נתנאל ודיאן. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 האח הגדול

זו הסיבה שנתנאל מתנהג בבריונות, והיא לא אלימות

4.7.2022 / 13:49

בית האח הגדול מחולק זוגות זוגות ועולה על גדותיו מהורמונים משתוללים והתנהגויות לא מאוזנות. בקיצור עונה טובה. בפרק של אמש נתנאל הרים שוב את הקול והואשם בבריונות, אבל ג'ני דנסון חושבת שהסיבה להתנהגות הזאת היא ההיפך מאלימות

הדבר היחיד שהיה נותן לריב "התור" לאקווריום המעושן של הסיגריות יותר וייב של תחנה מרכזית הוא אם מרינה הייתה משתתפת בו וצועקת "אני בתור" במבטא רוסי. אבל האמת שגם בלעדיה הרגשתי שאני צריכה להתקלח אחרי התוכנית ולא רק כי אני חושבת כמה מחניק ומסריח בתוך קוביית הזכוכית הזו שהם נדחסים אליה, אלא כי הרפש ממש נוזל החוצה מהמסך וגורם לי להרגיש מלוכלכת.

בכלל, כשנתנאל ודיאן מופיעים לי על המסך כמות הרגשות שעולה לי כל כך גדולה שאני לא מסוגלת להכיל את זה. אגב שנאה היא לא חלק מהרגשות האלו. חמלה. רחמים. כאב. זה מה שעולה בי בכל פעם שנתנאל מתחיל להעלות את הווליום ולהזכיר את הענק הירוק בזמן שדיאן עומדת בצד ומפמפמת בו שנאה בטון חד ומתנשא, מבחינתה זה נקרא לתמוך ולחזק אותו, אבל התוצאה לגמרי הפוכה.

יש סיבה למה דווקא נתנאל לא מצליח לשלוט בעצמו, למה דווקא הוא צורח כל כך חזק, מאיים כל כך מפחיד ומוכן לדרוס הכל בדרך לאיזה "כבוד" שהוא החליט שהוא עומד לקחת מהדיירים בכוח - וזה כי בתוך תוכו הוא כנראה מרגיש מאוד מאוד חלש ולא חשוב.

נתנאל ודיאן. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
בריונות או חוסר ביטחון?/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

לדוגמה, בתוך מערכת היחסים שלו אין לו טיפת כוח. הוא שם כי דיאן בחרה בו, הוא עושה מה שהיא אומרת, הולך לאן שהיא הולכת ואפילו נאלץ להתמודד עם אנשים אחרים כמן דניאל שממש אומרים לו בפנים שמבחינתם הוא כלום ושום דבר, שהוא נעלם, הצל של דיאן, וגם את הדברים הכואבים האלו הוא נאלץ להתחנן שיגידו לו בשקט, בצד, שדיאן חלילה לא תשמע ולא תתעצבן עליו. מולה ולצידה הוא נטול כל עוצמה או מילה - ומה עושים אנשים שמרגישים חלשים ולא מסוגלים להכיל את זה? דורשים את הכוח הזה מכל מקום אחר.

הוא לא לבד בזה - אגב. רובנו חוטאים בזה, אבל בבית האח אפשר לראות את ההתנהגות הזו באופן ממש ברור גם על בר ודיאן. הראשונה משתוללת ומתפרצת, צועקת שהיא הייתה שולחת את אליאב להז***, מנסה להשפיל את טליה ולהוכיח כמה היא רעה ואפסית ואז קורסת לתוך חוסר הביטחון שלה רק בגלל שהיא לא מרגישה בטוחה במקום שלה איתו, בטח לא אחרי שדיאן פורטת לה בדיוק על מיתרי חוסר הביטחון עם משפטים כמו "אני לא כמוך, אני לא מנסה לצאת סבבה", שגורמים לה להרגיש אפילו יותר קטנה. פלא שהיא עושה הכל כדי להגדיל את עצמה בכוח?

וגם דיאן, שאולי מצליחה לעבוד על כולם עם פוזת ה-MEAN GIRL הראשית, היא בסך הכל ילדה קטנה וחסרת ביטחון אם תשאלו אותי. כי מה עושה בחורה שמפמפמים לה שכל מה שהיא זה יפה? מנסה להוכיח שיש בה הרבה מעבר - כמובן. הנה, תראו, יש לה אופי בקילוגרמים, היא "אמיתית" ו"חזקה", עובדה - היא אומרת מה שהיא רוצה, לא אכפת לה מאף אחד והיא תמיד אומרת את המילה האחרונה.

שחף וטליה. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
צודקים או טועים?/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

בעיני זו סתם הצגה. ממש כמו עם נשים שמתמכרות לניתוחים פלסטיים ומסתובבות בעולם במראה של בובת ברבי על סטרואידים, חושבות שהן עובדות על כולם, שחושבים עליהן שהן הכי יפות ושבטח יש להן ביטחון עצמי כשבמציאות כולנו יכולים לראות מיד שמדובר במישהי כל כך חסרת ביטחון שהיא לא מצליחה כבר לראות את הגבול בין "יפה" ל"פתאטי", והיא בטח לא מסתכלת במראה ואוהבת את מה שהיא רואה. בדרך כלל כשאנשים חוצים את הגבול ועוברים להתנהגויות קיצוניות, כמו רוע עמוק וטהור, צרחות חסרות שליטה, איומים או התעסקות מוגזמת במראה, זה מגיע על מנת לכסות בדיוק על ההפך - בור כלשהו שהם חושבים שהם מסתירים מהעולם, ולא מבינים שכולם יכולים לראות, כי זה כל כך שקוף.

זו אולי הבעיה הכי גדולה עם הניסיון לטפל במה שאנחנו לא אוהבים בעצמנו על ידי בנייה של איזו תדמית במקום לטפל בבעיה מהשורש - בסוף זה תמיד יוצע עקום ומכוער. הפתרון הוא לא להוסיף עוד פוזה ועוד דציבלים אלא להיפך - לקחת צעד אחורה, להבין מה בדיוק מכאיב לנו ולטפל בגורם.

במקרה של נתנאל אני רוצה להגיד שזו דיאן, שברור לכולנו שביום שהיא לא תהיה יותר חלק מהחיים שלו, והוא ירגיש שהשליטה חוזרת אליו, הוא יחזור להיות הדובון המחויך והמבויש מתעודת הזהות שרק רוצה לעשות מוזיקה. אבל דיאן היא הסימפטום, ואם היא לא היתה גורמת לו להרגיש חלש הוא כבר היה מוצא מישהו או משהו אחר שהיו גורמים לו להרגיש ככה. כי זה העניין עם דברים לא פתורים - לא משנה כמה ננסה להתעלם מהם, הדפוסים שלנו תמיד יחזרו על עצמם עם אנשים שונים, ולא משנה באיזה בית.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully