זלנסקי וזלנסקה. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

תכירו את הגברת הראשונה אולנה וולודימיריבנה זלנסקה

מיה אגסי

2.3.2022 / 12:52

הפנים של המלחמה הזאת מהצד האוקראיני הוא כמובן הנשיא החתיך, וולודימיר זלנסקי - הקומיקאי והשחקן לשעבר שהפך לפוליטיקאי. עליו שמענו לא מעט, ועכשיו הגיע הזמן להכיר את החצי השני שלו - אולנה וולודימיריבנה זלנסקה

אני ממש, אבל ממש, לא מקנאה בנערות והנערים שיצטרכו לעשות בגרויות בעתיד ולהיבחן על ההיסטוריה העולמית בין השנים 2022-2019. עוד לא הספקנו לצהול על חסינות העדר שהעניק לנו וריאנט האומיקרון ולתלות בו תקוות כגואל האנושות מקללת הקורונה, וקיבלנו וריאנט חדש: פוטין.

אחרי הרבה איומים וספקולציות, 24.2.22 ייזכר לדיראון עולם כיום בו ולדימיר פוטין הפך רשמית מרודן - נערץ ואהוד ברחבי העולם, שתפס ממנו משכיל ומתוחכם - לרודן אכזרי וצמא קרבות, שלא היסס לפצוח במלחמה עם השכנים מהבית ממול: אוקראינה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל בואו נשים רגע בצד את הרקע הפוליטי ואת האינטרסים של שני הצדדים (ושל שאר מדינות העולם) במלחמה הזו, ונתעסק במשהו אחר לגמרי. פוטינצ'יק גם ככה פסע מלשלוף את נשק יום הדין הגרעיני שלו, אז לפחות נקליל קצת לפני שכולנו הולכים לאבדון, כי מה שלא עשתה הקורונה, יעשה אולי רוסי אחד חמום מוח. אבל הוא לא זה שמעניין אותנו, אלא השכן היהודי שלו. או נכון יותר, אשתו של.

בזמן שכל העולם מתעסק במאמי הבין-לאומי הדנדש: ולדימיר זלנסקי (או וולודימיר אולכסנדרוביץ' זלנסקי, אם ממש רוצים להתקטנן), שחתום על הסבת המקצוע ההזויה בהיסטוריה והפך בבת אחת משחקן וקומיקאי לנשיא, ובימים אלו מגלה רוח קרב וגבורה, אנחנו בדקנו קצת על האישה הראשונה, הגברת שלצידו. מסתבר, שלליידי זלנסקה יש רקע מעניין משל עצמה.

קודם כול, מסתבר שבאוקראינית שם המשפחה של האישה מקבל את הטיית ה"נקבה" של שם המשפחה של בעלה ולכן השוני בין שמות המשפחה של השניים. אולנה זלנסקה (או אולנה וולודימיריבנה זלנסקה, אם ממש רוצים להתקטנן) היא בת 44, בדיוק כמו בעלה, והיא נולדה בתור אולנה קיאשקו בקריבי ריה, אוקראינה, כמוהו. היא וזלנסקי למדו באותו בית ספר, אבל לא הכירו זה את זו בזמנו. הם התוודעו שנית באוניברסיטת קריבי ריה, שם אולנה למדה בפקולטה להנדסה אזרחית. זלנסקה היא אדריכלית בהכשרתה, אבל בפועל, עיקר עבודתה היה כתסריטאית ב "אולפני 54" שהקים בעלה, שבא כאמור בכלל מעולם הבמה והמשחק. הזוג יצא כשמונה שנים לפני שהתחתנו ב-2003 והביאו שני ילדים לעולם. אגב, הוא לא הפך לבעלה בכזו קלות. ולדי חיזר אחרי אולנה נמרצות ובסופו של דבר, כבש את ליבה וגרם לה לעזוב למענו את מי שהיה בן הזוג שלה דאז. איך אומרים? עוד באירופה - הוא היה נחוש.

עוד בוואלה!

חם, מתחמם, לוהט: זלנסקי מוריד חולצה ומבעיר את הרשת

לכתבה המלאה

במאי 2019 היא הפכה לגברת הראשונה הצעירה ביותר באוקראינה, בזמן שזלנסקי הפך גם הוא לנשיא הצעיר ביותר שנבחר בתולדות המדינה. המהלך הפוליטי של זלנסקי לא התקבל בהתחלה בעין יפה והגברת התנגדה בחריפות לעניין, עד ששינתה את דעתה והחליטה לספק לו רוח גבית. הנשיא הצעיר סיפר בראיון שהתמיכה של המיסיס באה לידי ביטוי לא רק מנטלית, אלא גם בהיבטים כמו גיבוש הסטייל הנשיאותי. מתוקף היותו האיש העסוק ביותר באוקראינה, אולנה היא זו שבוחרת עבורו בגדים במגוון סגנונות. הנשיא הודה שאין לו זמן להתעסק בטרנדים ומותגים - הוא רק מגיע, מודד ומשלם, אבל נראה שלגברת יש קצת יותר פנאי - דווח כי היא הבעלים הגאה של שתי דירות, מבחר יהלומים, תכשיטים, שעונים של מותגי יוקרה ומכונית מרצדס. לא רע, יחסית למדינת עולם שלישי.

עד לרגע בו הפכה לאשת הנשיא, זלנסקה לא ממש התחברה לאור הזרקורים ולהבזקי מצלמות הפפראצי ואפילו די נחבאה אל הכלים. אולם מאז, הרבה מים זרמו בנהר דנייפר. כיום, היא מככבת בקביעות בעמודים הרשמיים שלה ברשתות החברתיות, בעיקר אינסטגרם ופייסבוק.

מטבע הדברים, הפרסומים בימים האחרונים מתרכזים בנושא הלחימה באוקראינה. שלא כמו בעלה, שמקפיד להפציע ברשתות החברתיות באופן שיבהיר כי הוא עדיין בקייב, עומד לצד עמו, הגברת הראשונה לא צולמה כבר זמן מה ולא יפתיע אם היא וילדיהם של בני הזוג כבר מזמן לא בתחומי המדינה. עם זאת, זה לא אומר ששקט בגזרת הזלנסקה - הנוכחות הדיגיטלית שלה ממשיכה להתקיים גם במלחמה.

שיטוט בעמוד הפייסבוק של זלנסקה מראה כי לצד פעילות דיפלומטית ענפה, ראיונות לתקשורת והשתתפות בפאנלים, התברגה לתוך הנישה של חינוך לתזונה נכונה, בבתי הספר באוקראינה וברחבי המדינה. היא הנהיגה רפורמת תזונה בריאה בבתי הספר (שמאז הספיקו להיסגר לתקופה לא ידועה בשל המלחמה) וכמו כן, מדברת הרבה על איזון בין גוף לנפש ועל ניהול בריא של מצבי חרדה וסטרס, בשילוב ההיבט התזונתי. גם כשהתותחים רועמים, המוזות של אשת הנשיא לא שותקות. ב-22.2, ערב פלישת הרוסים, היא עוד פרסמה פוסט שמתאר את הפעילות המשותפת שלה עם יוניצ"ף בתחום, וסיימה בעצה ידידותית: "לבחור מה יש בתוך עגלת הקניות/מקרר שלנו, אנחנו באמת בוחרים במה אנחנו ממלאים את חיינו. פחות סוכר ושומן, יותר ויטמינים - יותר אנרגיה, כוח, השראה".

אם לפני המלחמה זלנסקה הקפידה לעדכן בפרופיל אודות אירועים לאומיים כמו שבוע הקריאה ואירועי תרבות ואקטואליה. פה ושם, היא אפילו שברה דיסטנס עם פוסט אוהב שמוקדש לבעלה, זה שעסוק בימים אלו בלנסות להציל את האומה האוקראינית מטוטאל לוס, הפוסטים האחרונים שלה כבר עוסקים בעיקר במלחמה עצמה, בהשלכות המזעזעות שלה ובעידוד ותמיכה לעם האוקראיני.

כיום, אחרי ימי לחימה בודדים שהספיקו לגבות את חייהם של אלפי בני אדם, לגרום לנזקים כבדים לרכוש ולהפוך מאות אלפי בני אדם לפליטים, הפוסטים האלו מקבלים נופך מעט טרגי. גם הפוסט שלה מה 31.12.21 מקבל משמעות אירונית ושונה לגמרי, בהתחשב בנסיבות: "...אנו מאחלים... בריאות לכולם, האפשרויות הן אין-סופיות, ביטחון - כל יום... טוב - לכולם... שתהיה שנה נהדרת!".

יהיה מעניין לראות איך הנוכחות הדיגיטלית של הגברת הראשונה מתפתחת בהתאם להתפתחויות המדיניות. אולי נחזור לראות פוסטים על ירקות ופירות, שלוות נפש והתגברות על חסמים מהר יותר ממה שנדמה לנו, ואולי אנחנו בפתחה של מלחמה עקובה מדם שתמשך חודשים ושנים. מה שבטוח, מסתבר שמאחורי זלנסקי, שמצטייר יותר ויותר כמו אחד שקורץ מהחומר ממנו עשויים מנהיגים אמיתיים, עומדת אישה מרשימה ומפוקסת, ששווה להכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully