ג'יל ביידן והכלבים צ'אמפ ומייג'ור. מתוך הטוויטר של ג'יל ביידן, אתר רשמי
אתר רשמי/מתוך הטוויטר של ג'יל ביידן

השראה על המראה וריבים בוואטסאפ: מי את, ג'יל ביידן?

מיה אגסי

13.7.2022 / 14:29

רגע לפני שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נוחת בישראל והופך את המדינה לפקק אחד גדול, בואו נדבר רגע על האישה שלצידו, מלפניו ומאחוריו - מי היא ג'יל ביידן, ואיך הם רבים ליד השירות החשאי? מיה אגסי עשתה בירורים וחזרה עם ממצאים

בקרוב ינחת בישראל לביקור היסטורי הנשיא ה-46 של ארצות הברית: ג'ו ביידן. הרבה נאמר על כבוד הנשיא: הוא טוב ליהודים, הוא רע ליהודים, הוא חטף לטראמפ את הנשיאות בעורמה, הוא פילס את דרכו לכיסא בלגיטימיות, הוא סנילי, הוא חריף, ועוד שלל דעות סותרות, שלשם שינוי אף אחת מהן לא מעניינת אותנו כי התכנסנו כאן היום כדי לדון באשתו של - הגברת הראשונה: ג'יל ביידן. דוקטור ג'יל ביידן, בשבילכם.

אז רגע לפני שכל הארץ הופכת לפקק אחד גדול (ז"א, גדול יותר מעכשיו) בשל הביקור המסעיר, הנה הזדמנות ללמוד קצת על האישה, השערורייה והעשייה. ג'יל ביידן נולדה בניו ג'רסי, ארצות הברית ב-1951, למשפחת ג'ייקובס הקתולית. כשהייתה פרגית צעירה הספיקה לחלטר כדוגמנית בין לימודים במכללה לבין לימודים באוניברסיטה וב-1970 התחתנה עם גבר בשם ביל סטיבנסון, שעל פניו נשמע כמו הדוש האמריקאי הממוצע: שחקן פוטבול בקולג' ובעלים של פאב, ואכן, הנישואים לא החזיקו מעמד זמן רב.

ב-1975 החילו צרות בגן העדן של הסטיבנסונים, וב-1976 הם כבר חתמו על מסמכי הגירושים. הדעות חלוקות לגבי מה התרחש בין האקדמאית הצעירה לבין ג'ו ביידן, לימים נשיא ארה"ב, במהלך השנה הזו.

הגרסה הנאיבית גורסת כי ג'יל פגשה את ג'ו, המבוגר ממנה ב-9 שנים, במהלך 1975. בעלה לשעבר, לעומת זאת, טוען שהיה שם רומן סוער ושג'יל בגדה בו עם הסנטור כבר ב-1974, שנה לפני שהתחילו הבעיות בנישואיהם. הביידנים מכחישים כל קשר לרכילות הצהובה ומתעקשים להשאיר את ההילה הקדושה של ג'יל, שנודעה בין השאר בטיפול המסור שלה בבניו של ביידן, שהגיעו מפרק א' שלו שהסתיים בנסיבות טרגיות - אשתו ובתו הקטנה נהרגו בתאונת דרכים, בה נפצעו גם הבנים. את הילדה המשותפת הראשונה שלה ושל ג'ו ילדה ג'יל ב-1981, ארבע שנים לאחר שהזוג נישא.

עם השנים, ביידן החל לחתור אל עבר הכיסא הנחשק בחדר הסגלגל וג'יל הייתה שם כדי ללוות אותו, בין השאר גם בתור הגברת השנייה של ארצות הברית, כשכיהן כסגן הנשיא. מה שמייחד את ג'יל מנשים אחרות בתפקידים ממלכתיים בכירים בפוליטיקה האמריקאית, היא העובדה שהיא לא הסכימה לוותר על ה-Day Job שלה. ג'יל הייתה ועודנה אשת חינוך, וכדוקטור לחינוך היא מקדמת את הנושא של מכללות קהילתיות, ואף מלמדת בהן בפועל. המכללות הללו הן הפתרון הנגיש כלכלית ומבחינת תנאי הסף, למי ששואף לרכוש השכלה ולא יכול להרשות לעצמו ללמוד באחת מהאוניברסיטאות המפונפנות. כלומר, מדובר באנשים בסטטוס סוציו-אקונומי בינוני ומטה, שהם הרוב.

אם אתם באמת רוצים להרגיש חסרי תועלת, הנה עוד כמה דברים שג'יל ביידן יזמה והקימה: היא המייסדת של יוזמה להעלאת מודעות לסרטן השד, הנשיאה של שתי קרנות - אחת הקימה עם ביידן ואחת עם הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה. כמו כן, ביידן הקימה קרן המספקת ספרי קריאה לילדים מבתים קשיי-יום. היא בעצמה כתבה שני ספרים: ספר ילדים העוסק במלחמה והשלכותיה, עם טאץ' של קתוליות מבית אבא, וספר על עצמה וחיי המשפחה המפוארים שהקימה בצל הפעילות הפוליטית של הזוג והריצה לנשיאות, שג'יל הייתה חלק בלתי נפרד ממנה.

אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה שחולמת להיות אשת הנשיא, ובמקרה של הביידנים זה הכי נכון שיש. ג'יל מאז ומעולם הייתה שם עבור ביידן, תמכה, דחפה ועודדה וגם היום, מסתבר שיש לשניים מערכת יחסים מיוחדת, על אף גילם המתקדם. אזהרת קיטש לפניכם: מסתבר שהגברת הראשונה מדביקה מסרי השראה והעצמה על המראה מעל הכיור שבו מתגלח הגבר הראשון. דביק להפליא, אך מסתבר שלא הכול חיוכים ונצנצים. כמו לכל זוג, גם לזוג הנשיאותי יש ריבים. הבעיה העיקרית שבניגוד אליכם, אי אפשר לפתור אותם עם משלוח מוולט וסיבוב בשכונה עם הכלב כדי להתאוורר. הזוג מסתובב בכל מקום ובכל מצב עם אנשי השירות החשאי - המקבילה של המוסד בארצות הברית - שחוץ מלישון איתם במיטה, דבוקים להם לתחת 24/7. כדי להימנע מפדיחות (וככל הנראה גם הדלפות מביכות לעיתונות) הביידנים מתווכחים רק באמצעות הודעות טקסט ולא בקול רם.

חוץ מהודעות טקסט שבטח מתנצחות על מי שכח להגיד לסוכן החשאי להוריד את הזבל ולמה ג'ו לא קם בלילה לנכדים, ג'יל מפגינה אוריינות דיגיטלית מרשימה, יחסית לגילה המתקדם, גם בפלטפורמות אחרות. בזמן שאבא שלכם שולח לכם ברכות "שבת שלום ומבורך" עם ורדים אדומים בוואטסאפ ואמא שלכם מנסה להבין את ההבדל בין סטטוס לסטורי, ג'יל ביידן כבר מזמן כבשה את הטוויטר. בחשבון הרשמי שלה מופיעים פרסומים, סטטוסים וסרטונים על הפעילות הדיפלומטית שלה ושל בעלה, עם דגש חזק על היבט לאומני וסוציאלי - חיילים, נשים, טיפול בילדים, סיוע לאוכלוסיות נחשלות וכדומה.

גם חשבון האינסטגרם שלה מנוהל ביד רמה, ואתם לא יכולים לפספס את הסרטון שלבטח ינצח כל טיעון של מתנגדי חיסונים, ובו אבא של אלמו הפרוותי מרחוב סומסום, משכנע אותו למה להתחסן נגד קוביד בגילו, זה הדבר הכי נכון לעשות.

נראה שהכול מיושר למיינסטרים אצל ג'יל ביידן, בלי סטיות ובלי הפרעות. הכל תמיד מה ש"נכון" לחשוב ו"נכון" להגיד - מגמה שמצד אחד נראית פלסטיקית להחריד ומצד שני תואמת את החזון האמריקאי של זוג נשיאותי צחור שיניים ונקי כפיים. זה בא לידי ביטוי גם בפרופיל הפייסבוק שלה, שכמו שאר החשבונות ברשתות החברתיות, מציג את הפעילות שלה במלוא המרץ ובתדירות גבוהה, כדי שחס ושלום אף שכבת גיל לא תפספס את כל מה שביידן עושה למען המדינה ואזרחיה.

לסיכום, נאחל לביידן ביקור מוצלח בישראל, עם מינימום תקריות דיפלומטיות ואולי אפילו איזו מנת חומוס אבו-גוש שתכיר לו קצת את הקולינריה הישראלית. בזמן שהוא יקבל חיבוק מביך וחונק מלפיד, ג'יל בטח תהיה בדרכה לעוד פעילות הומניטרית או אולי אפילו תיתן עוד קפיצה למה שנשאר מאוקראינה, שם נפגשה לא מזמן עם יקירת המדור זלנסקה, תחת מטה חשאיות והפגזות רועמות מצד הרוסים. או שהיא פשוט תישאר בבית הלבן ותשאיר לג'ו ביידן מסרים על המראה. רק נקווה שהוא קורא אותם טוב יותר ממה שהוא קורא טלפרומפטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully