דמות הספגטי בתכנית "הזמר במסכה" של קשת 12. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

מי זה? מי זה? הרגע הכי גרוע בדייט להוריד את המסיכה

השדכניות

20.3.2022 / 16:51

פורים אמנם נגמר, אבל התחפושות כאן כדי להישאר - כשאנחנו מכירים מישהו חדש כולנו מתחפשים למישהו אחר. אמנם לא כולם צריכים לדעת הכל מיד, אבל איפה עובר הגבול בין שיתוף יתר לבין הסתרה שגובלת בנוכלות? השדכניות מספרות

חג פורים נגמר, ויחד איתו משלוחי המנות, אוזני ההמן, והמסיבות- דווקא תחפושות ומסיכות יש לנו בשפע, מסתבר, ולפחות בעולמות הדייטינג דווקא כן כל יום פורים.

רועי וטליה
מהרגע הראשון בהיכרות זרמו ביניהם ניצוצות וירטואליים, שבמהרה התגלגלו לדייט כל הפרטים המוקדמים נראו מדויקים. לוק שתואם לתמונות, גובה ואפילו צבע עיניים. גם מבחינת הסטטוס, כלמודת קרבות שחוותה כבר הכל באפליקציות, הסימנים המוקדמים הצביעו שמדובר ברווק שאינו מסתיר אישה סודית בביתו. אמנם מתגורר ביחידת דיור נפרדת בבית הוריו, אך טליה נתקלה כבר בתרחישים גרועים מזה. רק הלוקיישנים שבחר למפגשים קצת החזירו אותה לימי נערותה: ספסל בטיילת, טיול בפארק, ורק פעם אחת באמת יצאו לקרוע את העיר הגדולה - עם תה לימון TA מפנק בארומה.

כשהבחינה שכשרועי משלם את אותם הסכומים, הוא נוהג להוציא רק מזומן מכיסו ומעולם לא אותר אשראי בסביבתו. קמצנות כרונית היא הרי מסוגלת לצערה לזהות מקילומטרים, אלא שמשהו הפעם הרגיש שונה. ככל שהתקדמה ההיכרות, בפיקחותה נמנעה מלשאול שאלות ישירות מדי, אלא הובילה את השיחה בעקיפין למקומות שיניבו עוד רמזים לכך. לבסוף, כשזרקה רעיון לחופשה משותפת בחו"ל, לא היה מנוס ואיכשהו הוסרה המסיכה. מסתבר שרועי שקע לאחרונה בחובות כבדים עקב השקעות כושלות, ונאלץ לפשוט רגל ולהיכנס להליך של חדלות פירעון שיימשך שנים. במילים אחרות - הוא מרושש, עם חשבון בנק שנסגר, ללא אשראי פעיל, ומנוע מלעזוב את הארץ עקב צו עיכוב.

תחפושת פורים -בית ספר ניר קרית אונו, 14.3.2022. ראובן קסטרו
תחפושות הן חלק מהחיים/ראובן קסטרו

לא, כל זה לא הופך את רועי לנוכל הטינדר. הוא לא שיקר או בגד בטליה, ואינו משתייך לאסכולה המכוערת שפעילותה בעולמות הדייטינג מורכבת לרוב מתחפושת שקרית מוחלטת. אך בכל זאת, האם מחובתו לעדכן זאת מראש בגילוי נאות, עוד בטרם נקשרה אליו? או שאולי מדובר בבעיה פרטית שזכותו לא לחשוף מיד, ועל הדרך זכתה טליה לשיעור באיך לא להסתכל בשטחיות על הקנקן אלא על מה שבתוכו?

נשאלת השאלה - האם מצב כלכלי שונה מתסריט מביך אחר בפגישה? למשל, לגלות שהדייט סובל ממגבלה גופנית, אספרגר, או מחלה קשה שלא חשף מבעוד מועד? או שמא חוקי הפוליטיקלי קורקט של העידן הנוכחי וחוק שוויון ההזדמנויות חלים גם בתחום ההיכרויות, וזכותם המלאה של אנשים להימנע מלעשות מענייניהם הפרטיים אישיו מיוחד, משל היו מצורעים?

שירי ודן
הדייטים של שירי ודן נערכו במקומות קצת פחות "חסכוניים". אבל מה קורה כשהקשר נבנה ואילו המעבר המיוחל למיטה ששירי כבר חפצה בו, ממאן להגיע? היא אינה מורגלת בסוג הגברים שלוקחים את הזמן, מה שבתחילה זה נתפס בעיניה כחידוש מרענן, אך בהמשך זה החל להעיק. למרות החיבור ביניהם, דן מתחמק ומחליק כל רמז מצדה, כשהפיל שמתחת למיטה רק הולך וגדל. זמן לר רב לאחר מכן נתגלה שדן סובל מטריגרים אינטימיים המובילים לקשיים בתפקוד, עקב חוויות עבר טראומטיות ובעיות דימוי גוף עצמי. כל אלו צילקו אותו וגרמו לו להיסגר כבר שנים במצב א-מיני לא מטופל, והוא נרתע מסקס ומכל המשתמע מכך. גם העובדה ששירי אוחזת בהעדפות והרגלים מיניים אינטנסיביים יחסית לא בדיוק עזרה, כך שמדובר בחוסר התאמה מינית קיצונית במיוחד.

פורים. ShutterStock
מתי לחשוף?/ShutterStock

האם גם דן אמור לחשוף זאת בפניה מראש, בטרם כילה זמנה לשווא, בהתחשב שמדובר באלמנט כה אקוטי מבחינתה במערכת היחסים? או שלא היה ראוי להעלות נושאים כה אינטימיים בשלב מוקדם, אחרת הדבר אולי היה נתפס כאקט פולשני וחודרני על סף ההטרדה המינית? (בהתחשב שעדיין יחסי הכוחות המגדריים נוטים לכך שהצד הגברי נמצא בעמדה יותר בעייתית מהבחינה הזו).

הרי כבר נתקלנו במקרים הפוכים לחלוטין של הורדת מסכות מוקדמת, ובאנשים שמבררים ללא היסוס מול הצד השני, אפילו טרם הפגישה, לגבי פרטים אינטימיים ומיניים. למשל טיפוס של טבע, שדרש להבין בנחרצות עוד בטרם נפגשו האם הדייט מוכנה לעזוב את העיר ולחיות במושב. האם זה יותר מדי ומהר מדי? או שמנגד, עדיף לא לבזבז זמן מיותר, ומוטב להציב תנאי סף מראש לייעול ומיקוד תהליכים? באיזה שלב אמורים להגיע הגילוי והפתיחות? מה נכון להסתיר בהיכרות ראשונית ומה יותר שנוי במחלוקת מבחינת השטחים האפורים?

לחשוף או לא לחשוף?

לחשוף הכל ומהר
לחשוף מוקדם רק דברים משמעותיים
זכותי להישאר מסתורי/ת!
178 משתתפים

אמנם חשיפה אישית ואינטימית היא דבר מאתגר כמעט לכולנו. אך חשוב לזכור שמשחק הפוקר עלול להסתבך בשלב מסוים, ואנחנו עשויים להיקלע ללופ שמתוכו נתקשה לצאת - עד שיהיה מאוחר מדי. מצד שני, הכנות והאומץ בחשיפה ובפתיחות עשויים להקנות לנו לעיתים רבות נקודות זכות בקרב הצד השני, לצד הסתכנות שטיימינג לא מדויק עשוי 'להתהפך' עלינו.

בסופו של דבר, אין בחיי הרגש ספר הפעלה מוחלט או חוקיות קבועה. כל מקרה צריך להישקל לגופו, להוציא, כמובן, תרחישי שחור-לבן קלאסיים של שקרים מוחלטים. בסופו של דבר אין מנוס - צריך להשתמש בהיגיון הבריא, בכל קשר, ובקשרים רומנטיים בפרט. תרחיש מסוים עלול להיתפס כבעיה באמינות ולפגוע בקשר, אך ייתכן שתחת נסיבות אחרות היה יכול להיות לגיטימי ומקובל. צריך להבין מי עומד מולנו ולהתחשב בכך שמדובר באדם, ולא ברובוט מפס ייצור במפעל סיני של תחפושות חג זולות מ-eBay. לו ננסה לפעול כך, נוכל כבר מעכשיו לתכנן תחפושת זוגית לפורים הבא.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי ורוית - כמו חברות שמכירות לך/נועה רוזן

הכותבות בילי שינגרט ורוית מגדל הן בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully