רותם סלע. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

בלי קשר לאמת: רותם סלע לא חייבת לכם שום דבר

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 19:15

הראיון של רותם סלע עם דנה ויס היה הפעם הראשונה שסלע דיברה על ההטרדה המינית לכאורה שהואשם בה אסי עזר על ידי יהודה נהרי. אחרי שחיכינו שבועות לשמוע אותה, למה היה דחוף לה לדבר על זה דווקא עכשיו?

הראיון שהתנהל אתמול בחדשות 12 עם דנה ויס ורותם סלע היה מעניין, ולא רק כי אין עוד אחת שהייתה אומרת "נו דנה, מה זה השאלות האלה" בשיא הטבעיות. היא ענתה בצורה ישירה, הסתכלה בעיניים, ולעניות דעתי הצליחה להעביר את מה שרצתה להעביר. מצד שני, אי אפשר שלא לתהות למה, ובעיקר למה דווקא עכשיו? הרי רותם סלע לא נוטה להגיב כליהיא גרינר לכל "סערת רשת" שהיא מככבת בה (רלי, בנק דיסקונט), וביננו, לא הייתה רועמת יותר משתיקתה בנושא אסי עזר ויהודה נהרי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הראיון אמנם היה מתוכנן להיות ידידותי, והתקיים ב"בית" של שתיהן, אבל דנה וייס עשתה מה שאפשר והניחה כמה מלכודות - היא הביאה תמונת ילדות ואילצה אותה לדבר על הנושא הנפיץ של דימוי גוף ורזון, העלתה מן האוב את אירוע רלי והתלתלים, וכמובן את עניין המשכורת.

כל זה טוב ויפה, אבל עדיין לא יותר ממסך עשן ששימש להסוואת הסיבה האמיתית שבגללה התקיים הראיון הזה - אסי עזר, והצורך של קשת לשים את הפרשה הכאובה מאחור ולהמשיך הלאה. אולי העונה הבאה של הנינג'ה מצולמת עוד רגע, או פרוייקט אחר שמשלב את שניהם - מה שבטוח, לערוץ זה מועיל - לרותם פחות. בסוף לא משנה מה הייתה אומרת, מישהו היה כועס, כי אין לה באמת דרך להמשיך להיות נאמנה לעצמה וגם לרצות את כל מי שיש לו דעות מוצקות לגבי איך צריכה לנהוג אמא לבנות, אישה, ושאר תארים שנועדו בעיקר לתת משקל לטענות שאין בהן ענייניות.

למה איכשהו זו הפכה להיות חובתה להביע דיעה בעניין הזה? אמנם היא צלחה את הראיון אבל אי הנוחות שלה בלטה לכל אורכו, ובצדק. בלי קשר למה שקרה או לא קרה, רותם סלע לא קשורה לזה. היא לא עשתה כלום, וגם מעצם היותה מי שהיא זכותה שלא להביע את דעתה על אסי עזר או על יהודה נהרי, או לחילופין לעודד נערות מתולתלות. כאילו, היא יכולה, אם בא לה, אבל היא ממש לא חייבת.

בנוסף, כמו שאמרה בעצמה, רק שני האנשים שהיו שם יודעים מה קרה בדיוק, ולדיעה שלה בנושא לא אמורה להיות רלוונטיות או השפעה על מה שמי מאיתנו תופס כאמת. זה שהיא מופיעה בפרסומת מיינסטרימית של בנק עבור שיט-לואוד של מזומן לא הופכת אותה לרכוש הציבור, ושאלה איומה כמו: "אפשר להניח שמישהי אחרת במצבך הייתה יכולה לעשות בחירה אחרת, כי זה לא באמת שאם את לא תכניסי את הכסף לא יהיה לכם מחר כסף לחלב" היא לא לגיטימית בשום צורה אחרי שנת 51.

סלע נראתה בכל הראיון כמו מישהי שאזקו לכסא. שפת הגוף וטון הדיבור הזכירו את האופן בו אני עונה לנהגי מוניות על השאלות "כמה את משלמת שכר דירה?" או "למה את לא נשואה?" - תשובות מנומסות וקרות - המלל אמנם משתנה, אבל המסר מתחת למילים ברור: "סתמו ת'פה, באיזו זכות אתם שואלים בכלל". כנראה שלא מעט פעמים הייתה צריכה להגן על זכותה להתנהג כפי שהיא חושבת לנכון ולא כפי שמצופה ממנה.

ביקשתם לדעת מה רותם סלע חושבת על אסי ופרשת ההטרדה המינית שהואשם בה? אז הנה - בבקשה. ועכשיו תניחו לה. זכותה להאמין לו, ולא זכותנו לכעוס עליה בגלל זה, מה גם שהסיבה היחידה שזה בכלל נאמר היא כי כולנו התעקשנו להמשיך לשאול וכתוצאה היא כנראה חויבה לענות.

כמובן שזו השערה מוחלטת, אבל אני מאמינה שאם רותם סלע הייתה רוצה לספר לנו מה היא חושבת ולמי היא מאמינה, היא כבר הייתה עושה זאת מזמן. עצם העובדה שזה קרה רק עכשיו, בסביבה המבוקרת של הערוץ בו היא עובדת, בנוסף לשפת הגוף שלה ששידרה בעיקר לחץ והזכירה יותר הוכחת חיים ששולחים מהשבי מאשר הזדמנות יח"צ שכל טאלנט יכול היה רק לחלום עליה, מרמזת לכך שמדובר בראיון שנכפה עליה.

  • עוד באותו נושא:
  • רותם סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully