בגידה. ShutterStock
ShutterStock

"נשים שיוצאות עם נשואים פשוט סתומות ועלובות"

וידויים TLV

3.3.2022 / 9:59

השבוע בקבוצה "וידויים TLV עלה פוסט מטלטל של אישה שנבגדה על ידי בעלה עם ארבע נשים שונות. היא פונה אל הקבוצה ומבקשת שגם הנשים ששוכבות עם גבר בידיעה שהוא נשוי ייקחו אחריות ויפסיקו לשתף פעולה. מה אתם חושבים?

בקבוצה "וידויים TLV" בה אפשר לפרסם וידויים בצורה אנונימית, עלולים לעלות לפעמים נושאים שנויים במחלוקת. בשבוע שעבר התנהל הדיון המרתק לגבי חדירה בזמן שינה - פוסט שהפך ויראלי באופן מיידי, ועור דיון סוער. השבוע הקבוצה עושה זאת שוב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הפוסט שטלטל את קבוצת הוידויים השבוע הוא של אישה שנבגדה על ידי בעלה, עם ארבע (!) נשים שונות. היא לא מספקת בהאשמתו, אלא גם טוענת שהנשים שמשתפות פעולה צריכות להבין שהן הורסות לאישה אחרת את החיים ולקחת אחריות:

הוידוי המטלטל

"אני הבחורה שבעלה ז*** 4 בנות עוד לפני שנפרדנו. הוא בגד בי. בפייסבוק עדיין הייתה תמונה שלנו בפרופיל שלו. הן התעלמו מזה. אני בזמן הזה נלחמתי להציל את הבית שלי בכל הכח, לא אכלתי, לא ישנתי, לא תפקדתי. לא ידעתי שהוא מ**** מכל הבא ליד. לא ידעתי שחלקן יודעות שהוא נשוי. הן לא ידעו שעמדנו להתחיל הפריות. הן לא ידעו שהוא אומר לי שהכל יסתדר עוד רגע. הן לא ידעו שהוא אומר לי שהוא לא עם אף אחת אחרת. הן לא ידעו כמה אני מושקעת בקשר הזה.

אף אחת מהן לא חשבה עליי.
לא חשבה לספר לי.
לא חשבה להציל אותי מהחלאה.
כולן תמכו בו, הסתנוורו מהעיניים הכחולות שלו.

כשסיפרתי לחברה משותפת שלי עם אחת הבנות, קבלתי סמס זועם מזו ש**** אותה. שאפסיק להגיד שהם שכבו ואפסיק "להכפיש את שמה הטוב". אני לעולם לא אפסיק להגיד. כולם ידעו מי זו ומה כל אחת מהן גרמה לי להרגיש. המחשבה על בעלי מ**** אחרת מאחורי גבי תהיה איתי עד היום שבו לא אהיה. אני מבקשת, בנות, אל תהיו הסיבה לפירוק בית! תמיד תספרו לאישה מה בעלה/בן זוגה עושה! אל תאמינו לגבר שאומר שהרגע נפרד מאישתו! וגם אם כן, חכו קצת לפני שהוא נכנס אליכן. תהיו עם אמפתיה לאישה שחלקה שנים עם הגבר הזה. אני כמעט סיימתי את חיי בגלל הכאב הנוראי הזה, בגידה וחוסר אמון גם בגברים וגם בנשים. כותבת מפרופיל אנונימי רק כי תהליך הגירושים לא הסתיים עדיין."

אחרי זמן היא הוסיפה את החלק הבא: "עורכת כי פספסתם את הכוונה שלי - בעלי האשם הבלעדי! אין עוררין. עם זאת, הידיעה שיש נשים שקפצו איתו למיטה בכזו קלות ובלי לחשוב שיש אישה שעד לפני רגע בנתה איתו חיים שלמים, רק כדי לעשות סקס, דוחה אותי ומכאיבה לי! אני מנסה למנוע מהנבגדת הבאה לעבור את מה שאני עוברת. הוא עשה זאת מבלי ליידע אותי, לעומת זאת - הן כן ידעו שהוא נשוי!!! הוא האשם, הן שותפות מלאות לפשע."

בגידה. ShutterStock
בגידה/ShutterStock

הן גם אשמות, ו"קארמה איז אה ביץ'"

המוני תגובות שורשרו לפוסט הזה, כי מן הסתם מדובר בנושא שכל אחת יכולה להתחבר אליו בצורה כלשהי. חלק גדול מהן מסכימות עם האישה הנבגדת, וחושבות שהנשים ששיתפו פעולה הן "האיש הרע" בסיפור:

  • "קארמה איז דה ביץ', יחזור להם כפליים. לא מבינה את הטמטום ואת הרוע בבגידות. נשים שיוצאות עם נשואים פשוט סתומות ועלובות, בסוף או בהתחלה יבגדו בהן גם. תגידי ברכת הגומל שלא נכנסת ממנו להיריון ותהי חזקה, הוא לא ראוי לך."
  • "את מדהימה ומגיע לך כל כך הרבה יותר טוב מזה. תני לעצמך את הזמן להחזיר את האמון בעולם ובמערכות יחסים כי מגיע לך להרגיש נאהבת, נחשקת, מוערכת ובטוחה. ולגבי אותם אנשים שבוחרים לעצום עיניים ולוקחים חלק בבגידה, אם זה באופן אקטיבי או פאסיבי- כן, אתם בהחלט שותפים לפירוק הבית ותפסיקו לנסות לנקות את מצפונכם. זה כמו לראות אדם מכה ולהתעלם, לצפות בהתעללות בבעלי חיים ולהתעלם, לשמוע צרחות מהבית השכן ולהתעלם וכו' וכו'. בגידה מצלקת כמו כל אירוע טראומתי כזה או אחר."
  • "מצטערת בשבילך שנפלת על אחד כזה, ומצטערת בשביל הבחורות האלה על ההתנהגות שלהן. אשה או גבר שמסוגלים להיות עם אדם נשוי הם אנשים חסרי גבול פנימי, וזה לא משנה כמה אתה מאוהב, מבחינתי. זה דוחה ועצוב ואלה פניי הדור. צר לי עליך."
בגידה. ShutterStock
בגידה/ShutterStock

הן לא אשמות, אבל זו התנהגות ממש מבאסת

  • "לא חושבת שהאשמות בסיפור הן הנשים, מעפנות ככל שיהיו, הן לא חייבות לה שום דבר. האשם פה הוא הבעל באופן חד משמעי אפילו שהכי קל להאשים את הבחורות שהיו לו מהצד."
  • "בלי קשר לזה שהן לא חייבות לה כלום, ובלי קשר לזה שהן לא אשמות כלפיה באופן אישי, לטעמי ההתנהגות שלהן בפניי עצמה מבאסת ממש. להיות עם גבר שנשוי לאשה אחרת זה הכי מבאס אותי, כי זה הכי לא אחוות נשים - ומבחינתי אשה לאשה יכולה לתת מלא כוח, במיוחד בעולם שעדיין פטריאכלי בהרבה מובנים."
  • "מבחינתי, בבגידה - הצד האשם הוא אך ורק הצד שמחוייב לבן הזוג. למי שבוגדים איתו, גבר או אשה, אין חלק באשמה. תחת זאת ובלי קשר לאשמה כלפיי הנבגד - כן קשה לי עם בחירה של אשה/גבר להיות עם אדם נשוי בהסתר, בין אם זה נובע מחולשה ובין אם לא. הסיבה לעשיית המעשה לא משנה את המעשה."
  • "בעלך שיקר לך ולהן בלי הכרה. אין סיבה לדרוש משהו ממישהי שאת לא מכירה אפילו ... כשהוא אמור להיות השותף שלך לחיים, מי שאוהב אותך. אם לא היו אלו, היו אחרות. אין לך באמת מושג מה הוא סיפר להן הרי..."
  • "מה יותר הגיוני, לצפות למוסריות מעשרות אלפי נשים שלכולן יש ערכים שונים ורצונות שונים, או מגבר אחד, שהיא בחרה בקפדנות (אני מקווה), והתחתנה איתו? כשהיא אומרת "שותפות מלאות לפשע" אין פה הבנה שעיקר הבעיה (99.99 אחוז) זה בעלה, והבנות אכן לא בסדר, אבל בואי, זה לא מה שהיה מציל את התא המשפחתי שלה."
  • "אני רבתי עם חברה שיצאה עם מישהו נשוי ותירצה לעצמה בכל דרך אפשרית שזה סבבה. זה כמובן נגמר בניהם. אותה בחורה גם לא הייתה נאמנה לבני-זוג שלה. פשוט אמרתי לה שאני לא רוצה חברות כאלה בארסנל החברות שלי. עם כמה שזה שיפוטי - כך הדבר. זה פשוט תפיסות מוסר שגויות בעיני."

מה דעתכם?

רק הבעל הבוגד אשם
גם הבנות אשמות. אסור לשכב עם נשואים
רק הבנות אשמות. מה יש לצפות כבר מגבר
היא בעצמה אשמה שלא רצתה לראות את השקר
5204 משתתפים

וזה מה שבאמת חשוב

בין התגובות, אלה שתומכות ואלה שמגנות, מצאנו גם כמה תגובות שמתייחסות למה שהכי חשוב להייחס אליו ואולי קצת הלך לאיבוד בדרך - שמרגע הפרידה, היא צריכה להתחיל לעסוק בריפוי הפצע, ופחות בו ובמה שהוא עשה או לא עשה:

"יקירה, בתור מי שהייתה במקומך, עצה לי אלייך. אל תשלמי את המחיר על טעויות של אנשים אחרים.
אין סיבה שאת תתייסרי, תסבלי, תאבדי אמונה בבני אנוש, תרחיקי ממך מערכות יחסים אחרות רק כי 5 אנשים טעו איתך, טעות חמורה ככל שתהיה. שהם ישלמו את המחיר, לא את. ועצה נוספת, כשיבוא יום ותרגישי מוכנה להמשיך הלאה ולצאת עם גבר חדש, אל תתני לו לשלם את המחיר על הטעות של בעלך לשעבר. זה שבעלך בגד לא אומר שעכשיו כל גבר שתפגשי יצטרך להוכיח לך שהוא לא כמו בעלך, כי זה לא פייר עבורו. הוא לא זה שטעה איתך. דבר אחרון, זה יעבור. הכאב הגדול יעבור, אני מבטיחה. ואם את צריכה אוזן קשבת מאישה שהייתה שם, אני פה בשבילך."

ככה נראית אחוות נשים!

המדור בשיתוף קהילת הוידויים הגדולה/מוגזמת/הזויה בארץ.
רגע, את עוד לא שם?
מה?
וואי וואי.
כנסי לפה מהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully