חתונמי. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/פייסבוק

אנחנו יודעים מי המציא את "חתונמי": ההוכחות והתאריכים

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 18:45

הויכוח מי המציא את המונח "חתונמי" ניטש כבר שנים. כשההפקה שאלה את השאלה הזאת בפוסט פייסבוק היא פתחה תיבת פנדורה - ליעד ורצהייזר טוענת שהיא המציאה את המונח, אנחנו בוואלה טוענים שלא, ויש אחד שבטוח שזאת אמא שלו. בכל מקרה, הנה ההוכחות שלנו, ותאריכים מדויקים

חתומנו עם מנו ודני זיסקינד/מערכת

לפני כמה אמשים עלה פוסט בעמוד הפייסבוק של חתונה ממבט ראשון, בזו הלשון:
מי המציא את המילה..? חתונמי?

הגיע הזמן למצוא מי עומד מאחורי המילה שכולנו לא מפסיקים להגיד - תייגו את מי שממנו שמעתם אותה לראשונה ואולי נצליח לאתר את הגאון/ה שמאחורי התופעה.

אתחיל מההתחלה. הויכוח לגבי זהותו של ממציא המונח "חתונמי" ניטש כבר שנים. בצידו האחד של הויכוח ליעד ורצהייזר, האושייה הידועה והמכובדת, ובצידה השני אנחנו במערכת וואלה, שמשוכנעים במיליון אחוז שמי שהמציא את המונח וטבע אותו, הוא לא אחר מאשר דוד רוזנטל (עורך מדור הספורט ומכור ותיק של חתונמי), ומעתה נתייחס אליו בשמו המקוצר "רוזי", במסמך זה, ברשותכם. אירונית, נעשה זאת בדיוק מהסיבה בגללה המציא רוזי את המונח "חתונמי" - כי בדיוק כמו "חתונה ממבט ראשון" השם 'דוד רוזנטל' ארוך מכדי להגיד את כולו בכל פעם.

את המונח "חתונמי" שמעתי ממנו עשרות פעמים לפני שהשתמשתי בו בפעם הראשונה באחד האייטמים הרבים שכתבתי על עונה 3 -כמו שאמרתי, מהסיבה הפשוטה ש"חתונה ממבט ראשון" הוא טייטל קצת ארוך ומסורבל להגייה מכדי להשתמש בו בכל שיחה על התוכנית הזאת, שכידוע אנחנו מדברים עליה די הרבה. לקח לי שנייה להתרגל, וכמו אצל כולכם, חתונמי תפס אצלי והפך לשם התוכנית האמיתי עבורי.

אציין, כי למיטב זכרוני באותה תקופה מעולם לא שמעתי את המונח ממישהו אחר, ובוודאי שלא ראיתי אותו כתוב בשום מקום אחר, ואחרי ששמעתי אותו עשרות פעמים מרוזי, כי כשהוא ממציא שמות הוא תמיד חופר עליהם עד שהם נתפסים - פשוט התרגלתי.

חתונמי טוקבק. פייסבוק, צילום מסך
זה הטוקבק השונא שבעצם עוזר לנו. תודה/צילום מסך, פייסבוק

הפעם הראשונה שהשתמשתי אישית במונח בפומבי הייתה במערכת, באחד הבלוגים הראשונים שלי על אחד הפרקים. האייטם נקרא "למה הנס של שירי כל כך מבאס את כולנו", והתאריך בו פורסם האייטם הוא ה-20.5.2019.

אבל נגיד, רק נגיד, שאנחנו כאלה פתטיים שחזרנו לאייטם והוספתי בדיעבד את המילה "חתונמי" רק כדי לנצח את הויכוח החשוב הזה על הקרדיט המכובד. נגיד. אבל את הטוקבק מלא השנאה הזה שהופנה כלפי הכותבת, הלוא היא אני - לא יכולנו להמציא, ואת זה אפשר להוכיח עם בדיקת IP פשוטה. בטוקבק נכתב על ידי ערימת מרמור בשם מישל:

"את יכולה לחזור מיליון פעם על "חתונמי" זה כול כך אפסי שזה לא יתפוס. להמציא ביטוי שתופס צריך מעט דמיון ואינטליגנציה"

כך כתב/ה מישל באחת התגובות לאייטם הזה, שלמרות שלא היו לו/לה שום כוונות להועיל לנו, הוא/היא למעשה מעיד/ה שלא שמע/ה או קרא/ה את הביטוי "חתונמי בשום מקום מאשר במדור הנשים של וואלה. מה שמועיל לנו. תודה מישל. מקווה שמצב הרוח שלך השתפר בנתיים. סמיילי ולב.

מנגד, הציוץ הראשון שבו ליעד ורצהייזר השתמשה במונח "חתונמי" פורסם ב-13.6.2019, כמעט חודש שלם אחרי שפורסם בוואלה Sheee.

היכן הבעיה אתם שואלים? ורצהייזר סבורה, ואולי בצדק, שהיא הראשונה שהשתמשה במונח "חתונמי" ושהקרדיט על ההמצאה מגיע לה. עד כדי כך, שהגיבה לפוסט באופן הזה:

חתונמי טוקבק. פייסבוק, צילום מסך
"אחותכם טוענת לכתר. אני המצאתי את חתונמי"/צילום מסך, פייסבוק

ברור לנו שכל הדיון הזה נשען על זיכרון, שכולנו יודעים שעלול לתעתע. השאלה היא במי?

האם הוא מתעתע בנו? או באושיית הרשת המצוטטת בזה? מטבע הדברים את זה לעולם לא נדע אלא אם כן נעבור כולנו היפנוזה (אנחנו מוכנים), ועד אז אין לנו ברירה אלא להישען על הוכחות ממשיות.

אלו ההוכחות שמצאנו כולל התאריכים כדי לגבות את טענתינו - כמובן שליעד מוזמנת להביא הוכחות משלה, בתקווה שנצליח לייצר "סערת רשת", ולו אחת קטנה במיוחד.

תגובתו של דוד רוזנטל: בעת פרסום הכתבה הזאת, רוזי עדיין מסרב להגיב, בטענה ש"זה פתטי להתווכח על זה", מילים שרק איש הגון במיוחד, שלעולם לא ישקר תחת שבועה עשוי לומר - לי כמובן פחות אכפת לצאת פתטית. אני רק רוצה לצאת צודקת.

אה, אם כבר אתם כאן - היום בשעה 17:00 אחה"צ יהיו כאן מנו כהן ודני זיסקינד, וידברו איתי על הזוגות של העונה הזאת בתוכנית נוספת של "חתומנו" (זה פחות מוצלח מחתונמי - אבל אנחנו המצאנו גם את זה). ניפגש בשידור החי!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully