם. אמנם זה לא נכון, אבל לבוטוקס בהחלט יש שימושים רבים ושונים - החלקת קמטים הוא רק אחד מהם

טיפולים/צילום: רשת 13

בוטולינום טוקסין, (או בשמות המסחריים שלו: בוטוקס, קסיאומין, דיספורט), הפועל לרפיון שרירים והחלשתם באופן זמני, הוא חומר שיש לעשות בו הליכים רפואיים מבוקרים באופן מקצועי ביותר. השימוש בבוטוליניום הוא עצום ורב-גוני, ולצד השימוש בו כתרופה הוא משמש גם למגוון של הליכים אסתטיים שישמרו מראה פנים רענן חיוני צעיר ובעיקר טבעי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

עד עכשיו חשבת שבוטוקס משמש רק להחלקת קמטים? טעית!

גאמי סמייל - Juvéderm®. ShutterStock
לחיוך מושלם/ShutterStock

באני סמייל
בוטוקס יכול לטפל בקמט האופקי שנוצר בחיבור העליון בין האף לקצה הפנימי של העין, הבעה שנקראת "חיוך הארנב". כאשר אנו מחייכים חיוך החושף את השיניים הקדמיות ונוצר קמט קטן וחמוד בצידו העליון של האף. הזרקת בוטוליניום באזור הקטן הזה גורם למראה אסתטי חלק ונקי בזמן החיוך.

גאמי סמייל
סיטואציה בה חיוך יחסית צנוע חושף את החניכיים. זה נובע משפתיים דקות או ממרחק קצר מדי בקשת הקופידון, והפתרון הוא הזרקת מעט בוטוליניום להרפיית השריר, כך שתנופת החיוך תהא מוגבלת קלות וכך החניכים יישארו מוסתרות.

החלקת קמטים בשליש העליון של הפנים
אזור הגבות ומעלה, הוא השליש העליון של הפנים ומי עלול לשוות לפנים מראה מבוגר יותר בשל קמטי ההבעה. בטיפול הזרקת בוטוליניום טוקסין ניתן לטפל בקמטי ההבעה של המצח, בין הגבות ובצדי הגבות - מעל העיניים. התוצאה תעניק מראה עיניים פקוחות מורמות והמראה הכללי של הפנים יהיה מואר ורענן יותר.

טיפול בקמטים בצדי העיניים (רגלי העורב)
המימיקה של הפנים, אובדן גמישות העור והקולגן הם הגורמים העיקריים לקמטוטים בצדי העיניים הנקראים גם "רגלי עורב". בבגרות, היעדר הגמישות והנפח לצד נזקי השמש ושינויים הורמונליים, ההבדל ניכר ומשמעותי. את הקמטוטים בצדי העיניים הניכרים בעת החיוך, ניתן להעלים על ידי הזרקת בוטוליניום טוקסין לשריר הטבעתי של העיניים, והזרקתו בשלבים מוקדמים של היווצרות הקמט, עשויה אף למנוע מהקמט להיות בלתי הפיך.

אישה עם קמטי דאגה במצח. ShutterStock
לא לכעוס/ShutterStock

קמטי כעס
אותם קמטי הבעה כועסים המופיעים כבר מגילאים מאוד צעירים בין הגבות, מתאים לכלל האוכלוסייה בכל גיל ובכל מצב עורי - פרט להריוניות ומניקות - לגברים ונשים עם הבעה בולטת וחזקה הגורמת להיווצרות קמטים. מדובר בהזרקות בכמויות מזעריות של החומר למספר נקודות סביב הקמטים, ללא אלחוש או החלמה פרט למנוחה קלה של כמה שעות.

טיפול ב'קליפת התפוז'
שריר הסנטר צמוד בחוזקה לעור שבאזור, ולכן התכווצות שריר זה יכולה להוביל למראה "קליפת התפוז" בעור הסנטר. הבוטוקס ישמש במקרה זה להרגעת השרירים ואי הסדר בסנטר. בדרך כלל משתמשים בכמות קטנה של בוטוקס ומזריקים בשני אזורים במרכז הסנטר.

קמטים לאורך הצוואר
יותר ויותר אנשים פונים לטיפול זה, כדרך להילחם בהזדקנות הטבעית ובקמטים הקשורים למרקם הצוואר. קמטים וקמטוטים בצוואר הם חלק מתהליך נורמלי של הזדקנות אך הם בולטים וחושפים את הגיל. הגורמים המתלווים לבגרותו של העור הם רבים, ביניהם קרני השמש, עישון, ואפילו תנועות היום-יום כגון תנודות ראש. ככל שמתבגרים, שרירים מסוימים בצוואר יכולים להיות בולטים יותר ולעתים קרובות אף לגרום לקמטים ולמראה מבוגר. הרעלן יסייע בהרפיית השרירים הללו ויעניק לצוואר מראה צעיר ומהודק יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
לסת מרובעת/ShutterStock

קו לסת מרובע
בנוסף להעלמת קמטים בסנטר, ניתן להשתמש בבוטוקס על מנת להגדיר את צורת הפנים על ידי טיפול בשרירי הלעיסה בחלק האחורי של הלסת. שרירים אלו עלולים להקנות לפנים מראה מרובע וגס, לכן הזרקת בוטוקס תפחית את פעילותם של השרירים, וכך תעניק מראה עדין של מתאר הפנים המבוקש בפרט בקרב נשים.

מראה מצח שומני
נקבוביות העור חיוניות לשמירה על לחות ורכות לעור. עם זאת, כאשר קיימות נקבוביות גדולות מדי זה עלול לגרום לעור להיראות שומני, לא אחיד ועלול להיות לא מחמיא. אפילו הנחת איפור על העור עלולה להיות קשה ולהחמיר את ההבדלים במרקם העור. טיפול בבוטוקס תוך עורי יפחית את ייצור השמן, ייצור הזיעה, יצמצם את גודל הנקבוביות, ואפילו יעלים סימני פוסט אקנה. כיום, זו הטכניקה העדכנית ביותר להפחתת ייצור שומניות של העור. מדובר בטיפול היחיד המכוון ישירות לנקבוביות, מרכז ייצור השמן. כאשר כל הנקבוביות מצטמצמות, שטח הפנים של העור מצטמצם והעור מתהדק, ויוצר מראה מתוח ומורם.


הכותב הינו ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully